Industria de produse de înfrumusețare a fost mereu cu un pas în față privind inovarea și reinventarea. Iar anul acesta nu face nici el excepție.
De la „clean beauty” – adică produse de înfrumusețare care să nu implice ingrediente ce pot afecta sau irita pielea în vreun fel – până la o îngrijire a pielii hiperpersonalizată și soluții cosmetice bazate pe tehnologii de inteligență artificială, retailerii de beauty sunt mereu în continuă îmbunătățire a experienței clienților lor.
Așa că ne-am gândit să explorăm puțin această lume în continuă schimbare și să vă arătăm trendurile de top privind industria cosmeticelor și de înfrumusețare, tendințele de beauty care vor domina magazinele de profil.
❤️ Citește despre:
1. Incluziunea este de neprețuit
Într-un sondaj condus de compania de cercetare a pieței Nielsen, rezultatele au arătat că, în America, sectoarele de înfrumusețare au început să reflecte, în sfârșit, diversitatea.
Numărul gamelor unice de culori, în makeup, a crescut de șapte ori mai repede decât liniile de produse, pe de-a întregul. În același timp, numărul nuanțelor unice de fond de ten vândute a crescut de trei ori mai repede decât rata generală de dezvoltare de noi produse, în rândul fondurilor de ten.
“Gamele care vizează incluziunea și permit tuturor să se regăsească pe sine devin tot mai mult normă.”
Jordan Rost, vicepreședinte Nielsen
Nevoia de a te regăsi în produsele de beauty cât mai variate în nuanțe potrivite la cât mai multe tipuri de piele începe să se reflecte tot mai mult în consumatorii care caută produse dictate de un plus de valoare și în care se pot regăsi, în termeni de personalități individuale și stil de viață.
Datele Global Cosmetic Industry au arătat vânzări într-un ritm dublu ale produselor de înfrumusețare multiculturală, față de piața convențională, iar companiile care îmbrățișează stiluri și linii de incluziune își observă deja eforturile răsplătite la nivelul veniturilor anuale.
Too Faced, un brand care se mândrește cu produse de machiaj inovatoare și are o gamă largă de linii, a observat o turnură anuală uriașă de 350 milioane de $ în 2019. Iar Illamasqua, un brand de beauty al cărui slogan încurajează consumatorii să-și „exprime individualitatea” a avut cea mai bună creștere în profit de până acum, de 50 milioane de $.
Între timp, noul venit în industrie, Black Opal Beauty, a generat vânzări de 15 milioane de dolari prin identificarea unei lipse imense pe piața „de incluziune” – subreprezentarea subtonurilor de piele. Derek Wanner, vicepreședinte Vânzări & Marketing Black Opal a explicat: „Consumatorii etnici nu doar că au aspirații privind frumusețea, dar cumpără puterea lăsată nemarcată de industria de beauty care nu le-a oferit până acum diversitatea de tonuri și subtonuri potrivite pielii lor”.
Femeile de culoare și din cadrul minorităților etnice recunosc că, în timp ce introducerea unei game de culori diferite e un start pozitiv, liniile cu o gamă extinsă de nuanțe prezintă și noi probleme care merită discutate: cantitatea depășește calitatea; mai precis, subtonurile care nu au fost încă solicitate sau impuse, chiar și cu influența unui brand ca Fenty.
„Ca persoană de culoare, poți să vezi încă la un brand că are aproape 50 de nuanțe, dar nu ia în considerare diferite subtonuri și lucruri diverse care derivă de aici”, afirmă Kimberly Smith, cofondator al Brown Beauty Co-Op.
“Nu e vorba doar despre nuanță în sine sau de culoarea complexității; e chiar puțin mai mult de atât. Cred că brandurile fac un deserviciu când nu-și fac timp să înțeleagă ce avem nevoie privind culorile noastre cosmetice.”
2. Realitate virtuală, Realitate Asistată și parteneriate în tehnologie, în numele frumuseții
În Octombrie 2019, Perfect Corp, compania leader în Realitate Asistată, a semnat un parteneriat cu uriașul chinezesc în eCommerce, Jack Ma, de la Alibaba Group, și și-a integrat camera pentru makeup YouCam, pentru realitate asistată virtuală și tehnologie de tipul „încearcă și convinge-te” – a oferit astfel experiențe de shopping online ca Taobao și Tmall Alibaba.
