De aproape 100 de ani, Adidas, brandul care a dat lumii cel mai apreciat și popular tip de îmbrăcăminte sport, își scrie povestea interesantă, dezvoltând numeroase subetichete proprii, nu doar în privința pantofilor: de haine, de parfumuri sau echipamente profesionale de sport.

„Impossible is nothing!”; „Nimic nu este imposibil!”. Modul Adidas de a vedea lumea prin posibilități, când alții văd doar imposibilul. Acesta este crezul Adidas, comunicat în toate campaniile publicitare ale brandului, până în prezent. Dar care-i este istoria?

De fapt, compania s-a bazat mereu pe visuri mărețe:

„Be creative, independent and take responsibility for your actions.”

Adi Dassler, fondatorul brandului Adidas Originals

Adolf ”Adi” Dassler este considerat fondatorul industriei sportive moderne.

De ce Adidas? Cum s-a născut acest brand?

Creatorul ei, care a revoluționat sportul și întreaga industrie asociată acestuia, a început să creeze pantofi sport încă din… bucătăria mamei sale, într-un mic oraș din Bavaria, ghidat de visul său ambițios de a oferi fiecărui atlet din lume cel mai bun echipament posibil.

Unde găsești online colecții numeroase Adidas

adidas online la SportVision
colecții adidas la hervis online
Adidas online la originals
logo answear colecții adidas
colecții adidas online la footshop
adidas pantofi și accesorii sport pe epantofi
adidas online colecții pe modivo

De fapt, această dorință a izvorât tocmai din faptul că însuși creatorul Adidas era atlet, iar pasiunea sa pentru sport l-a făcut să înțeleagă foarte bine nevoile clienților. Însă, anterior, el terminase un curs de brutărie, înainte de a se gândi la creațiile sport.

colecția adidas pentru atleți adidas running

În plus, tot anterior, crescând într-o Germanie devastată economic după Primul Război Mondial, adolescentul Adolf şi-a ajutat familia să confecţioneze papuci de casă din tolbele militare abandonate.

Mai târziu, când avea să-și contureze visul, Adi Dassler a considerat că ceea ce va menține succesul acestei afaceri va fi calitatea produselor sale și inovația permanentă bazată pe un dialog productiv cu atleții din lumea întreagă, cu care a rămas conectat.

Acest lucru l-a determinat să călătorească în toate colțurile lumii pentru a înțelege stilul de viață și nevoile reale ale sportivilor.

A contactat o serie de doctori, instructori şi antrenori, colaborând cu aceştia în scopul de a acumula cunoştinţe noi şi experienţă. Adolf a pus accentul pe performanţa fiecărui produs pentru un anumit sport, confecţionând astfel diferite tipuri de încălţăminte de maraton, tenis sau fotbal.

Avea tot mixul necesar pentru un astfel de profil de brand de succes! Spune-mi, tu, sportiv dacă ai fi, mai ales, nu ți-ai îndrepta atenția spre astfel de invenții de ultim moment?

Ba chiar, știind și povestea Adidas mai bine, dar și calitatea produselor sale, confirmată încă de atâtea personalități mari din domeniu, poți să nu te îndrepți direct spre acest brand, când ai nevoie de ceva de profil? E un must deja!

1923, Germania: Adolf Dassler pune bazele a ce știm azi ca Adidas

Povestea brandului Adidas începe, cum am menționat deja, în Germania, când Adolf Dassler (Adi Dassler – observați ușor de unde și numele!) pune bazele unei fabrici de pantofi, Gebrüder Dassler Schuhfabrik.

Un geniu inventiv, dar și un om cu viziune și spirit antreprenorial, care a reușit să depășească mult ideile de business din anii ’20, atunci când i-a venit ideea lansării acestei afaceri.

pantaloni sport adidas pentru bărbați

Viziunea lui Adolf de a oferi atleților cele mai bune produse de încălțăminte, perfect adaptate sportului practicat, l-a transformat în principalul furnizor al Jocurilor Olimpice și, ulterior, în partener oficial al Cupei Mondiale din SUA.

La scurt timp, în 1924, tânărului Adolf, în vârstă de doar 24 ani pe atunci, i s-a alăturat fratele său, Rudolf Dassler, când au înfiinţat organizaţia „Dassler Brothers OHG” și fabrica Dassler Brothers Sports Shoe Factory, ce număra 12 angajaţi, inclusiv membrii familiei, care produceau 50 de perechi de pantofi sport zilnic.

