Cu peste 60.000 de căutări lunare și aproape o jumătate de milion de descărcări de la debutul său din 2018, aplicația de comparare a cumpărăturilor Brandefy este un succes prin orice măsură. Aceasta reflectă foarte clar trendul care s-a conturat tot mai intens în ultima vreme: cea a dublurilor mai ieftine de produse – „dupes”.
Și faptul că acest instrument la îndemână pentru găsirea de dubluri / „dupes” în materie de produse de frumusețe a dobândit aproape 70.000 de noi „membri ai comunității” în 2021 vorbește atât despre cunoștințele în creștere ale consumatorilor, pentru îngrijirea pielii, cât și despre pasiunea pentru îngrijirea de sine dobândită în timpul Covid, alături de o creștere mai recentă a preocupărilor generate de inflație, de finantele personale.
❤️ Citește despre:
TikTok și alternativele de beauty mai ieftine
Și apoi există acea altă creștere masivă care stimulează mișcarea „dupes” (a alternativelor mai ieftine de produse bune de beauty): TikTok.
De la jumătatea lunii septembrie, numai căutarea „trending dupes” (dubluri în tendințe) a generat aproape 2,6 miliarde de vizualizări, iar asta se adaugă numerelor uimitoare atașate hashtagurilor precum #makeupdupes, #skincaredupes, #beautydupes… lista este nesfârșită.
Din păcate pentru unele dintre cele mai populare mărci de înfrumusețare de ultimă generație, există și căutări de alternative de produse disponibile pe TikTok. Atingeți „charlotte tilbury dupes”, de exemplu, și apar zeci de opțiuni.
Acum, odată cu apariția TikTok, partea cu „dupes” este mai neobișnuită, iar acoperirea domeniului este mult, mult mai largă. Păcat de designerul legitim cu merit de succes; între gigantul de modă rapidă Shein, de pildă, și armata de TikTokers cu degetele invadând pe acolo, el nu are nicio șansă.
O dublură de oricare alt nume
Deși Brandefy a folosit inițial termenul „Dupe Score” în comparațiile sale de cumpărături paralele între produse scumpe și nu atât de scumpe, fondatoarea și CEO-ul aplicației, Meg Pryde, a devenit, oficial, și mai lipsită de entuziasm în privința dublurilor. Acum preferă termenul „Scor de similitudine a produsului”.
De unde schimbarea? „‘Dupe’ poate avea o conotație negativă atât pentru membrii comunității noastre, cât și pentru industrie”, explică Pryde. „Nu încercăm niciodată să lovim pe nimeni, ci doar să oferim o alternativă.”
Evaluat de membrii comunității – care încă folosesc termenul „dupe” destul de liber, de altfel – comparațiile dintre produsele de prestigiul și cele de drogherie iau în considerare elemente precum culoarea, timpul de purtare, finisajul, dacă produsul este creat fără cruzime împotriva animalelor, ingredientele și multe altele .
De asemenea, ei atribuie o „bară de similaritate” în verde (extrem de similare), roșu (nu sunt similare) sau galben (semnalând că produsele au atât asemănări, cât și diferențe notabile).
Într-un periplu rapid în jurul aplicației, am ajuns la o comparație între masca pentru buze de aplicat în timpul nopții Laneige, favorită acum și produs de cult și masca de buze pentru somn Berry de la Care:nel, un brand despre care nu auzisem niciodată.
Oferind o analiză aprofundată care atinge mirosul, consistența, performanța și faptul că masca Laneige este echipată cu un aplicator de palete teensy-weensy, în timp ce Care:nel nu, membrul comunității Kayla a concluzionat că ambele produse sunt bune, dar de ce nu doar să alegi opțiunea de 10 USD în loc de 20 USD? „Mi-au plăcut ambele produse”, spune ea. „Dar dacă doriți să economisiți niște bani, încercați brandul Care:nel. Nu m-a dezamăgit.”
Și chiar așa, Laneige poate pierde o mulțime de vânzări prezente și viitoare.
Ridicând cortina de pe zona de beauty
Pentru Pryde, Brandefy se referă în mare parte la împuternicirea utilizatorilor, oferind transparență în industria frumuseții.
Da, există comparații de produse alăturate care facilitează cumpărăturile inteligente, dar acestea merg mai profund decât atât.