Asta a adus noi aplicații de try-on virtuale „încearcă, probează și convinge-te” către consumatorii din China. La doar 6 luni după folosirea toolului de asistență virtuală, prin tehnologia Perfect Corp, Alibaba a dezvăluit că și-a crescut rata de conversie de 4 ori. 🙂
De atunci, noua tehnologie în industria de beauty vine, cu salturi și limitări deopotrivă, să crească posibilitățile oferite de inteligența artificială, realitatea asistată și realitatea virtuală în dezvoltarea unor branduri ca MAC, NARS și L’Oréal.
Directorul L’Oréal India, Amit Jain, a menționat recent că, drept rezultat al impactului pe piață și al schimbării obiceiurilor de consum, exacerbate de pandemia recentă, CEO-ul companiei a setat ca misiune globală pentru brand „să evolueze de la o companie de beauty la o companie de tehnologie de înfrumusețare”.
Și nu e singurul. În Malaezia, brandul de îngrijire apielii Nutox s-a parteneriat cu Ministry XR pentru a crea „un tool de analiză a pielii”, cu o capacitate de învățare aprofundată și viziune de computer, pentru a le oferi consumatorilor o experiență hiperpersonalizată atunci când își cumpără produse de îngrijire a pielii – ceva ce știm că e extrem de greu de cumpărat dacă nu încerci mostrele din magazinele fizice.
Toolul este pus la dispoziție „oricui are un smartphone, spre a-și analiza tipul de piele și a identifica problemele majore ale pielii sale precum ridurile, hiperpigmentarea, textura și aspectul tern” (Ministry XR).
Nutox a descoperit, prin intermediul procesului de implementare a toolului de realitate asistată, că, fiind în stare să interacționeze cu proprii consumatori, a adăugat valoare brandului și a condus la vânzări în continuă desfășurare, cu niște consumatori vizibil schimbați de experiență și care au votat compania nu doar ca un brand cool de îngrijire a pielii, ci drept muuuult mai mult de atât: au dat votul de încredere privind pielea lor.
„De la a încerca virtual lookuri de makeup până la analiza pielii bazată pe evidență, Realitatea Asistată și alte tehnologii disruptive schimbă modul în care consumatorii descoperă, experimentează și se conectează brandurile de frumusețe și de sănătate.”
Kimberley Yap, vicepreședinte în Experience Design al Ministry XR
Studioul virtual de realitate asistată al Facebook a adoptat, de asemenea, ideea de experiență interactivă.
Platforme populare de social media ca Facebook, Instagram și YouTube încorporează propria tehnologie în bannere publicitare interactive care permit consumatorilor să dea click și să încerce virtual produse de machiaj, fără ca măcar să le părăsească aplicația. 🙂 Wow!
Branduri ca Chanel, YSL, Charlotte Tilbury și Maybelline oferă acum, de asemenea, tooluri de realitate virtuală prin servicii implementate în cadrul site-urilor sau aplicațiilor lor mobile.
3. Servicii de frumusețe și produse de beauty pe bază de subscripție
Un raport al Royal Mail prognozează ca valoarea pe piață a cutiilor de tip beauty box pe bază de subscripție să crească cu 72% până în 2022, iar datele curente de pe glob par să confirme acest trend.
Un studiu recent al First Insight privind cutiile de frumusețe pe bază de subscripție au raportat că 25% dintre consumatorii americani (atât femei, cât și bărbați) primesc în prezent câte un box cu produse pe bază de subscripție / abonament. Alți 32% din respondenți plănuiesc să se aboneze la așa ceva în următoarele șase luni.
Între timp, în China, cercetarea Shingetsu Research a dezvăluit că femeile erau mai predispuse a domina piața până în 2027 datorită creșterii populației active, a preferințelor de cumpărături ale femeilor, în continuă schimbare, privind afinitatea spre confort și a cutiilor pe bază de abonamente, disponibile pentru îmbrăcăminte, cosmetice și chiar ciorapi.
În industria de beauty centrată pe eCommerce, exemple ca Birchbox și Glossybox au arătat chiar cât de formidabil și de succes poate fi modelul de business bazat pe cutii de produse cu abonament. Mai mult, 55% din cei care au astfel de abonamente arată o afinitate privind noutățile privind boxuri cu abonament și experiențele care oferă servicii personalizate în acest sens.
Beauty boxurile pe bază de subscripții și serviciile de îngrijire pentru bărbați sunt cele care oferă cele mai mari oportunități de pe piață. Așadar, nu e o surpriză că au atras atenția unor branduri și retaileri ca P&G (Gillette – la cerere), Sephora (Play!) și Walmart (Beauty Box).
