Eu recunosc că brandul Kate Spade mi-a atras atenția prima oară prin creațiile sale aparte, jucăușe, ușor retro, în ce privește poșetele, mai ales. Apoi, am descoperit că are și încălțăminte, la fel de drăguță, precum și accesorii, în portofoliu. Și, de curând, mi-am zis: de ce să nu-i descopăr întreaga poveste? Nu am vrut nici să o las deoparte, doar pentru mine, așa că v-o povestesc și vouă. So… here it is!

Brand al designerului american omonim, Kate Spade New York a fost înființat în 1993, de către Kate Spade însăși, în parteneriat cu soțul său, antreprenorul american Andy Spade.

Casa de modă se vrea o casă de design de lux și trebuie să vă spun că m-a surprins să aflu că acest brand, cu piese atât de drăgălașe și feminine, are chiar și o linie vestimentară pentru bărbați, Jack Spade.

Kate Spade New York este un brand concurent cu Michael Kors, o altă „etichetă” de succes pe cele mai populare genți care vin din New York.

În 2017, Kate Spade New York a fost cumpărat (și de atunci e parte) adin grupul de mărci de lux Tapestry, Inc., cunoscut inițial drept Coach.

Cum a luat naștere povestea ♠️ Kate Spade?

Katherine Noel Brosnahan, personajul fondator, mai târziu cunoscut în lumea întreagă drept Kate Spade, s-a născut pe 24 decembrie 1962, în Kansas City, Missouri.

genți Kate Spade și ochelari Kate Spade

Tatăl ei lucra în construcții, în timp ce mama ei avea grijă de ea și de cei cinci frați ai ei. Nu a crescut obsedată de modă – deși îi plăcea să umble, ca orice fată, prin sertarul de bijuterii al mamei sale – și, inițial, se gândea să fie producător de televiziune.

A crescut în Kansas City și a studiat la liceul catolic de fete. În final, s-a mutat în Arizona, unde a participat la cursurile Arizona State University, de unde a absolvit în 1985.

Acolo, la universitate, l-a întâlnit pe viitorul său soț, Andy Spade. Katherine era licențiată în jurnalism, în timp ce Andy în arhitectură.

genți și încălțăminte Kate Spade New York

În 1986, după finalizarea studiilor, cuplul s-a mutat în New York City. Aici, Katherine a lucrat ca editor de stil pentru Mademoiselle, dar a plecat de acolo în 1991 (cu titulatura de senior editor/head of accessories) pentru a-și începe propria linie de genți de mână.

Deși avea studii de jurnalism, dar era pasionată de modă și cu o experiență deja în urmă la redacția revistei „Mademoiselle”, traseul spre a deveni designerul Kate Spade a venit, cumva, natural:

„Am început prin a cumpăra coli mari de hârtie albă”, a spus ea. „Și tăiam și lipeam (cu scoci), sincer, forma pe care mi-o doream”.

Kate Spade

Pentru a se inspira, Kate căuta constant prin piețele locale de vechituri și în magazinele de secondhand. Probabil, de aici, accente multe de inspirație retro, în stilul genților sale, mai ales.

piese vestimentare genți și accesorii Kate Spade New York

A cercetat, de asemenea, stilurile, materialele și posibilele costuri de producție, pentru a-și face propriile sale genți. Și-a dat seama că era o gaură în piața de genți și s-a gândit că o poate umple. „La acel moment”, a spus Spade, „gențile erau prea complicate. Și chiar îmi plăceau formele arhitecturale foarte simple”.

Echipa a lucrat ușor la a-și face drum pe scara socială până când să fie în stare să-și creeze o companie care să poată fi observată de public.

Kate Spade New York a început la sugestia lui Andy către Katherine, care nu era sigură de următoarea sa mișcare în carieră, după 6 ani în șir la „Mademoiselle”.

Apoi a fost problema numelui.

„Eram Kate Brosnahan”, a spus Spade. „Și am continuat să vin cu aceste nume. Și Andy a continuat să spună „Kate Spade” pentru că eram 50-50 parteneri. Și, în cele din urmă, am spus doar OK. Și toată lumea a spus: „Îmi place, Kate Spade New York”.

Kate Spade

Cuplul s-a căsătorit în 1994.

Afacerea a început cu geanta de mână Sam și alte câteva genți viu colorate create pentru consumatori. În final, Andy a retras 35,000 $ din contul său de contribuții pentru pensie (stilul american de 401K), pentru a finanța producția genților lui Kate. Au fost sprijiniți, la fondare, și de prietenul cuplului din facultate, Elyce Arons.

genți și ceasuri Kate Spade New York

Linia sa de debut a infuzat linii clasice, culori și materiale în ceea ce e în prezent geanta sa pătrată, iconică azi, cu o mică etichetă neagră cusută pe exteriorul genții, care menționează “Kate Spade New York” – „semnătură” proprie brandului. Piața lor principală, ca țintă, la acea vreme, era clasa mijlocie superioară.

După primul spectacol, ea și-a dat seama că gențile aveau nevoie de ceva în plus pentru a atrage atenția oamenilor. Astfel, a luat eticheta, care fusese inițial pe interiorul genții și a cusut-o în exterior. Cu acel gest și-a creat o identitate de marcă și a semănat semințele imperiului ei.

Prima geantă a lui Kate Spade a fost vândută în ianuarie 1993. La scurt timp după lansarea produselor inițiale, au apărut noi colecții care conțineau ochelari, bijuterii și alte mici accesorii.

Logo-ul Kate Spade are simbolul cărților de joc, cu inima de pică ♠️ (după cum indică și numele „Spade”), iar modelele sale strălucitoare și colorate au devenit rapid un semn distinctiv al produselor sale.

Una dintre primele dintr-un val de femei americane care au apărut ca designeri contemporani în anii 1990, doamna Spade și-a construit un brand pe atractia hainelor și a accesoriilor care îi făceau pe cumpărători să zâmbească.

Ea și-a întruchipat propria estetică, cu prototipul anilor 1960 – bufantul, ochelarii de tocilari și zâmbetul jucăuș. Sub acea imagine se afla o minte de afaceri care a înțeles oportunitățile în construirea unui brand de „lifestyle”, aproape înainte ca termenul să existe oficial.

„Kate Spade a avut un dar de invidiat pentru a înțelege exact ce doreau femeile din întreaga lume să poarte”.

a declarat Anna Wintour, redactorul șef al revistei Vogue și directorul artistic al Condé Nast, într-un comunicat.

Kate Spade a fost mereu înaintea timpului ei. Ea știa de ce avea nevoie lumea modei înainte ca alți contemporani din domeniu. Kate doar a făcut ceea ce a simțit că este corect, indiferent de ceea ce ar crede industria.

Kate Spade New York ♠️: începuturile succesului

În 1995, doamna Spade a fost desemnată Designerul de Accesorii al Anului din partea Consiliului Creatorilor de Modă din America, cu un premiu pentru talentul său în creștere.

În 1996, compania lui Spade deschidea primul său magazin în New York City, în cartierul SoHo, din Lower Manhattan. Kate Spade a crescut apoi în opt luni, după ce un jurnalist de la Cleveland Research Co. a recomandat cumpărarea de acțiuni datorită potențialului de creștere a brandului.

genți și bijuterii Kate Spade New York

Pe oriunde mergeau oamenii în New York, de pe la 1997 până în 2000, era imposibil să nu observi femei care purtau acea simplă gentuță din nailon.

Mijlocul anilor ’90 a fost epoca genților, iar Kate Spade a reușit să aducă genți tinerelor ale căror bugete nu erau încă la nivel de designer. Kate și Andy au avut întotdeauna degetul mare pe puls. Ei și-au pus pasiunea într-o oportunitate.