Povestea celor doi a devenit chiar și subiect de film. Adolf era meșterul designer, iar Rudolf este carismaticul om de vânzări. Au încercat pentru prima dată antreprenoriatul în spălătoria mamei lor, fără să știe că vor ajunge niște giganți la nivel global.

Adolf și Rudolf s-au alăturat partidului nazist, mai târziu demonstrând un mare devotament cauzei. Fabrica lor a fost transformată pentru a produce echipament armatei germane.

Însă ceea ce părea o relație frățească obișnuită, și încă una de succes pentru business, a dus la una dintre rivalitățile celebre în domeniu. Adolf a început povestea brandului Adidas, iar Rudolf a creat Puma…

Ambele companii își au sediul în același oraș aflat în regiunea de sud a Germaniei, la 200 km nord de Munchen.

Loialitatea față de brand a prins însă rădăcini și în orașul natal al celor doi frați, localnicii purtând cu mândrie produse Adidas sau Puma, în funcție de tabăra aleasă. Lucrurile au mers totuși și mai departe: unii negustori, cum ar fi măcelarii, nu voiau să le vândă produse celor ce apreciau brandul cu care ei nu rezonau.

Deoarece concurența favorizează inovația și progresul, Adidas și Puma au ajuns să definească acel pilon al capitalismului.

Recunoașterea mondială a pantofilor sport creați de cei doi frați apare în același an (1923), când Arthur Jonath câștigă medalia de bronz la Jocurile Olimpice, cu o pereche de pantofi sport creați de Adi Dassler si apoi în 1928, la Amsterdam, prin sportiva Lina Radke.

Deși aveau succes încă de la început, cu modelele inițiale de încălțăminte sport Adidas, cea cu crampoane metalice, de exemplu, pe care a purtat-o și atletul Jesse Owens la Olimpiada din 1936, cei doi frați au devenit rivali, cu separarea pe cele două branduri, în 1948.

Legenda spune că despărțirea dintre cei doi frați Dassler s-a produs din cauza unei neînțelegeri ce a apărut în perioada Celui de-al Doilea Război Mondial.

Adi și soția lui veniseră să se ascundă în adăpostul antiaerian al fratelui său, el exclamând „iar s-au întors ticăloșii ăștia!”, referindu-se la forțele aliate și la bombardamentele acestora. Dar Rudolf, fratele său, a crezut că Adi face referire la el și la familia lui.

De aici, între cei doi a apărut o fisură iremediabilă, care, după 8 ani, a dus la despărțirea definitivă. Adolf a creat Adidas, iar fratele lui a luat decizia să creeze un alt brand, inițial numit Ruda, schimbat însă rapid în Puma. Primul pantof creat de Rudolf a fost Atom, un model destinat fotbalului.

Ura dintre cei doi frați a devenit atât de mare (iar rivalitatea dintre cele două branduri a urmat această cale), încât și la moartea lor, cei doi au avut grijă să fie îngropați în colțuri opuse ale aceluiași cimitir.

Zvonurile legate de gelozii și conflicte personale, precum și trădări sau neînțelegeri pe teme politice, dar și legenda de mai sus referitoare la o remarcă prost înțeleasă, au tot circulat, însă nimeni nu a comentat oficial ruptura.

În 2009, angajații de la Adidas și Puma au jucat un meci amical de fotbal în încercarea de a îngropa securea războiului, pentru prima dată de la despărțire. În ciuda strângerilor de mâini și a urărilor de bine, fantomele amare ale strămoșilor lor încă mai dau târcoale orașului Herzogenaurach.

Nu vorbim de data aceasta despre Puma, însă despre istoria brandului Adidas, da!

Evoluția brandului Adidas

Treptat, după separarea fraților, brandul de încălțăminte Adidas a început să dezvolte și piese de îmbrăcăminte sport.

În 1949, conștient de importanța brandului creat, Adi Dassler a decis ca identitatea Adidas să fie înregistrată și cunoscută în lumea largă așa cum a fost și creată, iar acest lucru a însemnat înregistrarea numelui fabricii sale “Adi Dassler adidas Sportschuhfabrik”, care funcționa în micul oraș Herzogenaurach, cu o echipă formată din 47 de oameni, precum și a unui model de pantofi care aveau în design cele trei linii paralele, devenite icon pentru identitatea brandului Adidas.

