Cu ocazia prezentării de modă pentru Toamnă-Iarnă 2024/2025, casa de modă Fendi a introdus un accesoriu de marochinărie pe măsură pentru cea mai cunoscută acadea, o creație uluitoare, care are ecoul unei tendințe puternice, aceea a gustării („snack culture – snack couture”).

Cu ocazia prezentării de modă pentru Toamnă-Iarnă 2024/2025, casa de modă Fendi a introdus un accesoriu de marochinărie pe măsură pentru cea mai cunoscută acadea, o creație uluitoare, care are ecoul unei tendințe puternice, aceea a gustării („snack culture – snack couture”).

„Utilitar și extravagant” – rezumată astfel în nota sa de intenție, cea mai recentă colecție Fendi și-ar putea găsi simbolul într-un accesoriu oarecum neobișnuit. 

De la „Fun Fur” Fendi la „Forever Fun” Chupa Chups

O combinație de „Fun Fur” de la Fendi și  „Forever Fun” de la Chupa Chups, suportul pentru acadelele Chupa Chups este prezentat ca un recipient pentru celebrele dulciuri, strecurat la gât sau legat de genți tip Baguette, Peekaboo și alte cel mai bine vândute genți de la casa italiană. 

Dezvoltată în atelierele casei, această husă din piele preia silueta distinctivă a bomboanelor, oferindu-i în același timp coduri couture: disponibilă în diferite nuanțe, prezintă în special sigla cu dublu F, imaginată în 1966 de Karl Lagerfeld, cu trei ani înainte ca Salvador Dali să deseneze pe aceea a lui Chupa Chups.

Fendi, un brand înnebunit după mâncare

Nu este prima dată când Fendi se inspiră din domeniul alimentar. În 2019, de exemplu, în cadrul Săptămânei Modei, casa de modă a stabilit o colaborare cu Steccolecco pentru a lansa o gamă de înghețate prezentate într-un pop-up instalat în gara centrală din Milano.

Câteva luni mai târziu, brandul a repetat exercițiul unindu-și forțele cu Rummo pentru a-și imagina pachete de paste în culorile sale. Oferite ca invitație la prezentarea de modă pentru primăvară-vară 2021, acestea au fost apoi înfrumusețate cu o rețetă de familie împărtășită de Silvia Venturini Fendi.

Fendi Rummo paste
Invitația la show-ul de prezentare Fendi SS21, sub forma unui pachet de paste Rummo

Mai recent, Fendi, care deschide în mod regulat cafenele pop-up în întreaga lume, și-a unit forțele cu marca chinezească pentru ceainărie Heytea. Lansată în cadrul expoziției itinerante Fendi „Hand in Hand”, parteneriatul s-a concentrat pe două băuturi cu arome unice ambalate în vesela de designer, care au devenit rapid virale pe rețelele de socializare.

„Snack culture, Snack couture” în modă

O ilustrare directă a legăturilor care unesc luxul și cultura pop, colaborarea dintre Fendi și Chupa Chups face parte din numeroasele parteneriate stabilite în ultimii ani între casele de modă și brandurile alimentare.

Pachete de chipsuri Lays sau sucuri Erewhon la Balenciaga, bomboane Baci la Dolce & Gabbana, batoane energizante Romney’s Kendal Mint Cake la Burberry, dar si ascensiunea ceștilor reutilizabile de firmă: în ultimul timp, inițiativele de colaborare cu branduri alimentare par să fie deosebit de populare printre casele de modă.

Aceasta e o tendință în plină expansiune, conform raportului FUTURE 100 (Wunderman Thompson): conform cifrelor Euromonitor citate de acest studiu, vânzările de gustări ar putea valora 675 de miliarde de dolari până la sfârșitul anului și ar putea ajunge la 831 de miliarde de dolari până în 2028. Potrivit aceleiași surse, fenomenul ar fi deosebit de palpabil în rândul consumatorilor Millennial și GenZ, adică tocmai cei care ar trebui să reprezinte 75% din piața de lux până în 2026. Luxul în mișcare are în mod clar zile bune înaintea lui.

Material tradus și adaptat din Journal du Luxe, 29 februarie 2024

Sursă foto: fendi.com