Kate Spade New York a fost și unul dintre principalele businessuri ale vremii sale care au intrat în sfera digitală, prin utilizarea iPadurilor, telefoanelor mobile și a calculatoarelor, ca parte a rutinei zilnice , când se lucra la unul dintre magazinele sale.

Compania a început de la nimic, iar după 1998 a început să se extindă, cu vânzări totale de 27 milioane de dolari. Până în 2006, veniturile erau raportate undeva la 99 milioane de dolari.

În 1999, Neiman Marcus Group plătea 34 millioane de dolari pentru 56% din acțiunile companiei, iar în 2006, a obținut și celelalte 44% din acțiuni Kate Spade pentru 59.4 milioane de dolari. La acel moment, compania de entuțe simpatice valora undeva la 134 milioane de $.

Evenimentele recente din istoria brandului Kate Spade New York ♠️

În 2004, Kate Spade opera în doar 13 magazine din Sattele Unite ale Americii și nu expedia în afara țării din piesele sale. Inițial, vindea doar genți de mână, dar în final s-a extins la obiecte și accesorii care includeau și articole de papetărie (organizatoare personale, agende), pantofi, produse de înfrumusețare, parfumuri, haine de ploaie, pijamale și ochelari.

ceasuri și accesorii Kate Spade și pantofi și costume de baie Kate Spade

În prezent, Kate Spade are o linie completă de îmbrăcăminte pentru femei. Iar liniile de îmbrăcăminte și genți sunt afișate în magazine de fashion retail din toată America. Iar produsele sunt ușor și în mod constant trimise în jurul lumii, acum.

Până în 2004, Kate Spade & Co. valora 70 de milioane de $, fără a include compania complementară Jack Spade. Kate Spade are peste 180 de magazine în lumea întreagă, se vinde în peste 400 de magazine internaționale.

Kate și Andy au pornit de la a lua „geanta cu nimic negru” la o poșetă personalizată creativ, astfel încât azi brandul creează piață pentru o simplă geantă tip tote bag, până la chiar home decor și linie de textile și lenjerie pentru pat.

În noiembrie 2006, gigantul de produse de modă și beauty Liz Claiborne Inc. a cumpărat Kate Spade de la Neiman Marcus Group pentru aproape 124 milioane de dolari.

încălțăminte și poșete Kate Spade New York

Andy Spade era inițial responsabil pentru operațiunile companiei, dar, în 2007, după vânzarea companiei, controlul operațional i-a revenit lui Liz Claiborne.

În 2007, colecția „Kate Spade at home” a fost lansată ca marcă de produse de casă. Includea lenjerie de pat, articole de baie, porțelan și diverse articole pentru casă și chiar și tapet.

Kate Spade și-a extins lanțul de magazine de retail, spre a include și outleturile Kate Spade New York. Brandul are peste 47 de locații tip outlet de-a lungul Statelor Unite ale Americii. Acestea oferă genți, haine, bijuterii și accesorii Kate Spade New York la prețuri discountate.

pantofi sport Kate Spade New York

Produsele Kate Spade New York se vând și în marile lanțuri de magazine ca Nordstrom, Macy’s și Dillard’s.

Produsele pentru casă Kate Spade se mai vând, de asemenea, și la magazinele Bed, Bath and Beyond. În ianuarie 2017, Kate Spade New York debuta, de asemenea, cu o colecție exclusivă cu Williams Sonoma, incluzând veselă, alte obiecte pentru masă și tacâmuri.

În aprilie 2013, Kate Spade New York a lansat un nou parfum numit Live Colorfully. Parfumurile anterioare ale casei includ Kate Spade din 2003 și Twirl din 2010.

Live Colorfully este un parfum in-house, care marchează cea de-a 20-a aniversare a mărcii.

parfum Kate Spade New York Walk on Air

Fiecare dintre produsele Kate Spade vândute este ambalat și fiecare are o cartolină care oferă o descriere a călătoriei lui Kate și a lui Andy până sus, pe culmi.