Astfel, s-a oficializat brandul Adidas. Cele trei dungi însă – cel mai distinctiv element al brandului – au fost puse inițial din motive de stabilitate și nu pentru design.

Considerat de fondatorii Adidas „Miracolul din Berlin” este acel moment în care specialiștii Adidas au decis inserarea in talpa exterioară a ghetelor de fotbal ale sportivilor din Echipa Națională de Fotbal a Germaniei faimoasele crampoane, pentru a le îmbunătăți performanța în meciul devenit istoric cu Ungaria, la Campionatul Mondial de Fotbal din 1954.

pantofi cu crampoane de fotbal adidas online

Crampoanele au reprezentat acel element de design care a făcut cu adevărat diferența pe teren, într-o confruntare între cei mai buni fotbaliști ai lumii.

Dassler observase că bocancii standard nu erau buni pe un gazon umed, de aceea a venit cu ideea crampoanelor ce puteau fi înşurubate pe talpa fiecărui adidas, asigurând jucătorilor un control şi o performanţă sporită. Cu aceste ghete noi, Germania a câştigat Campionatul Mondial din 1954.

Tot Dassler a fost primul care a venit cu ideea cuielor pentru pantofii folosiţi în atletism, în scopul măririi aderenţei încalţămintei sportivilor ce aleargă pe pistă. De asemenea, voia să fie sigur că adidaşii lui erau confecţionaţi din cele mai bune materiale, creând adidaşi din naylon.

Însă, până acum și în acest punct, începuturile nu au fost tocmai line, ușoare.

Și așa cum și brandul de încălțăminte Adidas a avut nu tocmai și întotdeauna vremuri clare, și identitatea sa vizuală este una multiplă, în dinamică mereu.

În 1972, în timpul Jocurilor Olimpice organizate la Munchen, în Germania, Adidas decide să anunțe crearea logoului care reprezintă identitatea, viziunea și valorile Adidas.

Astfel, trifoiul, care simbolizează orientarea brandului Adidas spre performanță, s-a născut în acea zi la Munchen, prin asocierea cu Jocurile Olimpice și performanțele sportivilor din lumea întreagă. Devine, astfel, unul dintre cele mai cunoscute logouri din toate timpurile.

pantofi adidas superstar unisex cu logo trifoi
Pantofi adidas Superstar unisex cu logo trifoi

Dar brandul de încălțăminte sport Adidas se comunică fie cu cele trei linii de dimensiuni diferite, fie cu cele trei linii paralele, când cu logoul cu trifoiul cu trei foi. La fel, și sloganul s-a tot schimbat, cel mai popular fiind ”Nimic nu e imposibil!”.

Adidas are, practic, două logouri. Cel inițial, frunza de trifoi, a apărut în 1971 și a devenit legendară, fiind înlocuită în 1998 de logoul cu cele 3 dungi. Și totuși, trifoiul a revenit în actualitate odată cu plasarea lui pe produsele Adidas Originals.

Practic, povestea brandului Adidas începe oficial prin anii ’70, după ce frații Dassler se despart, fiecare fiind axat pe câte o gamă sportswear, devenită apoi brand și comunicată în diverse moduri până la găsirea unei unități proprii, reprezentative.

În anii ’80, Adidas a venit cu o nouă inovație pentru lumea sportului, încorporând un computer care să monitorizeze și să înregistreze performanțele sportivilor într-un nou model de pantof, prin intermediul sistemului Micropacer, cunoscut astăzi ca miCoach.

Astfel, Adidas a devenit primul brand care a introdus un microchip în designul pantofilor lui. Adidas Micropacer se conecta la un display pe care atleții își puteau verifica nivelul caloriilor consumate.

Din anul 1998, compania Adidas și-a mutat sediul în afara orașului Herzogenaurach, într-o fostă bază militară americană transformată în campus denumit “World of Sports”, oferind celor peste 3.000 de oameni care contribuie la crearea tuturor produselor brandului Adidas toate facilitățile care reprezintă identitatea și spiritul Adidas: spații dedicate celor mai importante sporturi, săli de gimnastică, o cafenea și o grădiniță, astfel încât cei mai importanți oameni dragi acestora să le fie mereu aproape.