Beauty boxurile livrează acolo unde sunt nevoi de împlinire ale utilizatorilor lor. Dar, în plus, le oferă bucuria de a ajunge să încerce noi produse. După cum studiul McKinsey a concluzionat, abonații pe care s-au făcut cercetările voiau ceva nou și inovator ca să continue să se aboneze, iar consumatorii (în mare parte abonați recurenți care colecționează astfel de cutii) așteptau subscripții personalizate care să devină din ce în ce mai ajustate nevoilor lor, în timp.
FabFitFun este un exemplu de serviciu pe bază de abonament care bifează și astfel de cutii cu subscripție. Cutia pe bază de abonament este construită în jurul recomandărilor de produse din domeniul frumuseții, sănătății și designului de interioare.
Brandul a crescut cu 300% pe an, în 2018 raportând 200 milioane $ ca venit anual.
Ca să minimizeze „spuma” (procentajul consumatorilor care optează să nu-și reînnoiască abonamentul) FabFitFun a integrat valoare – mai exact, valoare de tip conținut, ca o forță de conducere a modelului său de business. O revistă acompaniază produsele din cutie și îți explică cum să le utilizezi.
Pentru a ține abonații alerți între livrări, pe site-ul FabFitFun e o tablă de mesaj activă unde membrii pot discuta despre rețete, pierderea în greutate și sfaturi privind home decor & redecorarea.
Compania găzduiește un canal TV doar pentru membri și tocmai a lansat un show Live pe Facebook, zilnic, unde audiența poate învăța despre produse și poate obține conținut de alt tip din domeniul lifestyle.
Cât privește FabFitFun, ei cuceresc arta personalizării și noilor experiențe prin investiția masivă în brand „outside of the box”.
“Dacă membrii ne văd mai mult decât o cutie, dar ca pe accesul la o comunitate și cunoștințe valoroase, atunci e dificil să pui un preț pe cât valorează acea experiență”
Katie Rosen Kitchens, co-fondator FabFitFun
Cum serviciile de abonamente la beauty boxuri continuă să crească, să ne așteptăm să vedem mai multe branduri că mențin viu entuziasmul prin utilizarea social media și a content marketingului în vederea creșterii unui simț pentru comunitatea brandului.
4. Natural, curat: frumusețe „transparentă”
Consumatorii caută acum branduri care sunt transparente privind lista lor de ingrediente în vederea demonstrării că produsele lor sunt naturale.
În timp ce frumusețea „curată” a devenit o chestiune arzătoare, în creștere, în industria de beauty, din 2018, totuși este un subiect controversat, confuz și atât de enigmatic încât poate prezenta mai multe întrebări decât răspunsuri.
De exemplu, atât state ca SUA, cât și Uniunea Europeană, variază în listele lor de ingrediente interzise în cosmetice – FDA a banat 11, UE a interzis 1328, dar mai multe branduri încep să răsară din confuzia dintre abordări ale minimalismului și transparenței, întrucât consumatorii continuă să aloce atenție de „ochi de vultur” pentru lista de ingrediente de pe spatele pachetului.
Într-un studiu de cercetare a pieței, aparținând Neilsen, compania a aflat că acei consumatori ai industriilor de beauty se adună în jurul produselor mai naturale și obiectiv mai simple. Dar decât să accepte pur și simplu definițiile brandului, privind ce este natural, consumatorii încep mai degrabă să decidă pentru ei înșiși.
În timp ce vânzările de cosmetice care pretind să fie naturale au scăzut cu 1.2% de-a lungul anului trecut (în paralel cu cosmeticele, în ansamblu), vânzările de cosmetice care nu conțin parabeni au crescut cu 2.3%.
În plus, vânzările de produse de cosmetice care sunt atât fără parabeni și susțin că sunt naturale cresc cu 12% – de 5 ori mai repede decât cele care se conformează specificației „fără parabeni”.
Un exemplu este brandul de cosmetice american Kiehl’s, care și-a reformulat produsul, Ultra Facial Cream, pentru a înlătura parabenii și, astfel, a experimentat o creștere în vânzări, de 5 milioane $. Creșterea a ajutat la urcarea Kiehl’s în top 5 cele mai prestigioase branduri de îngrijire a pielii în SUA, ale anului 2020.
Un poll al Harper’s BAZAAR la care au participat mai mult de 1000 de femei de toate vârstele, rasele și etniile, a descoperit că mai mult de 60% din femei și-ar dori să cheltuiască pe noi branduri dacă li s-ar oferi produse naturale. Noi branduri sustenabile au atras interesul, de asemenea, pentru 55% din persoanele care au făcut parte din studiu.
Dorința de a testa ceva nou, dacă e „curat” ca listă de ingrediente, ajută la creșterea de noi nișe, precum „blue beauty”, un concept care se referă la produse cosmetice naturale care au drept scop protejarea oceanelor și a surselor de apă (precum One Ocean Beauty și o parte din produsele Maria Nila Stockholm, brand implicat în proiecte de salvare a vieții oceanice – care se parteneriază cu organizații de caritate ca Oceana).
