În urmă cu 170 de aani, un tânăr a avut un vis… cadrilat. Astăzi peste 50 de milioane de oameni se îmbracă la fel ca în visul lui… Visul Burberry!
Moda britanică a dat lumii câteva nume importante și fiecare în parte a făcut istorie: Mary Quant și ale ei fuste mini, Vivienne Westwood și vestimentația punk, McQueen și noua lui viziune asupra modei zilelor noastre și Thomas Burberry, omul care a revoluționat îmbrăcămintea sport.
❤️ Citește despre:
Thomas Burberry: vizionarul responsabil pentru materialul impermeabil al hainelor noastre
Thomas a decis să-și porneaescă propria afacere în 1856, deschizând un magazin în Basinstoke, ținutul Hampshire. Fost lucrător într-o postăvărie, el a fost unul dintre primii „designeri” care și-a dat seama că în modă de cele mai multe ori și materialul contează, nu doar modelul.
Patentul gabardinei, materialul impermeabil din care sunt confecționate în special hainele noastre de iarnă, precum și o parte din cele sport, îi aparține tot lui.
Din acest material, pragmaticul britanic a realizat așa-numitul „tielocken coat”, haina ofițerilor britanici și strămoșul pardesiului (trenciului) de astăzi. Succesul acestei piese a făcut Ministerul de Război să-l desemneze pe Thomas Burberry designerul „oficial” al uniformelor militare.
Burberry – amprentă în evenimente marcante ale secolului al 19-lea
Începând de aici, majoritatea evenimentelor importante ale acelui secol vor sta sub semnul Burberry:
- exploratorul Roald Amundsen atinge Polul Sud îmbrăcat în haine create de Burberry
- Shackleton traversează Antarctica într-o ținută de călătorie special desenată în atelierele Burberry de la Londra
- aviatorii A.E. Clouston și Betsy Kirby Green stabilesc un nou record de viteză pe ruta Londra-Capetown într-un raid sponsorizat tot de către marca britanică.
Pasiunea pentru sport și mișcare a lui Thomas Burberry l-a făcut pe acesta nu doar să-i ajute pe acești pionieri ai aventurii, ci și să descopere noi modele și materiale care să se muleze pe ideea de „clasic sport activ”: linii de construcție curate, elegante, materiale performante, totul tăiat pe tipare clasice, în cel mai pur spirit Saville Row…
Imprimeul cadrilat = emblema Casei Burberry
Dar poate „cea mai Burberry parte” din Burberry este imprimeul cadrilat de care ne ciocnim în fiecare zi, atât pe podiumurile de prezentare, cât și pe străzile noastre, uneori.
Folosit inițial ca o căptușeală pentru pardesiuri, el este scos la vedere abia la mijlocul anilor 60, într-o linie de accesorii de succes. În doar câteva zile, străzile Londrei au fost efectiv „pictate” cu dungi și pătrate, dând naștere unui fenoen fără precedent în moda mondială.
Cu toate că avea în spate o experiență de 150 de ani, Casa Burberry decide că a venit timpul primei prezentări de modă doar în 1999 și se pare că așteptarea nu a fost zadarnică, atât timp cât colecția respectivă a fost distinsă cu titlul „Colecția britanică de design clasic a anului”.
Succesul colecției s-a datorat în foarte mare măsură și noului designer al mărcii la acea vreme, Roberto Menechetti, pentru care femeia Burberry este „un maxim al feminității, puternică și senzuală. Senzualitatea pentru ea nu înseamnă evidențierea formelor trupului, ci mai degrabă realizarea unei adevărate armonii între haine și corp”.
Născut în Italia și școlit într-o firmă germană (Jil Sander), Menechetti a fost, în mod paradoxal, designerul perfect pentru o linie considerată eminamente… britanică; acesta a adus un vânt nou și a inovat din interiorul tradiției Burberry.
Burberry: stil clasic, atemporal, dar inconfundabil
Pentru că, de fapt, asta este Burberry: o modă de certă factură britanică adresată unei femei cosmopolite, aflată într-o perpetuă mișcare. O clientă pentru care calitatea și comoditatea contează chiar mai mult decât „moda momentului”.
Întreaga creație Burberry nu este altceva decât un exercițiu de stil menit să satisfacă această clientă ideală. Special pentru ea au fost create și parfumurile Burberry care, ca și vestimentația purtând această marcă, au un stil inconfundabil.
Aproape toate elementele ce formează universul Burberry (mosorul de ață, materialele cadrilate, liniile simple și universal valabile, prospețimea și claritatea liniilor și a designului) pot fi recunoscute cu ușurință inclusiv în cele mai noi parfumuri Burberry.
Secolul 21 i-a conferit Casei Burberry statutul de exponent al stilului atemporal: un stil universal valabil – în trecut, în prezent și, în mod sigur, peste încă 170 de ani…
Sursă main photo: Unsplash/rashid khreiss