Spade și-a schimbat legal numele în Kate Valentine (Valentine era al doilea nume al bunicului ei), în 2016, pentru a „separa cele două lumi”, după cum a declarat ea.

Tot în 2016, Spade și soțul ei, împreună cu doamna Arons și Paola Venturi, ucenică de succes a Kate Spade, au lansat o companie de pantofi și genți de mână numită Frances Valentine (Frances Beatrix e fiica celor doi fondatori Kate Spade). Kate a spus că înființarea unei noi companii, după succesul lui Kate Spade New York, a fost o sabie cu două tăișuri.

„Mă simt puțin mai încrezătoare”, a spus Spade. „Dar, pe de altă parte, crezi că oamenii se așteaptă la multe. Deci există încă multă presiune, credeți-mă. Și ne autofinanțăm din nou, așa că nu sunt așa de entuziasmată, după cum am menționat mai devreme, dacă ajungem să pierdem bani. Deci, știți, chestia asta ar fi bine să funcționeze.”

Kate Spade s-a dedicat filantropiei prin Kate Spade & Company Foundation, care promovează egalitatea economică pentru femei.

În iulie 2017, Tapestry, Inc. cumpăra Kate Spade & Company pentru 2,4 miliarde de dolari.

În iunie 2018, fondatoarea brandului Kate Spade se sinucide în apartamentul său de pe Park Avenue din Manhattan. Suferea de depresie și anxietate. Din respect pentru fundațiile brandului, compania anunță că va dona 1 milion de dolari pentru a sprijini cauzele de conștientizare în ce privește sănătatea mintală.

Câteva concluzii drăguțe precum produsele Kate Spade ♠️

Noi, la Fashion Review, adorăm stilul unic și proaspăt, dar atemporal, al Kate Spade New York.

Gențile Kate Spade sunt râvnite nu doar de celebritățile de la Hollywood (precum Gwyneth Paltrow, încă de la începuturi, Sandra Bullock, Linda Evangelista, și aparițiile în show-uri de televiziune, inclusiv în „Sex and the City”), ci și de legiuni de bagaholici din lumea întreagă.

Gențile combină linii clasice cu țesături surprinzătoare precum dungi de zebră și boucle de cărbune sau buline. Gândește-te la sora mai mică obraznică a lui Grace Kelly.

Să rămână fideli acestui concept de design i-a ajutat pe soții Spade să-și cimenteze poziția în nișa de lux a genților de mână, dar accesibile clasei tinere, muncitoare, de femei. Scopul lor, de la primul magazin deschis în 1996, a fost să creeze designul genții perfecte.

Cumpărarea unei genți Kate Spade a fost un ritual de maturizare pentru o generație de femei americane. Designerul a creat un imperiu de accesorii care a ajutat la definirea aspectului unei epoci. Poșetele pe care le-a făcut au devenit un simbol de statut și un semn al maturității.

Numele ei a devenit prescurtarea pentru gențile drăguțe și inteligente, care au avut un succes instantaneu în rândul femeilor cosmopolite, în primele etape ale carierei lor și, mai târziu, al fetelor tinere – simboluri pentru un statut al lucrurilor mai accesibile, integral americane, decât pentru un clutch Fendi sau o geantă Chanel.

Ea și domnul Spade au înțeles cum să ajungă la un public, fără a înstrăina vreun consumator.

Doamna Spade a devenit chipul foarte vizibil și simpatic al mărcii sale, adesea asociat generațiilor purtătoare de genți Kate Spade, de care vorbeam mai sus, și a deschis calea și pentru alți designeri de stil de viață feminin, precum Tory Burch sau Jenna Lyons de la J. Crew.

Și, chiar și astăzi, stilul retro, jucăuș, al brandului Kate Spade (întocmai ca imaginea inițială a fondatoarei), continuă să-și facă cumpărătorii să zâmbească, în ciuda povestei triste care a umbrit puțin lucrurile în ultimii ani.

Oferte bune la piese Kate Spade New York găsești online la: