Am ales să vorbim de un brand de beauty cu tradiție în produse de frumusețe și îngrijire. Cosmeticele profesionale Académie se adresează chiar și celor mai mofturoase și sensibile tipuri de piele. Și e cazul să cunoaștem mai bine povestea brandului din spate.
Académie Beauté de fapt. Maison Académie Scientifique de Beauté a fost fondată de către Dr. Alexandre Lamotte acum mai mult de un secol, în 1890.
Motto brand:
„Science at the Service of Beauty”
Cum a evoluat brandul de produse cosmetice de lux Académie de la începuturi?
Casa și-a câștigat publicul cu Princesse des Crèmes și Princesse des Poudres sau Rubis Pompadour, iar în 1895 și-a creat un salon de înfrumusețare în cel mai elegant district al Parisului, în Saint Honoré 376. A uimit în tot acest parcurs, ca mai toate casele de cosmetică.
Clientele nu s-au lăsat așteptate și asta pentru că salonul mereu s-a bazat pe tratamente de calitate, bine gândite, cu rezultate, și pe seriozitate și competențe. Deci vorbim de niște produse cosmetice profesionale, încă de la începuturile Académie.
În 1920, brandul de cosmetice profi Académie a creat un ghid de îngrijire și înfrumusețare pentru femei, prin masaj: The First Beauty Massages. Cartea reunește informații și instrucțiuni pentru diferite masaje de înfrumusețare (manual, vibrator, cu inducție, masaje pneumatice etc.), propuse de profesioniștii brandului.
La finalul anilor ’20, compania Académie va fi preluată de către fiul spiritual al lui Alexandre Lamotte, Georges Gay, care era de profesie farmacist. Se continuă tradiția de familie a brandului.
Se creează apoi prima Școală de Estetică franțuzească, pentru instruirea esteticienilor, la aceeași adresă în care se deschisese, cu 33 de ani în urmă, salonul de înfrumusețare al brandului.
Aici se va preda și învăța diagnoza problemelor pielii, know-how-ul, tehnicile de masaj și cum să recomanzi produsele potrivite pentru fiecare tip de piele. Devine cea mai populară școală pentru cosmetică și frumusețe din Paris, iar studenții care obțin o diplomă Académie încep să fie printre cei mai căutați.
Urmează o perioadă de real „cult of beauty”, cu multe materiale științifice în domeniul dermatocosmeticii, publicate de către George Gay, legate de îngrijirea pielii, cu multe sfaturi de întinerire și tehnici eficiente de testat:
- About the Cult of Beauty
- Hygiene and Beauty
- Precious Beauty Advice în care explică genial ce să faci în funcție de vârstă și tipul pielii.
Mottoul lui George Gay: „Folosește doar produse de cea mai înaltă calitate, lucrează numai cu tehnicieni esteticieni de elită”. De aici se poate înțelege toată denumirea aleasă pentru brand.
Nu departe de lansarea brandului în forma pe care o cunoaștem astăzi, Académie apare în Vogue în iunie 1930. Aici se regăsește o reclamă atractivă și elocventă cu referire la trei tratamente diferite ale brandului și prețul lor, depinzând de tipul de piele. La acel moment, acestea erau ceva nou.
La scurt timp, și celebritățile epocii, actrițe franceze celebre, Michèle Morgan, Marie Bell, Sim Viva sau Marie Glory, fac publicitate liniei de cosmetice profesionale Académie și le prezintă ca fiind cele mai bune în acel moment. Starurile au rămas și după loiale brandului.
Pionier în cosmetice de top, Académie creează pentru prima oară cosmetice care surprind prin efectele benefice pielii
Începând cu 1930, Académie se poziționează din prima ca brand de sănătate a pielii, frumusețea rezultând, ca o consecință firească, întâi din sănătate.
Și încă de atunci, din 1934, Georges Gay recomandă tratamente cu hormoni activi pentru a regenera pielea, pe care îi creează și îi numește Vivormones, după un îndelung studiu efectuat de Brown Sequard și o lucrare științifică a lui Voronof.
Aceste tratamente cosmetice se prezintă sub forma unor fiole ca de medicamente, care conțineau hormoni activi de aplicat pe piele pentru a-i favoriza procesul de regenerare (primul preparat cosmetic de acest fel dezvoltat vreodată). Mai produce și crema Hormonyl, de utilizat într-un pas de o secundă pentru a crește eficiența tratamentului.
Apar, astfel, primele tratamente antiîmbătrânire, așa cum le puteai considera la acel moment.
