Dacă vrei să vezi viitorul produselor de înfrumusețare și al parfumurilor, intră într-o cafenea Starbucks de oriunde în lume. De la alegerea aromelor de băuturi, teme de cake-pops, shoturi de cafea, ambalaje și chiar idei de iluminat, niciun alt retailer sau altă companie din afara industriei de beauty nu are o influență mai mare asupra parfumurilor, machiajului și produselor de îngrijire a pielii astăzi.

Cum a ajuns o companie de cafea din Seattle să aibă o asemenea influență în industria frumuseții, o industrie de 40 de miliarde de dolari pe an? Călătoria te va surprinde.

De la cercetarea tendințelor, forecast, la… Starbucks

Hai să ne întoarcem puțin în timp, în urmă cu două decenii, când companiile de prognozare a tendințelor erau la modă. Aceste agenții de colectare de informații multicontinentale au cercetat Planeta în căutarea următoarelor tendințe mari de consum.

Cercetătorii s-au aliniat pentru a fi primii la expozițiile auto naționale, în care mărcile auto au dezvăluit următoarele culori mari de vopsea pentru SUV-uri și mașini compacte.

Industria auto cheltuie sute de milioane de dolari pentru a dezvolta nuanțe de vopsea, iar etichetele de machiaj, în special nuanțele de produse pentru buze și farduri de pleoape, sunt alese pe baza acestei cercetări.

Consultanții în forecastarea trendurilor au studiat meniurile restaurantelor cu stele Michelin pentru noi asocieri de arome. Iar alții au căutat următoarele destinații exotice de călătorie.

Dar majoritatea cercetătorilor în privința tendințelor au comandat un Caramel Macchiato, și-au tras un scaun și s-au instalat la Starbucksul lor local, pentru a observa ce cumpără, ce spun și ce beau consumatorii.

De ce? Pentru că niciun alt retailer nu atrage Generația Z și Millennials precum Starbucks. Acesta este publicul țintă cel mai râvnit de companiile de frumusețe și parfumuri. Și vor face orice pentru a le atrage atenția.

Generația Z se adună la Starbucks înainte, după și, uneori, chiar în timpul orelor de curs, pentru răcoritoare cu fructul dragonului cu mango, Frappuccino cu lapte de migdale și aromă de fursecuri și Matcha Latte. Mii de oameni colecționează de aici pahare, căni și sticle pentru apă, branduite de sezon.

Așa că toată lumea în cercetare de tendințe a început să alcătuiască dosare detaliate despre meniul, ambalajul produselor și experiența clienților Starbucks. Aceste informații au fost absorbite rapid de echipele de marketing din industria de frumusețe, care le-au transmis mai departe grupurilor de cercetare și dezvoltare ce s-au pus pe treabă.

Starbucks și influența în lumea parfumurilor

Primul rezultat? Aromele de cafea, în ton cu cele florale, în parfumuri. În 2014, YSL a dezvăluit primul parfum modern floral pe bază de cafea, numit „Black Opium”, un parfum bogat de ambră și vanilie pentru femei, construit în jurul unei note de cafea prăjită.

apă de parfum Black Opium Extreme_Yves Saint Laurent_pe bază de cafea

Parfumierii Nathalie Lorson, Marie Salamagne, Olivier Cresp și Honorine Blanc au stratificat note de vanilie, pară, floare de portocal, iasomie, migdale, paciuli, lemn de cașmir și cedru pentru un efect superb. Până și sticla decorată cu sclipici semăna puțin cu un termos Starbucks.

Răspunsul a fost instantaneu. Parfumul YSL Black Opium s-a vândut în întreaga lume și rămâne un bestseller la nivel mondial până în ziua de azi, cu ediții limitate sezoniere care prezintă diferite perechi de note de… cafea.

În 2016, designerul de modă Carolina Herrera a urmat exemplul de mai sus cu un parfum floral pe tema cafelei, Good Girl. Această apă de parfum atrăgătoare a dus influența Starbucks la următorul nivel.

carolina-herrera-good-girl-eau-de-parfum-pentru-femei

Good Girl începe și cu o notă de cafea, dar apoi parfumierii Louise Turner și Quentin Bisch au adăugat cacao, pralină, migdale, scorțișoară și vanilie. Tuberoza, iasomia sambac, floarea de portocal, irisul și trandafirul bulgăresc au adăugat un plus de arome florale.

