Industria modei de lux nu este imună la fluxurile și refluxurile incertitudinii economice. Chiar dacă marile grupuri de bază precum LVMH și Kering au înregistrat o creștere cu două cifre pentru o parte dintre casele lor în 2023, companiile mai mici, și implicit cu cheltuieli de marketing mai mici, vor găsi 2024 mai dificil.
Din punct de vedere geopolitic, întreaga lume pare să fie în flux și acest lucru se întâmplă odată ce piețele în plină expansiune, precum China, își văd de asemenea consumatorii cheltuind mai puțin și cu mai multă atenție. Iată așadar ce factori influențează, global, inclusiv moda de lux.
❤️ Citește despre:
Încetinirea globală
Cei care cheltuiesc mult, de pe tot Globul, vor fi mai exigenți atunci când vine vorba de cheltuieli pentru articole de lux. Și multe branduri care au înregistrat o creștere cu două cifre de la pandemie ar putea înregistra o contracție.
China nu mai este piața sigură pentru a compensa vânzările întârziate în altă parte și, în timp ce bunurile de lux încep probabil să depășească industria modei în general, provocările economice apar la scară globală.
Dominanța sustenabilității
Cu un accent din ce în ce mai pus pe responsabilitatea socială și de mediu, se așteaptă ca industria de lux în 2024 să fie martoră la o schimbare și mai mare către practici sustenabile.
Este posibil ca tot mai mulți consumatori, oricât de fani, să solicite o mai mare transparență, o aprovizionare etică și procese de producție ecologice, influențând mărcile de lux să integreze inițiative durabile în operațiunile, lanțurile de aprovizionare și produsele lor.
Transformarea digitală
Sectorul de lux își va continua evoluția digitală, valorificând tehnologia pentru experiențe îmbunătățite oferite clienților. Se anticipează că realitatea augmentată (AR), realitatea virtuală (VR) și inteligența artificială (AI) vor juca roluri esențiale, oferind experiențe captivante de cumpărături online și interacțiuni personalizate.
Serviciul pentru clienți pentru cei mai cheltuitori va fi cheia, cu spații private de cumpărături, asistență prin chat 24/7 și servicii de concierge digital.
Redefinirea exclusivității
Mărcile de patrimoniu au un avans pe măsură ce luxul este redefinit și pe măsură ce cumpărătorii trec de la produsele bazate pe logo la luxul „evergreen” (cu longevitate). Conceptul de exclusivitate este probabil să sufere o redefinire, cu un accent sporit pe atemporalitate, incluziune și personalizare.
Brandurile de lux pot explora ediții limitate, colaborări exclusive și oferte personalizate pentru a satisface diverse preferințe ale consumatorilor și pentru a stimula un sentiment de individualitate.
Consumerismul conștient
Valorile consumatorilor evoluează către un consum atent, chiar și în cohorta de cumpărători aspiraționali și cei care cumpără produse de prim nivel (entry level). Consumatorii de lux în 2024 sunt de așteptat să acorde prioritate calității în detrimentul cantității, căutând produse durabile, cu povești semnificative.
Brandurile care se aliniază cu practicile etice, cauzele sociale și impactul cultural pozitiv probabil vor reuși probabil să rezoneze mai mult cu această bază de consumatori conștienți.
Sursa foto: Unsplash/Laura Chouette