În anii 90, compania a evitat la mustață falimentul, care se prefigura ca urmare a unor decizii strategice dezastruoase.

Astăzi, Adidas are 8 întreprinderi în Germania și peste 25 de filiale în alte țări, inclusiv Franța, Regatul Unit, SUA, Canada, Africa de Sud.

Liniile reprezentative pentru brandul Adidas

Despre Adidas putem spune că are patru linii principale în creație:

  • Adidas originale, pentru femei și pentru bărbați, cunoscute drept Adidas Originals, se referă la modelele mai vechi.

Sigla: Trifoiul adidas.
Sloganul: Cândva inovator, acum clasic și întotdeauna autentic.

  • Adidas Performance dedicată sportivilor

Sigla: cele trei bare paralele dispuse oblic.
Sloganul: Inovație pentru Performanță!

  • Adidas Style Essential, o gamă fashion.
  • Heritage Line – linie vestimentară / street wear – de patrimoniu a mărcii sportive germane Adidas, specializată în crearea de pantofi, cămăși, paltoane, genți, ochelari de soare și alte accesorii. Aceasta însumează cam toate liniile de mai sus.

La un moment dat, Adidas a creat Adilette, o linie de sandale specială, destinată fotbaliștilor, pentru a-i proteja pe aceștia de bolile pe care le-ar putea lua din vestiare.

La mijlocul anilor 1990, Adidas a creat trei linii principale de produse, din cele enumerate: ”adidas Performance”, creat pentru a mentine devotamentul față de sportivii de performanță, ”adidas Originals”, creat pentru a celebra cele mai renumite și iconice produse adidas, și ”adidas Style Essentials”, care conține produse esențiale adaptate stilurilor vestimentare diferite ale clienților.

Îmbrăcămintea, încălțămintea și accesoriile se încadrează în colecții precum: Superstar (vezi mai jos și exemplificările din colaborări cu lumea hip hop și a baschetului) și Adicolor.

colecție de piese adidas pentru baschet basketball

La un moment dat, a apărut un model Adidas „Jeans”, care nu conținea însă niciun fel de denim. Erau doar o pereche de pantofi sport din piele întoarsă albastră, cu talpă de cauciuc. Culoarea trimitea la ideea de jeansi și accesorizare cu piese din denim.

Cu un portofoliu foarte vast de produse destinate diferitelor activități sportive, Adidas continuă realizarea produselor sale cu viziunea de la început, iar la ele lucrează echipe de experți și designeri în biomecanica și tehnologia materialelor din centrele din Portland și Nuremberg.

În prezent, colecția de pantofi Adidas acoperă, practic, orice sport dar primele modele create erau pretabile în special doar pentru atletism.

colecție online adidas pentru fotbal

Anii 2000 au oferit fanilor Adidas schimbări și inovații cu impact foarte mare în lumea sporturilor, dar și colaborări cu designeri celebri – Yohji Yamamoto (2002) și Stella McCartney (2004),  care au condus la crearea unor colecții cu adevărat speciale: Y-3 (2003) și Porsche Design Sport (2007).

În anul 2013, Adidas a creat cel mai inovator model de pantof sport pentru alergare – Energy Boost, în colaborare cu BASF, o companie germană renumită pentru crearea celor mai bune materiale.

De la modele Ozweego până la tehnologia Adiprene, pantofii Adidas se evidențiază prin practicabilitate, actualitate, confort, versatilitate, accesibilitate, tehnologie high-tech, includere, indiferent că vorbim de vârstă, sex sau categorie sexuală.

Apoi, să nu uităm, desemnarea tuturor pantofilor sport ca adidași se datorează tot brandului Adidas și istoriei sale puternic marcante.

Adidas Originals Superstar: un icon al brandului, din 1969

Unul  dintre cele mai cunoscute modele care face parte din Heritage Line este modelul de sneakers Adidas Originals Superstar, care a fost adoptat deja de către vedete naționale și internaționale în outfituri casual de zi și chiar de seară. Este modelul care a făcut cel mai ușor trecerea de la sportwear la streetwear.  

Modelul de pantofi sport Adidas Superstar a fost lansat în 1969, ca încălțăminte pentru baschet și s-a diferențiat în tot acest timp prin vârful din cauciuc, un detaliu inovator ce le-a adus și denumirea de „shell shoes” („pantofi-scoică”).     

adidași Adidas Superstar online în oferta emag

Adidas Superstar a avut până  acum 103 ediții, fiecare nou model fiind reprezentativ pentru perioada sa.

