Vorbim mereu despre tendințe actuale, ce se mai poartă, ce mai e nou în rutina de înfrumusețare. Dar nu ne oprim și a supra a ce e„out of style” și, mai bine de atât, ce constituie chiar antitrend în privința obiceiurilor de înfrumusețare. Așa că… here it is. Azi vorbim despre antitrenduri actuale.

Am vorbit ultima oară despre trendurile anului nou în ceea ce privește industria de beauty. Uite că a venit și rândul pentru ce înseamnă antitrenduri! Discutăm pe larg despre câteva cele mai importante, mai jos.

Ce este un antitrend, de fapt?

După cum dă de înțeles din nume, ai zice că antitendința este o opoziție flagrantă față de tendințele actuale.

Însă, de exemplu, brandul revoluționar FOREO, chiar dacă destul de mult poziționat în afara regulilor și a rutinelor obișnuite, învechite, puțin și în afara proverbialului, a definit drept antitrend în 2021 ceea ce e o „tendință declarată popular a anului precedent care s-a înrăutățit și, mai mult, ar fi putut merge într-o direcție complet opusă”.

1. Mască de îngrijire a pielii 3D imprimată personal – antitrend acum

La loc de cinste pe lista tendințelor despre care mulți influenceri vorbesc din 2019 și 2020, masca de îngrijire a pielii 3D, personalizată, a câștigat, de exemplu, 40.000 de premii prestigioase!

A fost catalogată drept ceva ce ar putea schimba lumea, și mai ales frumusețea, pentru totdeauna. Însă… a eșuat pe drum.

Problema e că, adesea, oamenii nu sunt pregătiți să încerce ceva atât de nou. De obicei, este nevoie de eoni ai omenirii pentru a îmbrățișa tehnologii noi.

Tu, de pildă, ai cumpăra un dispozitiv care va face o hartă a feței, o analiză a tipologiei pielii tale și va imprima propria mască individuală de îngrijire a pielii pe o imprimantă 3D compactă? Sună grozav, sigur. Dar parcă e cam scary gândul. ȘI deloc rezonabil. E SF.

Într-o zi, poate produsul ar putea prinde și atrage un public mai larg de consumatori. Dar nu azi. 🙂

2. Preșamponarea: cât e de valid trendul acesta?

Ai zice că e de necrezut, dar unii ating sume de bani astronomice pe ce înseamnă îngrijirea părului lor. Și asta în special pe părul din cap, deoarece pentru restul părului de pe corp există reguli total diferite – în timp ce părul din capul nostru trebuie să rămână și să fie bine îngrijit, restul trebuie să dispară prin varii metode de epilare. 🙂

Pentru a face părul și mai de dorit, oamenii au inventat produse, tratamente și tehnici revoluționare. A existat o profeție cum că 2020 va fi anul preșampoanelor, dar nu s-a întâmplat.

O posibilă problemă cu preșamponarea este că avem deja destul de multe produse și obiceiuri postșamponare: balsamuri de păr și măști de păr, tratamente. Se poate presupune doar că cererea de a adăuga încă un pas la rutina părului a fost, pur și simplu, prea mult. 

Și mai mult chiar, se pare că o tendință populară în 2021 ar putea fi chiar opusul adăugării unui alt pas în îngrijirea obișnuită a părului (dar nu doar pentru păr e valabil, ci și pentru piele sau orice alt regim din viața ta).

Simplificarea rutinelor de înfrumusețare va câștiga din ce în ce mai mult anul acesta.

3. Derivatul vegetal Witch Hazel (arbust cu flori parfumate de culoare galbenă)

Witch Hazel (tradus drept „vrăjitoarea Hazel”, un arbust cu flori parfumate de culoare galbenă) a existat de pe vremea vrăjitoarelor, pare-se, și a fost folosit ca loțiune pentru pori, pentru tonifierea pielii, cu rol de reducere a umflăturilor și împotriva coșurilor.

Mulți cunosc acest ingredient din produsele cosmetice. Milioane de oameni îl folosesc, în fiecare zi. Unii fărăr să știe chiar.

Dar dintr-o dată, de nicăieri, a apărut această frenezie totală, iar „Vrăjitoarea Hazel” a (re)născut ca un ingredient super nou. A devenit tema tuturor conversațiilor de cosmetică și rutină de îngrijire a pielii, mai ales în rândul vedetelor: într-o singură zi, în doar 8 minute, de fapt, a existat o creștere de 305% a persoanelor care au căutat pe Google după sintagma „Witch Hazel”.

