În ciuda faptului că sunt purtate de toată lumea, gențile au o istorie mai puțin cunoscută.
Povestea „Caleștii cu cai”, simbolul genților cu cea mai cunoscută tradiție, a început în 1832, când Thierry Hermès a realizat primul frâu și hăț din piele, în atelierele sale din strada Basse de Rempart din Paris.
❤️ Citește despre:
Istoria genților Hermès
Obiectele create de el cu multă imaginație au devenit adevărate piese de artă și au început să circule cu succes pe piața pariziană, purtând chiar semnătura sa.
În anul 1880, casa Hermès s-a mutat în Faubourg Saint Honoré din inima Parisului, devenind în următorii ani simbolul eleganței și al luxului.
Odată cu inventarea mașinii de cusut, atelierele Hermès au început să producă accesorii pentru voiaj. Gama produselor s-a diversificat și s-au deschis sectoare noi.
După obiectele pentru călărie, Hermès a trecut la realizarea accesoriilor pentru vânătoare, sport (golf), mănuși și altele. În 1920, Émile-Maurice Hermès a avut curajul să folosească pentru prima dată fermoarul în locul nasturilor.
Simbolul Casei Hermès rămâne însă reprezentat de gențile clasice de toate tipurile: de la cele de voiaj până la cele pentru ocazii.
Dacă inițial acestea erau confecționate din piele de cea mai bună calitate, în prezent, datorită principiilor ecologiste, ele mai sunt realizate, uneori, din cel mai bun înlocuitor de piele din lume.
Aspectul identic, calitățile și rezistența similare cu ale pielii n-au putut fi reproduse de nicio altă firmă. Atelierele Casei Hermès sunt încă sub controlul familiei, cu sute de boutique-uri, răspândite în mai toate țările de pe mapamond.
Louis Vuitton și emblematicele sale genți care au făcut istorie
Dacă Hermès este cea mai veche casă de creație și producție a genților, locul întâi în lume ca mărime și volum de vânzări de genți este deținut de Casa Vuitton.
Louis Vuitton, părintele acestor genți emblematice, a fost descoperit chiar de către creatoarea de modă Coco Chanel. Inițial, el lucra numai pentru cunoscuta doamnă a modei. La acea vreme, Vuitton avea doar o mică asociație familială, care ulterior a devenit foarte cunoscută și apreciată în toată lumea datorită calității, simplității și rafinamentului produselor sale.
Fiecare geantă, portofel sau valiză are înscrise inițialele LV, trădând tradiția eleganței franțuzești inițiate de Chanel.
Obiectele marca Vuitton sunt unicat datorită caracteristicilor materialului din care sunt confecționate. Rezistent și în același timp moale ca și pielea, materialul textil LV a fost fabricat pentru prima dată în anul 1896. Încercarea altor companii de a-l imita a rămas fără succes.
Astăzi, procedura de fabricare a elegantelor genți LV, visul oricărei femei, trece prin patru stadii:
- fabricarea materialului
- întărirea cu un material rezistent și totodată moale
- imprimarea inițialelor
- tipărirea inițialelor în bazorelief
Gențile de lux Chanel
Cea mai cunoscută casă de modă din lume este Chanel, despre a cărei creatoare s-au scris mii de pagini. Dacă hainele purtând semnătura Chanel au fost dorite de orice femeie de la 1920 încoace, gențile sale au apărut mult mai târziu.
Pentru că nu suporta să aibă ceva în mână, prin anii ’30 lui Coco Chanel i-a venit ideea de a crea o geantă care să fie purtată pe umăr. Situația dificilă din acei ani nu i-a permis să-și realizeze visul, dar în 1954, când a apărut în sfârșit pe piață, modelul ei a revoluționat moda.
Simplă, geometrică, din piele matlasată, geanta este „en vogue” și în acest an, tocmai când modelul a împlinit respectabila vârstă de 40 de ani. Ideea lanțului aplicat pe cordon i-a conferit un plus de eleganță.
Dublul C aurit, plasat pe clapeta genții, a apărut în 1978, pentru a evita reproducerile.
Când Karl Lagerfeld a preluat conducerea creativă a Casei Chanel în 1983, el a avut ideea de a fabrica geanta în toate culorile curcubeului, în toate mărimile și pentru toate ocaziile.
Prețul unei genți Chanel este pe măsura semnăturii casei producătoare: de la mii de euro până la zeci de mii de euro.
De la Marlene Dietrich la Elizabeth Taylor, de la ducesa de Windsor la Lady Di, toate femeile au purtat-o sau măcar și-au dorit-o.
Gențile anului 2023, prezentate în colecțiile de modă pariziene din ultimele luni, sunt caracterizate prin formă geometrică, în general gen cutie, cu mânerul foarte scurt sau foarte lung (pe umăr), culorile dominante fiind negrul, maroul, bejurile și albul.
Ce casă de modă reprezentativă pentru genți apreciezi cel mai mult? Care e geanta visurilor tale? Scrie-mi în secțiunea de comentarii din josul paginii.
Sursa foto principală: Unsplash/Jonathan J. Castellon