A ajuns inclusiv pe lista celor mai vândute parfumuri, parțial și datorită designului sticlei sub formă de pantof stiletto. La fel ca paharele termos de colecție Starbucks, Herrera a oferit „răsturnări” de sezon ale parfumului original pillar GG.

Cafeaua Strabucks în machiaj și îngrijirea pielii

Marile branduri de machiaj și îngrijire a pielii au încorporat temele Starbucks în noile lor lansări, cu ingrediente pe bază de cafea în formulele de îngrijire corporală și creme de ochi.

Au apărut palete de ochi în nuanțe bogate de… cafea. Și poate ai observat că ghișeurile de produse de beauty din magazinele universale au început să semene cu cafenelele Starbucks. Influența a fost larg răspândită global.

Paleta de farduri de pleoape Tarte Double Shot are nuanțe și nume cu tematică de cafea

Câteva exemple de astfel de produse de machiaj și îngrijire a pielii:

Cum va continua Starbucks să influențeze industria de beauty?

Deci cum influențează Starbucks produsele de înfrumusețare și parfumurile în 2023? O privire la meniul de primăvară-vară al Starbucks și vei vedea câteva tendințe care apar. 😉

Ice Matcha Latte cu căpșuni și lapte de ovăz: această creație exclusiv canadiană combină ceai verde matcha, căpșuni răcoritoare și lapte cremos de ovăz. Matcha oferă un profil de aromă complex, cu note moi vegetale, ierboase și de nucă inerentă, ușor amară. Căpșuna este lejeră, dar cu gust ascuțit. Iar laptele de ovăz are o aromă bogată.

„Am fost inspirați să aducem laolaltă caracterul pământesc al matcha-ului, acea primă mușcătură dintr-o căpșună coaptă și suculentă, cu note subtile de castraveți și o notă de lămâie pentru o experiență de băutură răcoritoare și echilibrată atunci când savurăm noul ceai cu gheață, lapte de ovăz și căpșuni”, explică Matthew Thornton, dezvoltator de băuturi Starbucks.

Notele de căpșuni încep deja să fie în tendințe și în parfumuri. Parfumierul Marie Salamagne a folosit o notă dulce de căpșuni sălbatice în Kate Spade Eau de Parfum. Burberry Her, Yves Saint Lauren Mon Paris, Marc Jacobs Daisy Eau So Intense și Jo Malone’s Redcurrant & Cream prezintă note de vârf de căpșuni.

Ceaiul verde are, de asemenea, un moment al său în parfumerie. Armani Privé Thé Yulong, Bvlgari Eau Parfumée Au Thé Vert, Viktor & Rolf Flowerbomb și Creed Royal Ceylan prezintă note de ceai verde.

Noua băutură rece Starbucks Cinnamon Caramel Cream Cold Brew este îndulcită cu sirop de vanilie și acoperită cu spumă de caramel și aromă de scorțișoară și o pudră drept topping cu scorțișoară dulce. Bazându-se pe dragostea pentru Starbucks Cold Brew, care este fabricată manual în loturi mici zilnic, înmuiată lent în apă rece timp de 20 de ore, fără să atingă căldura, noua băutură oferă o cascadă superbă de spumă rece, care este catifelată.

„Inspirându-se din caramelele sărate și chiflele dulci lipicioase, noua Cinnamon Caramel Cream Cold Brew este un echilibru minunat de arome decadente de copt, cu un topping delicat și cremos de spumă rece care se integrează perfect în cafea la fiecare înghițitură”, spune Erin Marinan, dezvoltator de băuturi Starbucks.

Cum va influența această băutură industria parfumurilor? Pentru început, băutura pe bază de cafea rece se face fără apă fierbinte. Este înmuiată lent în apă rece, ceea ce, fără îndoială, îi va inspira pe parfumieri să experimenteze noi moduri de a extrage aroma din boabele de cafea.

Și asocierea unei spume reci cu o notă de dulceață și cu o notă de cafea va inspira probabil asocieri similare în parfumuri. Cele mai bune parfumuri prezintă o oarecare tensiune între ingrediente: dulce cu amar, bogat în lejeritate, prospețime verde cu buchete florale. Alegerea Starbucks de ingrediente contrastante va inspira aromele de parfumuri de designer viitoare.

Și ai grijă că verdele smarald cu un accent de fucsia o să apară în paletele de machiaj și pe ambalajele de produse de frumusețe. Este vesel și atrăgător. 🙂

Sursă informații: davelackie.com

Sursă foto principală: Unsplash/Caleb George