În anul  2005, Adidas a sărbătorit aniversarea a 35 de ani de Superstar, eveniment marcat prin diverse colaborări cu vedete din lumea muzicii, a modei și a artelor. Astfel, a apărut colecția Adidas 35th Anniversary care a numărat 35 de modele diferite din 5 serii diferite de pantofi.

Colaborări marcante Adidas cu alte branduri sau cu designeri și vedete

În 1967, Adidas creează primul articol vestimentar dedicat sportivilor – treningul Franz Beckenbauer, care poartă numele celui mai renumit fotbalist al Germaniei din toate timpurile și unul dintre cei mai importanți ai lumii, supranumit „der Kaiser” (Împăratul), datorită stilului său unic de joc și a calităților sale sportive incontestabile.

Fashion, dar înainte de toate sport!

În 1970, mingea Telstar creată de Adidas este aleasă ca minge oficială pentru Campionatul FIFA World Cup™, datorită inovației sale cu adevărat surprinzătoare pentru acea vreme, cu un design care sa crească vizibilitatea mingii în teren pentru telespectatorii care urmăreau competițiile oficiale ale Campionatului pe televizoare alb-negru. Wow! Inovația Lui Dassler a făcut diferența și de această dată!

minge adidas Starlancer

În perioada 1972-1978, Adidas își extinde portofoliul de produse, oferind echipamente specializate pentru diferite sporturi, prin susținerea celor mai buni sportivi ai momentului care participă la competiții mondiale, contribuind astfel la scrierea celor mai importante și memorabile momente din istoria sporturilor:

  • Nadia Comăneci obține primul 10 pe linie din istoria gimnasticii purtand un costum Adidas
  • la fel cum fac și sportivul Stan Smith și Reinhold Messner, pentru care Adidas creează cele mai performante modele pentru outdoor. Astfel, brandul cucereste și vârful Everest, alături de ei, fără mască de oxigen.

Esențiale pentru istoria brandului Adidas sunt achiziția Salomon Group (până în 2009), specializat pe echipamente și articole de schi, și colaborarea cu designerul de modă Stella McCartney (fiica celebrului Beatle, Paul McCartney), pentru realizarea unei game Adidas originale pentru femei, haine ce pot fi purtate atât sport, cât și casual, urban.

piese online adidas by Stella McCartney

La fel de marcantă este și achiziția Reebok, fostul concurent al său, pentru suma de 3,8 miliarde de dolari, în 2005, ca subsidiar al Adidas, în lupta cu principalul său competitor pe piața sport, Nike. (Adidas rămâne al doilea cel mai mare producător de articole sportive, precedat de Nike).

Însă Reebok a continuat să scadă în ultimii ani, în condiţiile în care brandul genera în 2007 aproape un sfert din veniturile anuale ale Adidas, însă în primele nouă luni din 2020, procentul a ajuns la 6,9.

Motiv pentru care Adidas a anunțat, în 2020, că se pregătește să vândă Reebok, cu jumătate din suma pe care a plătit-o în urmă cu 15 ani. În februarie 2021 a anunțat oficial că Reebok e pentru vânzare.

Conform companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, Nike şi Adidas sunt aproape egale în ceea ce priveşte cota de piaţă din Europa de Vest (ambele cu 16%) şi China (21%). Însă în Statele Unite, Nike este de aproape trei ori mai mare decât producătorul german.

Astfel, Adidas se va concentra mai mult pe susţinerea brandului omonim în SUA, mişcare uşurată de reducerile de costuri pe care le implică vânzarea companiei americane. Oricum, în 2019, Adidas anunța că are o problemă privind producția: nu poate face față cererii extrem de mari, astfel încât să satisfacă pe deplin publicul.

Reprezentativă e și cumpărarea firmei de tehnologie fitness Runtastic și colaborarea cu McDonald’s pentru realizarea uniformelor All-American.

Sursa

La fel de cunoscut este și joint-venture-ul dintre designerul Yohji Yamamoto și Adidas, în brandul Y-3. Dar și o colecție numită „Originals Denim”, concepută de Diesel, un concept testat în New York și Berlin.

