De ce „natural” nu înseamnă întotdeauna și „mai bine” când vine vorba de cosmetice? Încerc un răspuns cât mai clar mai jos, din punctul meu de vedere.
„Natural” este un termen de marketing care nu înseamnă neapărat mai sigur sau mai eficient. Pentru a fi mai precis, termeni precum „natural” sau „derivat natural” nu sunt REGLEMENTAȚI, ceea ce înseamnă că producătorii pot pretinde ceea ce doresc fără nicio consecință.
Din punct de vedere etic, sperăm că vom găsi o formă de extract natural într-un produs „derivat natural”.
Totuși, până în momentul în care extractele pure au fost diluate, adăugate la agenți de legare sintetici, pentru a crea textura, și împletite cu parfum (care poate fi un ingredient iritant, în majoritatea cazurilor) și agenți de activare, șansele ca extractele să ofere orice beneficiu natural pielii sunt aproape zero.
Adică și conservanții respectivi, din rândul ingredientelor unor cosmetice sunt artificiali, dar își au rolul lor – să conserve și să mențină pe termen cât mai îndelungat beneficiile elementtelor naturale. 🙂
Soluţia? Îndemnăm consumatorii să privească dincolo de sloganele și afirmațiile de marketing, pentru a evita strategiile comune de spălare pe creier „ecologică”.
Suntem adepții „clean beauty”, dar acest lucru nu înseamnă că dacă avem eticheta de „natural” pe un anume produs, acesta este și sigur pentru noi sau a fost verificat și reglementat de autoritățile în domeniu privind ingredientele. Până la urmă și mătrăguna (o plantă otrăvitoare care se folosea secolele trecute în unele practici de înfrumusețare) e naturală, dar asta nu înseamnă că e și sănătoasă pentru noi. 😀
Uită-te întotdeauna la ingrediente și utilizează numai branduri în care ai cu adevărat încredere și știi că sunt verificate! 😉