Într-o secțiune „spilling the tea” / „vărsând ceaiul” de pe site-ul Brandefy, ea ridică o cortină deasupra industriei în ansamblu. „4 mari companii de înfrumusețare dețin marea majoritate a vânzărilor de produse de frumusețe!” declară ea. „Sunt Estee Lauder, L’Oréal, Unilever și P&G. Iată un exemplu de câteva dintre mărcile pe care le deține L’Oréal: Youth to the People, it Cosmetics, NYX, Urban Decay, Garnier, Maybelline, CeraVe.”
Descoperirea asta pentru ea însăși, cu ani în urmă, a fost momentul aprinderii beculețului pentru Pryde și impulsul pentru apariția -Brandefy. Deși aplicația s-a concentrat inițial pe mai multe categorii de produse, zona de înfrumusețare a apărut rapid drept cea mai dinamică.
„Am lucrat în industria de bunuri de larg consum și am învățat că deseori aceiași producători fac mărci diferite și că diferențierea reală a produselor între produse poate fi mare sau foarte mică. Am lansat aplicația pentru a crea o comunitate în jurul acestui concept și tocmai a decolat în frumusețe. Atât de mulți oameni și-au dorit alternative la produse la prețuri accesibile și nu le-am putut găsi întotdeauna.”
Ghici ce s-a întâmplat mai departe? Pryde și-a lansat propria linie de îngrijire a pielii, Brandefy Skin. Acum membrii comunității pot citi recenzii care pun față în față, să zicem, SkinCeuticals Triple Lipid Restore de 130 dolari față în față cu Brandefy Skin Silks Triple Lipid Cream Moisturizer de 59 dolari.
Deci, practic, ceea ce a început ca un teren de vânătoare pentru alternative la produse de înfrumusețare premium, dar scumpe, este acum și un furnizor de cosmetice.
Fast Fashion = un fel de „dupes” pe steroizi 🙂
Deși terminologia de „dupes” nu exista atunci când au apărut H&M, Topshop și Zara în lume, nu există nicio îndoială că acestea au reprezentat misiunea din spatele acestor retaileri de modă extrem de populari.
Amestecând și „arzând” lookurile sezonului, acestea au umplut spațiul de vânzări cu lookuri imitate atât de repede după branduri mari încât pachetele de editori de modă abia au ajuns acasă de la circuitul semianual al podiumurilor New York/Londra/Milano/Paris, înainte de a începe… potopul.
Acum, odată cu apariția TikTok, zona de „dupes” este mai neobișnuită, iar acoperirea este mult, mult mai largă. Păcat de designerul legitim cu oarecari șanse de succes; între gigantul de modă rapidă Shein și armata de TikTokers de acolo, el nu are nicio șansă.
În timp ce puține categorii de produse sunt imune la „dupes” în zilele noastre, moda este extrem de afectată. „Vedeți [dupingul] din ce în ce mai mult în tehnologie, mobilier și tot mai în ascensiune în modă, odată și cu ascensiunea celor grozavi, ca TikTok, precum și a articolelor populare vândute”, spune Pryde.
Când cumpărăturile de dubluri merg în ambele direcții
Chiar dacă din punct de vedere tehnic nu suntem într-o recesiune (încă), cumpărăturile atât pentru produse de necesitate, cât și pentru cele de lux, cu siguranță nu sunt foarte distractive în zilele noastre.
Cu toate acestea, există momente în care chiar și cel mai apelat client consumator de ingrediente și conștient de buget – chiar și după ce și-a făcut diligența prin TikTok, Instagram sau Brandefy – optează pentru achiziționarea produsului mai scump și nu a dublurii.
„Îmi place asta despre aplicație”, spune Pryde. „Este „pentru fiecare al fiecăruia”. Nu îți spunem niciodată care este produsul mai bun pentru tine. Suntem aici doar pentru a te ajuta să faci alegeri mai educate. Uneori, asta înseamnă să te simți îndreptățit că ai cheltuit 80 de dolari pe Drunk Elephant, de pildă, deoarece The Ordinary este prea dur.”
Dar, bineînțeles, pentru Drunk Elephant și alți furnizori de îngrijire a pielii de lux, parfum și machiaj, alegerea merge foarte des în direcția opusă. Și aici, cel puțin pentru branduri, se află dezavantajul real al „dupes”.
Tu ce spui? Îți plac mai mult dublurile sau preferi variantele inițiale din produsele de top? Scrie-mi în secțiunea de comentarii din josul paginii. Părerile și experiențele tale contează cel mai mult pentru noi. 😉
Sursa main photo: Unsplash/Cristi Ursea
Sursă info: The Robin Report