Brandul Goyard, care găzduiește cufere de lux lucrate manual, articole din piele și genți de mână, sunt deja fabricate de secole. Cu toate acestea, ceea ce a pornit de la artizani care creau cufere și bagaje de lux pentru aristocrația franceză a devenit încet și sigur cel mai discret, chiar evaziv, brand de lux.

Goyard nu își face publicitate. Nu își listează și nu-și vinde produsele online, într-un magazin dedicat, și nu vorbește cu mass-media.

În schimb, această casă de modă aderă la filosofia lumii vechi, pe care au ajutat-o să o creeze – anume că adevăratul lux vorbește de la sine. Să explorăm istoria Goyard pentru a afla mai multe despre acest atelier de modă intrigant.

Istoria timpurie a brandului Goyard

Goyard este cel mai vechi producător de articole din piele, încă activ în domeniu astăzi. Este continuarea unui malletier (i.e. atelier creator de valize), fondat în 1792 de către Pierre-Francois Martin.

Istoria mărcii Goyard precede chiar și numele Goyard, deoarece compania originală a fost numită „House of Martin”. Specializat în fabricarea cuferelor, valizelor de călătorii și bagajelor de lux, Martin s-a bucurat de succes și de legături strânse cu nobilimea franceză.

valiză Goyard pre-owned

Pe măsură ce afacerea sa a crescut, acesta și-a mutat sediul de la 4 rue de Neuve des Capucines (întâmplător, aceeași adresă la care se va fi mutat Louis Vuitton în 1854) la 347 rue Saint-Honoré. Această locație a fost renumerotată ulterior ca 233 rue Saint-Honoré și a rămas aceeași pentru magazinul emblematic Goyard până în prezent.

Casa lui Martin a atras de generații întregi cei mai buni artizani care făceau valize. Francois Goyard și-a început o ucenicie la atelier în 1845 și a primit o pregătire extinsă de la Martin și Louis-Henri Morel, care era șeful companiei la acea vreme.

Când Morel a murit în 1852, Goyard i-a succedat și a redenumit compania „House of Goyard”. El a exercitat un control maxim asupra fiecărui proces de fabricație, pentru a se asigura că numai cele mai bune lucrări vor purta numele Goyard. Această dedicare pentru calitatea extraordinară a devenit un semn distinctiv al istoriei Goyard și continuă până în zilele noastre.

Francois Goyard și-a transformat compania în principalul malletier al aristocrației franceze în cei 32 de ani de administrație. Fiul său, Edmond Goyard, a dus compania la nivel internațional, câștigând o reputație mondială pentru standarde exigente și măiestrie superbă.

Istoria Goyard și Goyardine

La 1 aprilie 1885, Edmond Goyard a preluat frâiele companiei familiei, botezând-o E. Goyard Aîné (adică E. Goyard cel mai mare) pentru a onora valorile atemporale din miezul ei.

Edmond Goyard a fost un lider de afaceri inovator, care a participat la Expozițiile Mondiale în timp ce deschidea trei magazine noi în Franța și birouri comerciale în New York și Londra. El a dezvoltat o nouă linie de produse concepută pentru proprietarii acelui instrument nou, automobilul.

De asemenea, a creat o linie șic de îmbrăcăminte pentru animale de companie, denumită „Chic du Chien”, pentru a îmbrăca pisicile și câinii clientelei sale nobile.

Edmond a făcut ca numele Goyard să fie sinonim cu eleganța și perfecțiunea. Dar cea mai mare contribuție la istoria lui Goyard este dezvoltarea pânzei semnăturii brandului, Goyardine.

În 1892, Edmond Goyard și-a prezentat în lume pânza sa peliculizată. Amestecul său personalizat de cânepă, in și bumbac a fost acoperit cu un strat de impermeabilizare. Pânza rezultată a fost extraordinar de durabilă, ușoară, flexibilă și ieftină.

genți tip tote Goyard din goyardine pre-owned

El a pictat apoi manual pânza cu modelul iconic al chevronelor interconectate, produse de puncte colorate mici. Punctele reprezintă unitățile de bușteni ale strămoșilor săi, în timp ce chevronurile formează forma Y, repetată pentru litera centrală din numele Goyard.