Există multe alte capitole în istoria brandului Adidas, care au contribuit la celebritatea lui ca label și, mai ales, la popularizarea sa. Multe sunt asocieri sau colaborări mari.

Colaborările cu designerii precum Jeremy Scott, Alexander Wang sau Raf Simons, ori cu celebritățile precum Kanye West, Pharell Williams ori Stan Smith, pentru a crea noi colecții sub egida Adidas, sunt extrem de cunoscute și cântăresc mult în evoluția și menținerea sa ca love-brand, de-a lungul timpului.

De altfel, un model foarte cunoscut care face parte din Heritage Line, este Adidas Originals Stan Smith, fiind prima pereche de pantofi sport dedicaţi tenisului de către brandul Adidas, apărută la începutul anilor ’60. Este și cel mai cunoscut model Adidas, rămas în istorie.

pantofi sport Adidas Stan Smith Adidas Originals

Puțini știu însă că, inițial, modelul trebuia să se numească Robert Haillet, cunoscut tenismen francez.

Despre modelul Stan Smith putem vorbi ca atare însă abia din 1973, anul în care Stan Smith – câștigător al Campionatului Mondial de Tenis, devenit numărul 1 în lume – a semnat un contract cu brandul Adidas.

Cu toate acestea, acești pantofi sport Stan Smith au ajuns să fie un fenomen în lumea modei abia din anii ’80.

Ba mai mult, din punctul de vedere al numărului mare de vânzări, aceștia s-au poziţionat pe locul 4 în topul celor mai populari pantofi sport din toate timpurile. Si asta nu e tot!

În 1988, modelul Adidas Originals Stan Smith a fost vândut în aproximativ 22 de milioane de perechi si, astfel, a ajuns să fie notat chiar și în Cartea Recordurilor.

Despre alte colaborări din domeniul sportiv, atât pentru gama de încălțăminte sport Adidas, cât și pentru ținutele de meciuri, putem aminti Bayern Munchen, Real Madrid, Manchester United, Milano sau Juventus.

La fel de cunoscută este și campania publicitară cu Andy Murray, în tenis, dar și renunțarea la colaborarea cu Simona Halep, pe care cu siguranță brandul de încălțăminte Adidas o regretă.

De asemenea, modelul de pantofi tip trainers popular Adidas Beckenbauer, după faimosul jucător de fotbal Franz Beckenbauer, este unul celebru.

Însă, dincolo de colaborări, acest brand puternic a avut parte și de ceva rivalități, dincolo de cea inițială: în 2016, Adidas deschide procese împotriva lui Skechers, unul pentru realizarea unui design dublu Stan Smith și altul pentru replicile Adidas, cum ar fi „Springblade”.

Adidas are în vedere în continuare competiţiile sportive majore, fiind sponsor oficial al Campionatului Mondial de Fotbal şi susţinând staruri precum David Beckham sau starul american de baschet Tim Duncan.

Astăzi, din grupul Adidas AG, condus de Herbert Hainer (CEO), fac parte și alte trei branduri foarte cunoscute în lumea sporturilor: Reebok, TaylorMade-adidas Golf si Rockport.

Viitorul în viziunea Adidas înseamnă crearea celor mai bune echipamente pentru sportivii din lumea întreagă, indiferent de sportul pe care îl practică.

Exact așa cum și-a dorit fondatorul acestui brand, Adi Dassler: „Only the best for the athlete.”

Colaborări din lumea muzicală

La fel de cunoscută, pe lângă gama de Adidas originale pentru femei și campania cu Madonna ca icon feminin, este și linia Adidas Run DMC, lansată în 1986, când trupa de rap a lansat melodia My Adidas, drept declarație de dragoste pentru articolele sport ale brandului, din partea băieților de cartier.

În 1986, odată cu lansarea curentului hip hop și a trupei Run DMC în America, Adidas a avut inspirația de a se asocia în campania de promovare a trupei Run DMC – „my adidas” și de a transmite valorile brandului unei lumi întregi dornice de schimbare, inovație și originalitate, traduse în depășirea tuturor limitelor impuse de clase sociale, genuri muzicale sau tendințe.

Iar acest moment, când 40.000 de fani Run DMC fredonau melodia care avea să devină hitul unei generații întregi și a unui nou gen muzical, ținând în mâini pantofii Adidas purtați de membrii trupei Run DMC, a fost primul care a marcat colaborarea Adidas dintre sport și artă, o colaborare pe care brandul a valorificat-o mult de-a lungul timpului.

Colaborarea „My Adidas” cu Run DMC este începutul creării de piese de modă semnate de brandul sport. Și a rămas reprezentativ și astăzi, fiind un brand emblemă pentru muzicieni din cultura hip hop, ca Missy Elliot, Eminem sau 50 Cent.

rochie de zi adidas regular fit cu print colorat și dungi laterale

Deși brandul e adesea asociat cu hip hopul, el e cunoscut și pentru inovațiile aduse în baschet, tocmai pentru că se apropie de moda de stradă, super urbană. Adidas Superstar a fost primul pantof de baschet care a avut o siluetă de baschetbalist ce se întindea pe toată porțiunea superioară a ghetei.

 La un moment dat, în Boston a existat un parc, cunoscut drept „Adidas Park”, în care nu era permis decât accesul celor încălțați în pantofi Adidas. Dacă îndrăzneai să intri în parc încălțat în Puma sau Nike, riscai să fii descălțat și pantofii să ți se atârne în „copacul rușinii”, acolo unde se adunaseră tot felul de branduri concurente pentru Adidas.

Campanii publicitare Adidas reprezentative

În 2004, Adidas a creat cea mai memorabilă campanie, care a devenit sinonimă cu cele mai importante valori ale brandului, „Imposible is nothing„.

În cadrul acestei campanii, sportivii David Beckham, Haile Gebrselassie,  Muhammad Ali și Laila se confruntă cu temeri, înfrângeri și provocări  pentru a dovedi tuturor că  nu este nimic imposibil.

set box adidas pentru începători

În 2011, o altă campanie Adidas marchează noua orientare de business și viziunea companiei.

Alături de sportivii și celebritățile cele mai cunoscute ale momentului, Lionel Messi, David Beckham, Katy Perry și Derrick Rose, campania „All in” transmite ideea că trebuie să faci totul pentru a obține ceea ce îti dorești, dar și că brandul Adidas îți oferă o gamă variată de produse adaptate oricărui sport, oricărui stil și oricărui trend al modei.

Dintre vedetele actuale ce se lasă pozate (cu contract de imagine, desigur!) în haine și încălțăminte sport Adidas, mai enumăr pe Gigi Hadid (Reebok), Kendall Jenner, Karlie Kloss, Daft Punk, U2, Jamiroquai, Liam Gallagher, Justin Bierber, Jessica Simpson, Katy Perry, Selena Gomez, Snoop Dogg Beyoncé, Paul Pogba, Tiffany Abreu, Mo Salah, Siya Kolisi, Ninja și Nneka Ogwumike. Și aceștia doar o mică parte dintre ei…

În prezent, cea mai recentă campanie Adidas prezintă evoluția pe termen lung a atitudinii sale de brand – Impossible Is Nothing. Povestită în stilul documentar al filmărilor de acasă, din cauza pandemiei, seria oferă o parte nevăzută până acuma unora dintre cele mai urmărite personalități din lume, activată printr-o narațiune puternică oferită de prieteni sau colegi sportivi și animată prin filmări de arhivă.

Seria actuală îi celebrează pe pionierii care au făcut istorie pe o scenă globală, dar sărbătorește și diferențele dintre noi, ca oameni: Beyoncé, Siya Kolisi, Tiffanny Abreu. Mai important, își propune să îi inspire pe ceilalți să vadă și să-și urmărească propriile posibilități împuternicite de această colecție de povești foarte umane, ca o demonstrație puternică a ceea ce poate realiza optimismul.

Întreaga serie aici

Sper că am adăugat ceva informații noi culturii tale generale cu aceste informații despre brandul de încălțăminte Adidas.

Poți face parte și tu din povestea brandului Adidas, prin alegerea articolelor sportive sau mai fashion-urbane de la acest nume! Și astfel, contribui la scrierea, în continuare, a unei istorii de referință în lumea modei. 🙂

Tu ce părere ai? Ce anume te atrage cel mai mult la brandul Adidas? Scrie-mi în secțiunea de comentarii din josul paginii!

Sursă foto principală: Unsplash/Camilla Carvalho

Surse info: Originals.ro/adidas; Wikipedia/adidas; Life.ro