GUCCI, o emblemă italiană a moștenirii couture și a luxului, va suferi o transformare profundă în luna septembrie.

În ciuda încrederii inițiale a șefului Kering, François Pinault, în mandatul CEO-ului GUCCI, Marco Bizzarri, afirmă termeni nesiguri: „Este atât de evident că Marco este CEO-ul pentru acest următor capitol al GUCCI, cu siguranță”, a glumit recent domnul Pinault.

Plecarea directorului de creație Alessandro Michele la sfârșitul anului trecut a marcat un punct de cotitură pentru GUCCI. Dezacordurile cu privire la direcția mărcii, împreună cu o stagnare a vânzărilor după pandemie și cererea în scădere pentru stilul său distinctiv de „magpie” au necesitat o nouă abordare.

În timp ce marca a cunoscut o creștere remarcabilă din 2015, cu profituri de patru ori mai mari, susținerea unei astfel de traiectorii a devenit insuportabilă.

Kering, în această remaniere monumentală, nu numai că își ia rămas bun de la domnul Bizzarri, ci și-a instigat un nou management în grupul de lux, cu un accent deosebit pe brandul său vedetă, Gucci.

Conducerea viitoare se confruntă cu sarcina descurajantă de a revigora situația fiscală a mărcii, după un an de colecții intermediare și incertitudine în jurul identității sale stilistice. Pe măsură ce cererile pentru produse mai discrete câștigă teren, Gucci se angajează să-și reseteze codurile pentru a doua oară în era Instagram.

În timp ce modificările recente ar putea să nu descurajeze imediat consumatorii actuali de lux de la achiziționarea produselor Gucci, eforturile de redresare ale mărcii îi vor determina în cele din urmă soarta. Compania a încheiat anul 2022 cu un venit de 10,5 miliarde de euro, marcând o creștere slabă de 8% față de anul precedent.

În comparație, Saint Laurent, în ciuda creșterii vertiginoase cu 31% a vânzărilor, rămâne în continuare în urma lui Gucci, cu o cifră de afaceri anuală de 3,3 miliarde de euro în 2022. Îi vor trebui lui Saint Laurent cel puțin 5 ani să recupereze mizele de venituri.

Gucci este „bebelușul de un miliard de dolari” al lui Kering, iar succesul său este imperativ, determinând schimbarea îndrăzneață și necesară a managementului, orchestrată de Grup. Brandul se află acum la răscrucea de oportunități și provocări, în timp ce se angajează în acest capitol esențial din istoria sa.

Sursa foto: Unsplash/Dima Pechurin