A început o ecorevoluție în ce privește ingredientele, ambalajele și inovarea mărcilor de îngrijire și igienă a corpului.
Valul ecologiei a predominat în îngrijirea pielii și a părului timp de aproape două decenii, dar un domeniu al îngrijirii personale a rămas ușor în urmă: igiena, inclusiv îngrijirea personală de specialitate.
❤️ Citește despre:
Direcția spre care se îndreaptă domeniul îngrijirii personale și al igienei eco
„Categoria de antiperspirant/deodorant a fost mai lentă decât alte categorii de cosmetice și îngrijire în a ajunge din urmă mișcarea de eco-beauty și clean beauty”
notează Sebastien Massard, Global Director of Strategic Marketing, Vantage Personal Care.
Acest lucru s-a datorat parțial nevoilor înnăscute ale categoriei, care necesită adesea ingrediente super-rezistente, precum și capacități de lungă durată și ambalaje speciale. Și, în unele cazuri, poate necesita, de asemenea, schimbarea convingerilor de mult timp ale consumatorilor potrivit cărora, pentru această categorie anume, produsele „naturale” pur și simplu nu și-ar putea face treaba.
Cu toate acestea, pendulul balanței a început să se echilibreze, iar consumatorii sunt din ce în ce mai deschiși în ce privește îngrijirea corporală cu elemente din surse durabile.
De fapt, există mărci pretențioase care pot dovedi sustenabilitatea de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, la fel ca în produsele lor preferate de îngrijire a pielii și a părului.
Iată mai jos câteva branduri și furnizori care sunt lideri în ceea ce privește îngrijirea corporală ecologică.
Ce iese în evidență în tendințele de îngrijire durabilă a corpului
Ingredientele care se obțin din greu, cu multă muncă, din surse durabile, sunt o necesitate în îngrijirea corporală și igiena ecologică, mai ales când vine vorba de branduri cu produse la comandă, de lux.
De pildă, Corpus se remarcă în acest domeniu prin deodorantul său natural, plin de ingrediente pe bază de plante și minerale.
Fondatorul, J.P. Master, explică: „Alcoolul organic din cereale, tehnologia de fermentație, fermentul saccharomyces, pământul de diatomee, amidonul de tapioca și glicolul pe bază de plante, împreună cu parfumurile noastre naturale premiate, ne deosebesc și oferă lui Corpus acea performanță de nivel următor, depășind ceea ce oamenii au ajuns să mai aștepte de la un deodorant natural.”
Megababe, lider în combaterea stigmatelor din jurul îngrijirii corporale și în furnizarea de soluții inovatoare, și-a găsit succesul prin formulele sale non-toxice, vegane, obținute fără cruzime.
Și, pentru a ajuta consumatorii care doresc să treacă la un tip de deodorant natural, dar care consideră că aceste opțiuni sunt lipsite de putere, compania a lansat Space Bar Detoxifying Charcoal Underarm Bar.
„Această formulă combină cărbunele activat, o pulbere naturală care atrage toxinele, murdăria, sebumul și microparticulele de la suprafața pielii cu ulei de arbore de ceai, acid glicolic și clorură de sodiu, pentru a combate în mod natural mirosurile și bacteriile”, explică fondatorul Megababe, Katie Sturino.
Ingrediente naturale remarcabile
Uleiul de jojoba se numără printre ingredientele superstar din întregul spectru de îngrijire a corpului, iar Jojoba-Esters 70 de la Vantage Personal Care se livrează în categoria antiperspirant/deo.
„În aplicațiile AP/deo, Jojoba Esters-70 a fost conceput pentru a fi utilizat ca alternativă la cerurile de origine animală sau sintetice”, spune Massard. „Acești esteri de jojoba cu punct de topire ridicat ajută la structurarea formulărilor solide, contribuind în același timp la alunecarea confortabilă a produsului la aplicare.”
Potrivit Alexandrei Keating, fondatoare Uni, ingredientele mărcii sunt toate despre hidratarea de înaltă performanță.
„Toate cele cinci formule de produse Uni includ Uni Marine Complex, care este combinația unică a mărcii noastre de active marine și super plante din Australia mea natală, oferă un efect de hidratare de 24 de ore”, spune ea.
