De la creioane strălucitoare până la cutii de bomboane sau alte forme de obiecte ale copilăriei, modelele inspirate de nostalgie pentru produse cosmetice destinate adulților caută fără scuze să ne capteze atenția – și banii, mai ceva decât în cazul produselor dedicate copiilor.
În timp ce unele produse cosmetice sunt special concepute pentru copii și preadolescenți, în ambalaje drăgălașe, brandurile de machiaj de ultimă generație au început să creeze acum, în mod regulat, aspect de jucării și dulciuri pentru produsele lor, chiar și atunci când sunt menite să atragă adulții.
Ce anume a determinat tendința ambalajelor de machiaj sub formă de jucării?
Cea mai recentă obsesie capricioasă a industriei îi lasă pe mulți să se întrebe: este acesta un produs de înfrumusețare sau o jucărie dintr-un Happy Meal?

De exemplu, Kylie Cosmetics țintește sus cu colecția Batman de epocă, cu o paletă de farduri în interiorul unei cărți de benzi desenate, în timp ce Trixie Cosmetics este forța motrice din spatele unui autobuz școlar de jucărie plin de tuburi de luciu de buze.
Paleta de farduri de la Tarte, în formă de placă de surf, ar putea fi un accesoriu Barbie. Iar o colaborare recentă dintre Morphe și artistul retro Lisa Frank prezintă creioane pentru buze sub formă de creioane de colorat, care s-ar potrivi perfect la o oră de desen de clasa a doua.
Fondatorul și CEO-ul Bésame Cosmetics, Gabriela Hernandez, consideră că ambalajul exagerat se datorează în mare parte creșterii produselor cu licență de cultură pop, care acum pot fi găsite în mod regulat peste tot, de la Target la Gucci. „Aceste produse merg după bazele de fani”, spune ea. „Producătorii au văzut o oportunitate în a viza diferite categorii demografice.”
Indiferent dacă publicului îi plac sirenele, animalele vorbitoare sau supereroii, există un produs de machiaj în acest sens, care îi atrage în mod special, și acest lucru se datorează unei anumite nostalgii.

„Face publicul să se simtă ca un participant la această poveste”, spune Hernandez. „Distracția fanteziei filmelor [este] de a determina interes și a te face implicat. Este ca o recuzită.” Ea știe direct ce presupune. Hernandez a ajutat la proiectarea paletei Queen Shadow Book a lui Bésame.
Colaborarea cu Disney pentru o paletă de farduri făcută pentru a semăna cu cartea de vrăji a Reginei rele din versiunea de film din 1937 a lui „Albă ca Zăpada și cei șapte pitici”, a fost evocată atât pentru formă, cât și pentru funcție. Se dublează ca o fermecătoare cutie de bijuterii la mult timp după ce machiajul strălucitor a ajuns la un final fericit ca în povești.
„Este ca și cum ai revedea trecutul”, spune Hernandez, a cărei creație originală de mascara Black Cake a urmat tematica unui produs de înfrumusețare din anii 1920, utilizat în primele zile ale cinematografiei.

„Îmi place să mă joc și să ofer oamenilor ceva care îi va duce înapoi într-o perioadă diferită sau la un sentiment diferit. Fac produse care te transportă în altă lume.”
De asemenea, cred că un impact major în acest sens l-a avut trendul K-beauty – foarte multe ambalaje de produse cosmetice coreene au forme ludice.
Găsești produse cosmetice cu ambalaje inspirate de desene animate, jucării și povești – online aici:


Pot exista și fețe întunecate ale acestei tendințe de makeup cu ambalaje copilărești?
În ciuda abandonului copilăresc într-o lume fantezistă, pe care îl presupun, aceste produse cosmetice nu sunt disponibile pe culoarul dedicat copiilor, lângă mingile care sar și piesele Lego, iar ambalajul îmbunătățit în direcția aceasta are un preț.

Branduri precum Christian Loboutin se implică pentru a se diferenția pe piața suprasaturată a frumuseții. Linia Rouge a mărcii, de exemplu, include un ruj de 90 de dolari împodobit cu o bijuterie tip coroană care poate fi purtată separat, ca un mic pandantiv adorabil.
„O mare parte din acest make up este de înaltă calitate, scump, de designer”, spune Andrew Abeyta, profesor asistent de psihologie la Universitatea Rutgers-Camden. „Aceasta este prima generație în care etichetele copilăriei și de designer coincid.”
El observă că generația X și milenialii, mai în vârstă, care acum au între 30 și 40 de ani, au venitul disponibil pentru a cumpăra astfel de produse, așa că producătorii sunt dornici să le răspundă din punct de vedere estetic.

Abeyta spune că oamenii sunt atrași din punct de vedere psihologic de produse ca acestea, deoarece îi duc înapoi în timp. „Oamenii sunt atrași de asta pentru că nostalgia îi face să se simtă bine”, explică el. „Nu numai că este o evadare, dar funcționează și pentru a energiza oamenii și a le da dorința de a merge mai departe.”
Într-o lucrare „Self and Identity” din 2016 , Abeyta și colegul său, Clay Routledge, au descoperit că în jurul vârstei de 35 de ani, răsfățarea prin nostalgie îi face pe oameni să se simtă mai tineri. „Are de-a face cu schimbarea normelor”, adaugă el. „Începând cu generația X, este mai acceptabil din punct de vedere social să te ții de hobby-uri și interese care sunt prezente încă din copilărie.”

Pe de altă parte, mulți oameni văd abordarea de marketing și design copilăresc ca pe o modalitate de a încuraja copiii să se machieze la o vârstă mai fragedă. „Părinților le poate crea dificultăți în acest sens și îi pot face să simtă că poate fiicele sau fiii lor sunt încă prea mici pentru a înainta pe această cale”, adaugă Abeyta, „iar ambalajul le face tentante”.

Totuși, în timp ce unii ar putea lua în discuție designul ca pe un stratagem pentru a viza o nouă generație, Hernandez crede că tendința plină de culoare îmbrățișează în cele din urmă puterea de a te simți bine, pe care o conferă machiajul inspirat de sentimentele calde de altădată.
„Pentru generațiile mai tinere, poate părea istoric”, spune fondatoarea Bésame. „Pentru generațiile mai în vârstă, poate fi o amintire a vremurilor distractive de altădată.”

Tu ce părere ai? Te atrag aceste produse de machiaj cu ambalaje în forme de jucării sau care amintesc de povești și desene animate sau alte elemente ale copilăriei noastre? Scrie-mi în secțiunea de comentarii din josul paginii.
Sursă info: shondaland.com