Dar am putea să ne întrebăm: poate cineva să numească un lucru nou ceva care a mai existat, mult înaintea erei noastre? Cum ar fi cu adevărat nou? Un anumit ingredient sau plantă despre care nu am auzit sau nu am avut niciun indiciu că ar putea fi util ca fiecare dintre noi să devină mai… frumos? Greu, nu?

Îți amintești de nemuritorul extract de melc? Era acolo, nu e nou, dar s-a făcut atâta vâlvă în jurul lui de prin 2018 – parte și datorită trendului privind cosmeticele coreene, care se bazează, în mare parte, pe acest ingredient.

Dar a devenit o nouă tendință la un moment dat. Ei bine, asta pentru că majoritatea lucrurilor există și sunt deja acolo. Undeva. Așteaptă doar să fie redescoperite.

4. Microace sau microneedling – să faci sau să nu faci?

În 2019, un dermatolog care a făcut o listă cu „What’s Hot and What’s Not” („Ce este fierbinte/trendy și Ce nu”) a dat startul unui trend nou, de fapt.

Pe lista NOT HOT („nu e trendy”, adică), s-ar fi găsit un dispozitiv cu microace pentru un tratament cosmetic de încercat acasă. Nu putem pretinde că acesta este motivul sau modul în care s-a desfășurat totul după aceea, dar se pare că prin cuvintele ei trebuie să fi lovit cititorii cu ceva similar ca efect cu expresia „Orice ai face, nu te gândi la un elefant”.
Pe scurt, toată lumea a mers direct la magazinele care vând dispozitive cu microace.

Acest tip de dispozitiv cosmetic, cu microace a fost unul dintre cel mai bine vândute instrumente de îngrijire a pielii din 2020. Este de înțeles, totuși.

Doctorul, bine intenționat, s-a temut că împătimiții de produse și device-uri de îngrijire a pielii vor folosi în mod necorespunzător dispozitivul cu microace și își vor răni fețele. Ea nu a prevăzut însă pandemia din 2020 și, totodată, apelarea la îngrijirea și înfrumusețarea la domiciliu (ceea ce este de un mare impact asupra tendințelor de îngrijire a pielii din 2021). 

5. Mai puține produse în coșul de cumpărături

S-a prevăzut la un moment dat cum că 2020 va fi anul în care oamenii vor achiziționa mai puține produse de îngrijire a pielii și de înfrumusețare.

Dar, din contră, tot datorită pandemiei, numai în Marea Britanie, vânzările de produse de îngrijire a pielii au avut un salt uriaș în 2020, crescând cu 54% din ianuarie până în octombrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului din 2019.

Și aceste creșteri au fost generale. Vânzările de creme de față au crescut cu 67%, produsele de curățare pentru față au crescut cu 66%, seturile și kiturile de cosmetice / beauty boxurile au crescut cu 57%, iar serurile de față au crescut cu 32%.

Iată ce se întâmplă, de fapt: miliarde de oameni, din toate colțurile lumii, nu se vor opri niciodată din eforturile lor de a-și atinge obiectivele în materie de frumusețe, indiferent care sunt condițiile. Și mai ales când trebuie să-ți adaptezi rutina cosmetică la proceduri pe care trebuie să le poți face doar acasă, singur.

Concluzii: Fă o investiție personală pe termen lung, nu dictată de trenduri!

Deci, știind toate acestea, ce vedem ca pe o tendință, de fapt, în 2021? La ce ne putem aștepta de la noul an? Ce poți face?

În primul rând, încearcă și simplifică lucrurile. Da. Dar, de asemenea, fă un pas înapoi – sau înainte, în funcție de modul în care îl privești – și realizează ce funcționează cel mai bine pentru tine personal.

În cele din urmă, trebuie să descoperi propriul tău scop. Deci, găsește-ți propriul ingredient, produs sau tratament, cu o semnătură bună pe el (sau mai multe) – de la un brand probat și recunoscut mondial pentru produsele eficiente.

Alege mereu ceva care să-ți spună propria (istorie) poveste, ceva care va fi propriul tău lucru în 2021, odată ce arunci o privire nostalgică înapoi din viitorul îndepărtat.

Nu mai e cazul să urmezi trenduri… doar pentru că așa face toată lumea. Fă-ți propriile reguli și investește după ele, cu cap, pe termen lung!

Ce părere ai de aceste antitrenduri? Mai știi și tu câteva? Scrie-ni-le în secțiunea de comentarii din josul paginii! Contează foarte mult pentru noi părerea și experiențele tale! 😉