„Ingredientele pe care le folosim în produsele noastre includ pruna kakadu australiană, care este bogată în antioxidanți, și vitamina C, care ajută la protejarea, repararea și refacerea pielii și a părului; Australian caviar lime, un exfoliant natural cu acid citric care lasă pielea tonifiată, strălucitoare și protejată, și alge de mare Tasmania, care conțin minerale penetrante care elimină toxinele și previn erupțiile. Uni a fost formulat de chimiștii de îngrijire a pielii, ceea ce înseamnă că toate produsele noastre pentru corp sunt de aceeași calitate înaltă ca și cele pentru față. Aceasta se traduce în faptul că, din punct de vedere tehnic, sunt ași în îngrijirea pielii pentru corpul tău.”
Revoluția aluminiului
Brandurile de igienă descoperă că aluminiul este o potrivire naturală pentru ambalaj, deoarece este conform brandului, atunci când spun povestea durabilității.
„Statisticile disponibile indică faptul că 75% din tot aluminiul produs vreodată este încă utilizat până în prezent, ca urmare a reciclării”, spune Michael Warford, director de dezvoltare a afacerilor, ABA Packaging Corp.
„Aluminiul oferă proprietăți bune de barieră și este ușor. Linia noastră de sticle din aluminiu și cutii de aerosoli Envases poate fi decorată offset cu până la șase culori și oferim, de asemenea, aplicații de ștanțare la cald în linie, serigrafie spot și aplicații de texturare.”
Uni oferă un sistem reîncărcabil cu buclă închisă pentru produsele lor, care au ambalaje 100% din aluminiu.
„Deoarece aluminiul este reciclabil la infinit, nu necesită materiale noi pentru a reface un produs nou-nouț”, spune Keating. „Ne luăm sticlele de aluminiu înapoi, le dezinfectăm și le umplem din nou pentru a le livra înapoi, sau clienții pot decide să recicleze sticlele pentru ei înșiși”.
Îngrijirea mâinilor – îmbunătățită
Din cauza numărului frecvent de spălări pe mâini și utilizarea dezinfectanților pentru mâini, simțim efectele pe termen lung asupra pielii noastre. Din ce în ce mai mult, se caută hidratare de grad clinic, asociată cu o experiență senzorială superioară.
O soluție este tehnologia SPE Complex de la Applechem, Inc., care combină glicerina, polioli pe bază de zahăr și agentul de îngroșare Sensogel Novus de la DKSH pentru a crea o glazură elastomerică substanțială cu glicerină.
„Acest lucru transformă, în esență, glicerina, într-un hibrid umectant-ocluziv, stimulând în mod semnificativ atât hidratarea, cât și retenția protectoare a umidității”, spune Wilson Lin, manager de marketing și reglementare, Applechem. „Are, de asemenea, beneficiul suplimentar de a reduce [efectul] senzorial lipicios asociat în mod normal cu niveluri mai ridicate de utilizare a glicerinei”.
Reduce, Reuse, Upcycle – „reduce, refolosește, reciclează”
„Ne angajăm să folosim energie din resurse regenerabile”, spune Master of Corpus. „Energia solară este folosită pentru a crea formula și tipul nostru de umplere. Containerul și cutia noastră sunt fabricate folosind energie hidroelectrică – toate aici în SUA, pentru a reduce semnificativ amprenta noastră de carbon”.
De asemenea, mărcile folosesc materiale reciclate post-consum pentru a crește factorul verde în oferte. Potrivit Andrea Greff, manager de design industrial și marketing, NF Beauty Group, atât Biossance, cât și Hello Biotic au folosit plastic PCR în ambalajul lor. Compania înregistrează o creștere a cererii în acest domeniu.
Greff observă: „[Vedem] combinații de opțiuni durabile, cum ar fi utilizarea materialului alternativ de rășină cu un sistem de cartuș reîncărcat sau încorporarea PCR cu un pachet monomaterial. Oferind o combinație de diferite opțiuni durabile, continuăm să oferim soluții inovatoare pentru mărcile noastre.”
Și, într-un angajament deosebit de puternic față de upcycling / reciclare, Uni folosește produse secundare de la ferma de ulei de măsline Cobram Estate din Australia, în produsele de spălare exfoliantă a mâinilor.
„Ne oferă sâmburi de măsline reciclați și ulei de măsline pe care le folosim în spălarea mâinilor pentru a crea o formulă blândă, exfoliantă”, spune Keating. „A fi sustenabil într-un mod accesibil și fără întreruperi este o prioritate pentru noi.”
Noi zicem că viitorul sună bine și… sustenabil inclusiv în privința igienei și îngrijirii personale, corporale. Tu ce părere ai? Scrie-ne în secțiunea de comentarii din josul paginii.
Sursa info: Body Care & Hygiene Growth Drivers – Global Cosmetic Industry Magazine / June 2022
Sursa foto: Unsplash/Chris Jarvis