Cândva plictisitoare și fadă, culoarea neutră bej e acum de mare importanță, iar retailerii de modă și designerii (re)fac tot mai mult stocurile în favoarea ei. Cum a căpătat deodată atâta putere această nuanță aparent lipsită de expresie? Ia să vedem mai jos!
În cercurile de modă, bejul a avut mult timp o reputație proastă. Sau, oricum, nu a fost prea apreciat. Nu la (adevărata sa) valoare, așa cum e azi.
Editorii de fashion se referă de obicei la anumite nuanțe de bej prin denumirea-umbrelă de camel, care implică însă mai degrabă o Carolyn Bessette-Kennedy* elegantă decât niște ciorapi-dresuri suport, după cum ne-ar duce gândul inițial.
*Carolyn Bessette-Kennedy a fost model și publicistul casei de modă Calvin Klein, un simbol de grație și stil, reprezentată de culorile neutre, cărora le-a dat un nou sens, în special nuanței camel. A fost soția lui John F. Kennedy Jr. A murit împreună cu soțul său și cu sora ei mai mare, într-un accident aviatic în 1999, la vârsta de 33 de ani.
Dar lucrurile în privința acestei culori au început să se schimbe din septembrie 2018, când bejul a dominat podiumurile în prezentarea colecției de debut a lui Riccardo Tisci pentru Burberry, dar mai ales la defilările de modă ale caselor de modă Chloé și Chanel, după cum afirmă și publicația Vogue Business.
Și uite așa a fost ales noul interes al consumatorilor: căutările globale pe Lyst pentru haine bej au crescut cu 21% în ultimele 3 luni, în timp ce căutările pentru bej în categoria SS19 (i.e. Spring-Summer 2019) de pe Tagwalk au sărit la 118%.
Bejul e o culoare minimalistă, modestă, dar impunătoare, iar simplitatea sa are mult din posibilitățile de exprimare a luxului de bun gust, a ideii de posh.
O asociez atât caselor de modă franțuzești, cât și celor britanice, mai ales dacă mă gândesc la trenciurile patentate de Burberry (culmea, tot acest brand a ajutat la reconsacrarea acestui neutru pe gama cromatică must have, și în forță!). Nu lipsește oricum nici din moda specific nemțească sau newyorkeză.
Bejul e ușor de asortat și, în ciuda simplității și a fragilității sale ca neutru, e plin de personalitate și, iată, foarte puternic să se afirme mai bine decât oricând! E o nuanță must have, ca majoritatea neutrelor și bază utilă când alegi gama cromatică pentru o garderobă-capsulă.
Iar dacă Living Coral e culoarea anului peste tot, atunci bejul e culoarea puternică a lui 2019, care a reușit să învie și să se afirme foarte pregnant deja în modă.
Să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului așadar!
Sursă foto: Pexels/Daria Obymaha