O nouă culoare Pantone a cărei prezență curajoasă stârnește și încurajează, la rândul ei, inventivitatea personală și creativitatea – despre acest lucru va vorbi culoarea anului 2022, instaurată de Institutul culorilor Pantone.

Din nou avem doar o culoare reprezentativă pentru anul ce urmează să vină: Very Peri (nume de cod al  PANTONE 17-3938) va înlocui curând, cu îndrăzneala pe care o inspiră, cele două culori ale anului 2021: Galben/ Illuminating și Ultimate Grey/Gri.

Ce reprezintă culoarea anului 2022, Very Peri?

Afișând o încredere lipsită de griji și o curiozitate îndrăzneață care ne animă spiritul creativ, curios și intrigant, culoarea PANTONE 17-3938 Very Peri ne ajută să îmbrățișăm acest peisaj alterat al posibilităților, deschizându-ne către o nouă viziune pe măsură ce ne rescriem viețile.

Reaprinzând recunoștința pentru unele dintre calitățile pe care le reprezintă albastrul, completate de o nouă perspectivă care rezonează astăzi, PANTONE 17-3938 Very Peri plasează viitorul în față, într-o nouă lumină.

Trăim vremuri DE și ÎN transformare. PANTONE 17-3938 Very Peri este un simbol al zeitgeist-ului global al momentului și al tranziției prin care trecem. Pe măsură ce ieșim dintr-o perioadă intensă de izolare, noțiunile și standardele noastre se schimbă, iar viețile noastre, fizică și cea digitală, au fuzionat în moduri noi.

Designul digital ne ajută să extindem limitele realității, deschizând ușa către o lume virtuală dinamică în care putem explora și crea noi posibilități de culoare. Cu tendințele din gaming, popularitatea în creștere a Metaversului și comunitatea artistică în creștere în spațiul digital PANTONE 17-3938 Very Peri ilustrează fuziunea vieții moderne și modul în care tendințele de culoare din lumea digitală se manifestă în lumea fizică și invers.

„Culoarea Pantone a anului reflectă ceea ce se întâmplă în cultura noastră globală, exprimând ceea ce oamenii caută, la care acea culoare poate spera să răspundă.” a afirmat Laurie Pressman, vicepreședinte al Institutului de culoare Pantone.

„Crearea unei noi culori pentru prima dată în istoria programului nostru educațional de culoare, PANTONE Culoarea Anului, reflectă inovația și transformarea globală care are loc. Pe măsură ce societatea continuă să recunoască culoarea ca o formă critică de comunicare și o modalitate de a exprima și de a afecta idei și emoții, de a se angaja și de a conecta, complexitatea acestei noi nuanțe de albastru infuzat de roșu violet evidențiază posibilitățile expansive care ne stau în față.”

Laurie Pressman, vicepreședinte al Institutului de culoare Pantone

Cuprinzând calitățile blues-ului, dar în același timp posedând o nuanță violet-roșu, PANTONE 17-3938 Very Peri manifestă o atitudine plină de bucurie și o prezență dinamică ce încurajează creativitatea curajoasă și expresia imaginativă.

Cum este selectată Culoarea Anului de către Pantone?

Procesul de selectare „Pantone pentru Culoarea Anului” necesită o analiză atentă și o analiză a tendințelor. Pentru a ajunge la selecție în fiecare an, experții în culoare de la Pantone Color Institute™ „piaptănă” lumea în căutarea unor noi influențe de culoare.

Acestea pot include industria de divertisment și filme în producție, colecții de artă itinerante și noi artiști, modă, toate domeniile de design, destinații populare de călătorie, precum și noi stiluri de viață, stiluri de joacă și condiții socio-economice. 

Influențele pot proveni și din noile tehnologii, materiale, texturi și efecte care au impact asupra culorilor, platformelor relevante de rețele sociale și chiar evenimentelor sportive viitoare care captează atenția la nivel mondial.

Timp de 23 de ani, Culoarea Anului de la Pantone a influențat dezvoltarea produselor și deciziile de cumpărare în mai multe industrii, inclusiv modă, mobilier pentru casă și design industrial, precum și ambalarea produselor și designul grafic.

Pantone Color Institute este unitatea de afaceri din cadrul Pantone care evidențiază culorile de top sezoniere ale podiumurilor, selectează culoarea Pantone a anului, prognozează tendințele globale de culoare și sfătuiește companiile cu privire la culorile pentru produse și identitatea vizuală a mărcilor.

Prin prognozele de tendințe sezoniere, psihologia culorilor și consultanță în culori, Pantone Color Institute colaborează cu mărci globale pentru a valorifica în mod eficient puterea, psihologia și emoția culorii în strategia lor de design.

Sursa foto și info: Pantone.com