Pânza colorată a devenit o revoluție intrigatoare care a „electrificat” efectiv industria. A fost prima dată când un producător de valize sau de bagaje și-a imprimat propriul brand pe produsele sale – și lumea a iubit acest aspect. În 1982, compania a numit oficial această pânză Goyardine.

Din acea zi din 1892 până astăzi, gențile și cuferele de lux Goyard au fost realizate folosind acea pânză iconică Goyardine.

Bagajele de ultimă generație Goyard, gențile de călătorie, tote-urile, gențile pentru vapoare, rucsacurile, gențile tip tote, gențile Sahand și portofelele au toate pânza Goyardine împodobită cu piele coordonată.

Este un aspect identificabil instantaneu și foarte râvnit. Astăzi, modelul colorat nu mai este pictat manual. În schimb, se realizează prin gravare minuțioasă și vopsire în mai multe straturi. Este imposibil să-ți imaginezi Goyard fără Goyardine. Este parte integrantă a istoriei mărcii Goyard.

Brandul Goyard se adaptează actualității

Istoria brandului Goyard vorbește despre capacitatea familiei de a răspunde nevoilor sociale în schimbare. Pe măsură ce modurile de călătorie s-au schimbat, baza de clienți Goyard a folosit cuferele și valizele clasice mai puțin decât odinioară.

Brandul Goyard s-a adaptat prin intrarea pe piața genților de lux cu opțiuni de bagaje cu laturi moi, valize de weekend și genți pentru haine. Gențile tip tote și gențile de mână de lux Goyard încorporează pânza Goyardine și multe detalii de confecționare a valizei, care omagiază istoria mărcii.

genți și poșete Goyard pre-owned

Gențile de mână de lux Goyard

Istoria Goyard și angajamentul față de o calitate excepțională sunt evidente în fiecare detaliu al genților lor de lux. Gențile tote Goyard, precum și gențile reversibile Goyard Anjou și gențile St. Louis sunt extraordinar de ușoare, dar incredibil de durabile, datorită pânzei Goyardine și a măiestriei excepționale.

Gențile tote se pliază, făcându-le ușor de împachetat. Portoanele nestructurate sunt impermeabile, ideale pentru călătorii și pot fi umplute fără griji. Atât tote-urile Anjou, cât și cele St Louis vin completate de un mini-clutch Goyard, asortat, perfect pentru a fi folosit ca portofel simplu sau atârnat de cureaua de piele.

Alte genți de mână sunt în esență valize / cufere Goyard în miniatură. Acestea au părți laterale rigide, cu fiecare margine și cusătură înmuiată și întărită prin ornamente din piele coordonate, care sunt asigurate de cuie minuscule ale cufărului.

Bastoane din lemn sculptate manual, cleme pentru valiză, căptușeală din piele și colțuri armate cu metal completează stilul unic. Detaliile autentice, utilitare, comune genților de călătorie și genților Goyard Saigon, le ridică la statutul de artă funcțională.

geantă Goyard Saigon

Istoria Goyard, aceea de proprietate neîntreruptă a familiei omonime, s-a încheiat după aproape 150 de ani de când Jean-Michel Signoles a achiziționat compania în 1998.

Signoles a continuat să onoreze angajamentul tradițional Goyard pentru producția de cea mai bună calitate. El a extins, de asemenea, schemele de culori disponibile pentru linia de produse Goyard.

În mod intrigant, Signoles evită lumina reflectoarelor de care se bucură alte mărci de lux. Singurul mod în care oamenii ajung să râvnească linia minunată de produse a acestui brand evaziv este să fie la curent cu brandul în sine.

Cum să achiziționezi o geantă Goyard

Istoria Goyard include mulți clienți de elită devotați mărcii, inclusiv Ducele și Ducesa de Windsor și Karl Lagerfeld, precum și multe celebrități actuale de top.

Cu toate acestea, există doar două moduri de a te alătura rândurilor lor. Fie vizitezi unul dintre singurele 35 de buticuri de vânzare cu amănuntul Goyard din lume, fie te bucuri de oferta unuia dintre puținii reselleri Goyard de încredere, cum ar fi: