Încearcă să-ți imaginezi următorul scenariu: este anul 2050 și, în loc să mergi la magazinul tău local sau să răsfoiești magazinele online ale brandurilor tale preferate, introduci cuvintele-cheie „Tom Ford era Gucci” doar pentru a găsi mii și mii de piese care nu au apărut niciodată pe vreun podium.

Motivul pentru care nu ați văzut niciodată aceste piese este că nu au fost proiectate de Tom Ford, ci mai degrabă generate de o inteligență artificială, care a fost alimentată cu imagini ale creațiilor designerului pentru brandul italian.

Odată cu creșterea modei digitale, această posibilitate ar putea fi foarte bine conturată, în direcția în care se îndreaptă această industrie. Întrebarea pe buzele tuturor este dacă A.I. face rolul designerului să fie unul învechit, inutil?

Inteligența artificială a fost subiectul multor subiecte controversate din lumea tehnologiei.

În timp ce Stephen Hawking are o viziune pesimistă asupra acestei chestiuni, crezând că A.I. ar duce la dispariția oamenilor, informaticianul american și co-fondatorul Google, Larry Page, spune că inteligența artificială este „cel mai bun motor de căutare care ar înțelege totul pe web. Ar înțelege exact ce vrei și ți-ar oferi ceea ce trebuie”. Acest lucru a fost spus la o conferință din 2006, dar rămâne relevant și până în prezent. Sună captivant și în același timp revigorant, „proaspăt”, nu-i așa?

Utilizarea A.I. a dat deja lovitura în viața Gen Z, în special prin filtrele TikTok, care pot genera un desen în stil anime, al tău și al împrejurimilor tale. Întrucât moda a fost întotdeauna dependentă de tehnologie – gândește-te la utilizarea istorică a camerei pentru a filma campanii sau la revoluția pe internet care ne-a adus cumpărături online – este fără îndoială că A.I. va schimba în cele din urmă modul în care funcționează industria.

De fapt, spre consternarea Twitter, A.I. a avut deja efectul asupra modei, în special prin intermediul paginii de Instagram @rickdick__: fie că este din cauza sucombării presiunilor opiniilor HFT sau fie că este vorba de posibile încălcări ale drepturilor de autor, pagina a fost acum dezactivată.

Cu ajutorul A.I., @rickdick__ a reușit să creeze alternative la pantofii AF1 Nike x Tiffany & Co., o colecție Balenciaga FW2100 și chiar și o pereche de AirBoots, iar Apple Airpods întâlnește Big Red Boot de la MSCHF. Și lista continuă, luând în considerare posibilitățile nesfârșite de a crea artă și modă, prin utilizarea A.I., care nu cunoaște limite.

În timp ce imaginile ar putea fi uimitoare, mulți utilizatori de Twitter nu sunt încă destul de obișnuiți cu ideea, alții afirmând că îi lipsește creativitatea și fură munca altor artiști.

Asta e treaba cu A.I. totuși, nu trebuie să fie creativ. Pentru un A.I., pentru a funcționa, trebuie să fie alimentat cu un anumit tip de conținut – cum ar fi imaginile lui Rick Owens sau colaborările Nike. Odată ce este suficient de familiar cu acel subiect (cu cât îl alimentezi cu mai mult conținut, cu atât va fi mai precis), este capabil să recreeze, să mimeze și să extindă acel univers sau subiect prin imagini nevăzute până acum.

Acest concept se simte cu siguranță ca o tehnologie futuristă care a ieșit direct dintr-un episod Black Mirror, dar uităm adesea cât de avansată este moda – și nu, nu vorbesc despre câinii robot/suporturile portabile pentru genți Coperni.

Institutul de Moda Digitală (IoDF) a devenit un lider și un pionier în domeniul modei URL. Lucrând îndeaproape cu CLO, un software de design 3D online, IoDF a îmbrăcat-o recent pe actrița Avatar Bailey Bass, în colaborare cu Christian Siriano, la cea de-a 95-a ediție a Academy Awards.

Acum că îmbrăcămintea este deja făcută prin intermediul unui computer, chiar sună atât de exagerat să credem că ar putea să îi creeze și designul, de la 0, ca direcție creativă de bază?

Arta și, la rândul lor, moda, sunt derivate din emoția umană. Este mai puțin despre rezultat, ci mai degrabă despre călătoria pe care artistul o face pentru a crea orice ajung ei să creeze.

Deși, într-o industrie care a devenit atât de condusă de produse și într-o societate care a devenit obsedată de imagine, ai putea să faci diferența dintre o piesă originală de pe un podium și o piesă de îmbrăcăminte generată de o I.A.? Răspunsul poate fi mai complicat decât am dori să recunoaștem pentru noi înșine.

Tu ce părere ai? Scrie-mi în secțiunea de comentarii din josul paginii. Mi-ar plăcea să-ți cunosc opiniile pe acest subiect.

Sursa foto principală: Unsplash/Icons8 Teamicons8