Între timp, sunt noi audiențe la care se ajunge, totodată: Florence by Mills, brandul de makeup creat de actrița Millie Bobbi Brown, se laudă cu promovarea și producerea de produse proprii de înfrumusețare „curate” și ajută la răspândirea mesajului pe platformele de social media, targetând specific Generația Z – generația care chiar vrea să ia atitudine împotriva problemelor de ordin socio-economic, politic și global, cum e schimbarea climatică.
Alte branduri ca From Molly With Love, Biossance și Beautycounter își listează specific ingredientele CARE NU SUNT INCLUSE în produsele lor, înainte de a le lista pe cele care apar.
5. Îngrijirea pielii hiperpersonalizată
Un studiu recent Epsilon care a implicat un sondaj online pe 1000 de consumatori, cu vârstele între 18 și 64 de ani, a descoperit că atracția pentru personalizare în cadrul retailului de beauty este mare, cu 80% dintre respondenți indicând că sunt mai predispuși să facă cumpărături în cadrul unui brand dacă li se oferă experiențe personalizate. 90% au declarat că găsesc atrăgătoare orice tip de personalizare.
Această dorință continuă pentru personalizare și conexiune cu brandurile au permis să înflorească o nouă formă a hiperpersonalizării, în cadrul industriei de beauty eCommerce, datorită tehnologiei AI și a conversațiilor de ambele părți, conduse prin date.
Sunt deja numeroase exemple care au început să răsară în trimestrul 4 al anului 2019:
- Neutrogena a introdus MaskiD – o mască de față printată 3D, construită după nevoile pielii tale, bazate pe date colectate după un selfie;
- La Roche-Posay a anunțat produsul stick-on My Skin Track pH patch, care urmărește nivelurile pH-ului și prescrie produsele targetate via o aplicație pe telefonul tău;
- SkinCeuticals a început să listeze seruri de corectare făcute-pe-măsură: Custom Dose.
În același timp, Mintel Research a arătat căutările Google pentru cuvântul ‘microbiome’ (microorganismele din interiorul și de pe corpul tău) au crescut cu +110% an de an în 2019.
Creșterea în astfel de căutări sugerează că piața de produse de îngrijire a pielii faciale este condusă să se îndrepte spre o îngrijire a pielii hiperpersonalizate cu giganți de beauty ca Johnson & Johnson care deja instalează o platformă dedicată conceptului de microbiom.
În industria de beauty eCommerce, foarte competitivă, hiper-personalizarea este o formă de asigurare pentru branduri că pot ieși în evidență permițându-le consumatorilor să ia decizii informate bazate pe preferințele lor, și nu invadându-i cu nenumărate opțiuni.
Folosind tehnologia pentru a ajuta consumatorii să-și împlinească nevoile se asigură loialitatea față de brand și vânzări repetate.
O companie care folosește date pentru a face conexiuni de tip personal este Prose, ai cărei clienți completează un chestionar tip quiz online cu 25 întrebări, pentru a determina cele mai bune formule personalizate și regimene de produse.
Întrebările variază de la tipul de păr și condițiile de scalp până la obiceiuri de viață și condiționate de mediul înconjurător. Acestea conduc la 135 puncte de date pe care compania le poate utiliza.
“Luăm aceste informații, le punem în algoritmul propriu pe care l-am creat in-house și care va crea o formulă personalizată doar pentru tine. Îți va spune, de asemenea, care produse ar trebui să fie parte a rutinei tale.”
Paul Michaux, cofondator Prose
Dorința pentru personalizare este atât de mare încât, după ce acest studiu a dezvăluit că 40% din cumpărătorii britanici de produse de beauty și îngrijire masculine au găsit dificil să știe care produse sunt potrivite pentru ei, s-a născut Geologie: un serviciu pe bază de abonament la produse de îngrijire a pielii care le oferă bărbaților un regimen personalizat determinat folosind un quiz care adresează un set de întrebări, inclusiv etnia și locația.
Acum, mai mult ca oricând, într-o lume în care datele predomină tot mai mult, consumatorii sunt dornici să aibă o conversație cu brandul lor ales dacă simt că dorințele le sunt cu adevărat ascultate și adaptate.
Ție care din aceste tendințe ți se pare potrivită și benefică nevoilor tale? Scrie-ne părerea ta în secțiune de comentarii din josul paginii. Contează mult pentru noi.
Sursă foto: Pexels / Amir SeilSepour