Brandurile fac tot posibilul pentru a vinde mai mult, și să vândă mai repede. Și este surprinzător pentru ei să vadă că anumiți consumatori încep un fel de rezistență.
Mottoul timpului nostru este „trăiește rapid, cumpără și mai repede.“ Oriunde mergem, oriunde ne uităm, există oferte interesante: vânzări, reduceri, noi versiuni, ediții limitate.
Societatea care obișnuia să consume tot felul de lucruri însă a început să se revolte împotriva ideii constante de cumpărături. O simplificare totală se apropie, în contrast cu un consum de masă: în lucruri, alimente, haine, chiar și obiectivele de viață.
❤️ Citește despre:
Cumpărătorii s-au săturat de cumpărături
Moda este peste tot, este în fiecare domeniu al economiei și este doar mai puternică în fiecare an.
Brandurile de îmbrăcăminte realizează multe colecții noi în fiecare anotimp, producătorii de smartphone-uri fac noi modele de top care ar trebui să te facă să uiți de cele vechi. Sunt atât de multe modele în fiecare gamă pe care oamenii nici măcar nu le mai pot distinge.
Înainte, ne-am fi uitat după modelele noi și revoluționare și am fi așteptat să obținem unul pentru noi, iar în 2019 nici nu știi ce iPhone să-ți iei. Sunt prea multe opțiuni.
Cultura de consum se bazează pe obținerea satisfacției pe termen scurt de la o achiziție. Economia ne stimulează. „Nu te gândi, cumpără, aruncă și cumpără iar unul nou.“
Și noi suntem obosiți. Ne-am săturat de noi lansări, reclame noi și noi schimbări de modă. Societatea pur și simplu nu poate ține pasul cu toate. Iar brandurile fac practic aceleași lucruri, ele chiar nu inventează ceva nou.
2018 și prima jumătate a anului 2019 au fost foarte ilustrative: vânzările de telefoane mobile nu sunt în creștere, ele chiar scad pentru prima dată. Piața smartphone încă nu și-a găsit drumul înapoi după scăderea din 2018, iar acum este în scădere chiar mai mare.
Piața auto, dinamică anterior este, de asemenea, în scădere, chiar și producătorii chinezi se confruntă cu probleme mari, pentru prima dată în 20 de ani.
Companiile sunt forțate să caute noi căi și mecanisme pentru cum să-și vândă produsele lor și să rămână pe linia de plutire. Multe companii oferă produse de închiriat, altele investesc în producția de lucruri mai scumpe pe termen lung, iar unele experimentează cu servicii de abonament.
Toată lumea încearcă noi forme de publicitate, deoarece cele vechi pur și simplu nu mai sunt eficiente.
Încrederea în publicitate a ajuns la cel mai de jos nivel
Noi nu ne-am săturat doar de cumpărături, ne-am săturat să auzim ce trebuie să cumpărăm. În fiecare zi, o persoană vede în medie de la 4 la 10 mii de reclame!
Deci nu este surprinzător faptul că toată lumea este alimentată cu reclame. Iar studiile moderne arată că în fiecare an, încrederea în anunțuri și activitatea de marketing este în scădere, iar generația douămiiștilor arată rezistență uimitoare.
Astăzi, numai reclamele oneste funcționează. Brandurile simt această schimbare: tot mai multe companii au încetat editarea fotografiile lor, ei aleg să lucreze cu oameni care au o imagine pozitivă a companiei lor, încearcă să-și facă produsele și serviciile mai „umane”.
Oamenii au nevoie de oameni. Avem mai multă încredere în comentariile reale decât în campaniile de marketing. Și asta încercăm să facem la Fashion Review, prin cât mai multe recenzii de produse.
Ce se întâmplă în lumea modei?
Moda, mai mult decât reprezentând doar haine, este, de asemenea, starea de spirit a unei societăți.
Tendința spre simplificare a avut ca rezultat ceva numit stil normcore (un amestec de normal și hardcore). Scopul acestui stil este să te îmbraci la fel ca toți ceilalți, să nu îți prea pese de ceea ce porți și să pui pe tine cele mai simple haine pe care le ai.
Ar trebui să arate ca și cum ai fi ales primul lucru pe care l-ai văzut când ai ieși din casă.
Normcore este construit în jurul valorii de confort, permite oamenilor să nu-și petreacă foarte mult timp alegând haine simple, acesta a fost inițial un antitrend, dar a devenit mainstream.
Chiar înainte de tendința actuală, mulți oameni celebri deja se îmbrăcau așa: Steve Jobs, Mark Zuckerberg, Nick Woodman, Keanu Reeves și Leonardo DiCaprio.
Mulți designeri populari și-au dat seama că hainele simple sunt la modă acum. Hainele basic devin din ce în ce mai populare, tot mai multe branduri includ lucruri care sunt în afara tendințelor moderne și pot fi purtate în orice moment.
Dacă înainte moda ne cerea să purtăm haine ultra-trendy, astăzi oamenii poartă lucruri fără vârstă. Ei încearcă să aleagă hainele care le vor permite să facă combinații între ele în nenumărate moduri. Și asta se numește shopping responsabil.
„Less is more“ este principiul care domină acum. Da, lucrurile la modă sunt încă produse și lansate de mai multe ori pe an, însă fiecare producător are acum o linie de îmbrăcăminte clasică, care poate fi purtată timp de mai mulți ani, mai degrabă decât doar într-un singur sezon.
Consumul conștient
Diferite persoane ajung la teoria consumului conștient în tot felul de moduri: unii doresc doar să economisească bani, unii nu vor să-și aglomereze casele, iar alții s-au săturat să-și aleagă hainele dimineața, și altora nu le place ideea că cele mai simple haine de zi cu zi necesită, de fapt, o mulțime de resurse pentru a fi produse.
Ce rău faci când cumperi un extra tricou? Ei bine, este nevoie de aproximativ 700 de litri de apă pentru a-l produce (aceasta este, totodată, cantitatea pe care o persoană o consumă în 900 de zile). O pereche de blugi are nevoie de 1.800 de litri.
Iată cum să porți în mai multe moduri tipurile de bază de tricouri. Învață să investești în piese versatile, care se potrivesc cu mai multe alte piese.
Și să nu mai vorbim despre substanțele chimice nocive utilizate în producție. Iar acest tricou nu este purtat mai mult de o dată, cum se întâmplă atât de des. De exemplu, 1400 de tricouri sunt aruncate în fiecare minut în Hong Kong.
Consumul conștient nu înseamnă că ar trebui să nu mai cumperi lucruri. Este nevoie doar să te întrebi „Chiar am nevoie de asta?“.
Simplificarea și conștientizarea se răspândesc în toate domeniile vieții noastre. Nu este ușor să ne convingem să luăm decizii pripite, ne petrecem mai mult timp de gândire la ceea ce ne dorim cu adevărat, și dacă, de fapt, avem nevoie de un alt tricou sau o pereche de pantofi.
Tendința de simplificare ne face să ne gândim mai mult la acțiunile noastre. Tot mai mulți oameni investesc în propria lor educație și în experiențe, mai degrabă decât în lucrurile materiale. O experiență unică este mai valoroasă decât cel mai nou model de smartphone. 😉