Moda bărbaților va omorî conceptul de „quiet luxury” anul acesta și-l va întoarce la 180 de grade.
Vor exista întotdeauna clienți pentru un look luxos liniștit, adepți ai conceptului „quiet luxury” care a dominat tendințele de modă în ultimul an. Dar, după o afișare puternică a minimalismului în 2023, îmbrăcămintea pentru bărbați se va îndepărta de această tendință începând cu anul 2024, deoarece unele dintre cele mai importante simboluri stilistice ale categoriei favorizează îmbrăcămintea mai țipătoare, influențând cumpărătorii bărbați de modă mainstream.
În ciuda faptului că acoperirea media a împins tendința, numărul de logouri de case de modă de pe podiumuri a crescut cu 53% din 2021 până în 2023, pe baza analizei sezoanelor toamnă-iarnă 2021 și toamnă-iarnă 2023.
Sentimentul consumatorilor se îndepărtează și el de concept. La revedere luxului liniștit/quiet luxury! O parte din acest lucru se datorează noilor iconuri ale modei masculine: vedetele sportului au urcat în clasamentul influențelor de modă în 2023, cu un aflux de sportivi în primul rând pentru bărbați, pentru sezonul de primăvară-vară 2024, care este de așteptat să continue și în sezonul viitor.
Mulți sportivi, care doresc să iasă în evidență în timpul plimbării lor prin tunel sau la aparițiile în presă înainte de show, preferă îmbrăcămintea îndrăzneață, zgomotoasă, cu modele sau logouri grele. Vedetele NBA precum LeBron James și Kevin Durant au purtat monograme Louis Vuitton (LV) și sigle Prada în drum spre vestiar pentru jocurile de deschidere ale sezonului, în timp ce starul Washington Wizards Kyle Kuzma a optat pentru o ținută srălucitoare și o beretă din piele.
Și în timp ce mulți bărbați celebri au purtat multă vreme lookuri îndrăznețe pe covorul roșu sau în primul rând – de la Lil Nas X și Harry Styles la Timothée Chalamet – sportivii au o acoperire și o influență mai mare asupra clientelei mai largi de îmbrăcăminte pentru bărbați. Puțin peste jumătate din cei 150 de milioane de urmăritori ai lui David Beckham sunt bărbați (pe platformele de socializare), în timp ce peste 70% din baza de adepți ai lui Timothée Chalamet sunt femei, conform Influencer Intelligence.
Poate că cel mai notabil icon pentru moda de lux este jucătorul de la Kansas City Chiefs, Travis Kelce, unul dintre cei mai căutați pe Google în 2023, după victoria echipei sale în Super Bowl și relația sa în devenire cu Taylor Swift. El preferă costumele imprimate și piese de deux-pieces/co-ords de la case de modă precum KidSuper, Moschino și Collina Strada.
Cămașa florală pe care a purtat-o la concertul lui Swift la Buenos Aires, de la brandul direct-pentru-consumatori J. Logan Home, s-a vândut aproape instantaneu pe site-ul oicial al brandului .
„Vedem că îmbrăcămintea bărbătească mai îndrăzneață ajunge încet pe străzile principale și, de asemenea, la retailerii de mass-market”, spune Krista Corrigan, analist de modă și retail la Edited. „Anterior, bineînțeles, îi vedeai pe Harry sau Timothée purtând ceva îndrăzneț, dar s-ar putea să nu se fi tradus complet în partea comercială și cred că de aici începem să vedem o schimbare.”
Stilistul de la Styles, Harry Lambert, a renunțat la o colaborare cu Zara la sfârșitul anului 2023, intitulată Cutie Chaos, care cu siguranță va influența piața de masă, adaugă ea. „Colecția se joacă în estetica de bază a graficii animalelor și a dungilor curcubeului, a mohairului. Cât de bine i-a mers acelei colecții Zara este o dovadă a influenței lui Harry.”
Sursă foto principală: Unsplash/Pascal Bräuer