Un produs favorit deja în rândul editorilor noștri, Ray-Ban aduce caracteristicile sale clasice cool la nivelul de ochelari high-tech.
Nu poți face parte din generația X fără să te simți cât de cât familiar cu Ray-Ban, cu specificațiile masculine cool care au apărut în filme precum Top Gun, Easy Rider, Men in Black și Terminator.
Nu este doar pentru băieți sau bărbați (există un Pinterest dedicat lesbienelor în Ray-Ban Wayfarers), iar compania a susținut pentru prima dată drepturile LGBTQ+ în 2012, cu campania „Never Hide”, de 75 de ani de existență a brandului.
În mod ironic, această campanie nu a prezentat niciun Ray-Ban, doar doi homosexuali bine îmbrăcați care se țineau de mână în stradă, în jurul anului 1950.
Din moment ce am fost dezamăgit de promisiunea eșuată a Google Glass și este prea devreme pentru noii ochelari inteligenți de la Apple (care sunt promisi pentru 2022), eram nerăbdător să aflu potențialul acestor Ray-Ban – și am mers să-i probez cu prima ocazie, în străinătate, evident.
Îi poți obține în 20 de combinații diferite de rame și lentile (o pereche de un măsliniu foarte cool contravine tendințelor), inclusiv cu lentile polarizate și de tranziție.
Cei mai potriviți pentru mine mi s-au părut Wayfarers negri de tip Buddy Holly și cred că voi opta pentru ei curând, de îndată ce îmi voi lua următoarea rețetă cu prescripție de dioptrii de la medicul oftalmolog. Asta pentru că de fapt am nevoie de ochelari pentru a vedea fără să cad în șanț.
Ochelarii aceștia mi s-au părut ușori, având în vedere că au o baterie care ține șase ore (și un plus mișto: ca la AirPods, carcasa este, de fapt, încărcătorul).
Acești ochelari inteligenți cu Bluetooth au fost dezvoltați de Facebook în parteneriat cu EssilorLuxottica, compania-mamă a Ray-Ban, așa că aveți nevoie de un cont Facebook, deoarece se asociază cu aplicația Facebook View.
Da, vei fi „configurat” în câteva minute să faci fotografii și videoclipuri de până la 30 de secunde din ochelari, să asculți podcasturi și să dai un apel.
Prin intermediul aplicației, poți partaja conținut pe Facebook, dar și către alte aplicații precum Instagram, WhatsApp și Messenger. Funcția de asistent de pe ochelari funcționează prin Messenger și îți permite să îți auzi mesajele citite cu voce tare (ceea ce mi-ar plăcea în timp ce fac drumeții) și să trimiți mesaje folosind doar comenzi vocale (gen „hei Facebook, trimite un mesaj lui X”).
Poți atinge marginile ochelarilor sau poți folosi vocea pentru a opri, reda, controla volumul, sări peste o melodie sau verifica durata de viață a bateriei.
Puriștii într-ale confidențialității vor condamna acești ochelari și faptul că este necesar un cont de Facebook pentru ei și că adesea este greu pentru cei din fața ta să știe că le faci fotografia (o lumină foarte mică în fața ochelarilor indică acest lucru).
Dar, din moment ce cred că lumea noastră are foarte puțină intimitate așa cum este, eu sunt de acord cu toate acestea. Și faptul că lumea nu poate realiza ce fotografiez? Ei bine, pentru mine, aceasta este o atracție principală.
Nu este nevoie să-i privesc pe oamenii care se uită și se înghesuie în jurul zonei unde mă uit eu sau îmi strică fotografia în timp ce sperie fauna sălbatică pentru că sunt îngrijorați că apar din neatenție într-o fotografie. Pot doar să dau clic pe un buton sau să spun o comandă și voila, frumoasa lebădă este în încărcările mele de pe cameră, fără nimeni altcineva în poză.
Nu este nevoie de telefon, care în zilele noastre doar funcționează cu bipurile și notificările de e-mail, Slack, mesaje și, în mod ironic, Messenger. Simplitatea mâinilor libere conferită de ochelarii inteligenți Ray-Ban Stories nu este pentru toată lumea, dar este pentru mine.
Costă în jur de 300 de dolari/euro și se găsesc pe ray-ban.com
Tu ce părere ai de astfel de ochelari inteligenți Ray Ban? Scrie-mi în secțiunea de comentarii din josul paginii despre.
Sursa main photo: ray-ban.com/usa