Tot legat de istoria brandului de cosmetice Académie este și faptul că a folosit pentru prima dată colagen în formula unei creme cosmetice, pentru a urmări efectele dovedite asupra elasticității și tinereții dermei.
1936 devine astfel un an important în industria cosmetică internațională, mai ales pentru Maison Académie Scientifique de Beauté. O descoperire despre care toată lumea vorbește ca fiind de departe descoperirea anului în lume. Acest patent obținut de cosmeticele Académie din acest pas devine startul spiritului de pionier al laboratoarelor Académie.
Încă din 1949, apar primele cosmetice profesionale Académie destinate protecției solare: Bronzécran Sunscreen Cream, urmat de Bronzécran Sunscreen Fluid, oferind protecția optimă pentru piele și favorizând bronzarea solară, în același timp.
Tot în această perioadă, sunt create primele fonduri de ten tip tratament, în diferite nuanțe. Acest tip de fond de ten masca cicatricile, roșeața, porii dilatați și acneea!
În 1952, Académie lansează primul fond de ten tratament hidratant – Cover Cream, care vine în mai multe nuanțe diferite.
Odată ce fiul lui Georges Gay, Gérard Gay, farmacist, preia frâiele afacerii, din 1953, casa de înfrumusețare Maison Académie Scientifique de Beauté crește și mai mult, devenind faimoasă. Apare acum Hydraderm Cream, o cremă cu efect hidratant intens și nume modern, care vorbește de la sine.
Politica sa s-a bazat pe reînnoire și dinamism făcând din acest brand o companie faimoasă de cosmetice.
Tot de istoria brandului Académie se leagă apariția primei loțiuni autobronzante din lume, Bronz’Express Tinted Lotion, în anii 60, o loțiune ce nu și-a schimbat formula încă de la început.
Acest autobronzant e un produs cult și best seller al brandului. Succesul se datorează formulei sale unice și neschimbate încă de la creare.
Totodată, vorbim și de prima loțiune autobronzantă de pe piață care generează un bronz natural în câteva ore, exact ca un bronz natural!
Datorită culorii sale nuanțatoare, nu lasă urme nedorite și dungi. De exemplu, astăzi, în lumea întreagă, o loțiune autobronzantă Académie se vinde la fiecare minut.
La finele anilor 60, este creat primul tratament dermatocosmetic pentru pielea sensibilă, cu efect hipoalergenic. Această cremă cu efect antiinflamator, calmant și de desensibilizare revitalizează pielea și stopează procesul apariției ridurilor.
În 1969, are loc lansarea gamei Hypo-Allergique, singurul tratament pentru piele ultrasensibilă din domeniul cosmeticelor care e în stare să-și țină promisiunile.
La inima diferitelor formule, ingredientul activ din gama de cosmetice Hypo-Allergique are proprietăți desensibilizatoare, calmante și antiinflamatoare. Unul dintre produse e Nourishing Cream, care include pentru prima oară R.N.A. (acid ribonucleic), care ajută la încetinirea apariției liniilor și revitalizează epiderma.
Astăzi, Sève Miracle este încă una dintre cele mai bine vândute referințe din catalogul Académie. A fost patentat (Patent n°6-924-981) exact cum a fost primul produs cu colagen al mărcii, inițial.
Din 1973, istoria brandului de cosmetice Académie se schimbă sub conducerea Emmei, soția lui Gerard Gay, după moartea prematură a acestuia. Ea este cea care introduce folosirea uleiului de jojoba ca tratament în cosmetice.
Fiica lui Gérard Gay, Laurence, se alătură în 1981 brandului Maison Académie Scientifique de Beauté ca Director de Achiziții. Câțiva ani mai târziu, soțul său, Christophe Therme, intră și el în companie și lucrează activ la dezvoltarea brandului.
Afacerea rămâne de-a lungul timpului în familie și în acest moment cele mai bune cosmetice profesionale marca Académie se regăsesc în 67 de țări.
Începând cu anii 1985, tratamentele dermatocosmetice se axează mult pe efectul de antiîmbătrânire, cu ingrediente active concentrate.
Académie rămâne o marcă modernă, companie-pionier în cosmetice, și lansează un concept revoluționar numit Beauty Quadrant: patru produse combinate într-un borcan inteligent împărțit în patru părți egale. Astfel, patru tratamente eficiente, esențiale, compatibile și complementare luptă împotriva semnelor vizibile ale îmbătrânirii.
1993 e un an foarte important pentru faimosul brand de cosmetice deja. E anul lansării unei linii de cosmetice ultraavansate privind recuperarea pielii în procesul de îmbătrânire – are și un nume pe măsură: Scientific System.
Académie Laboratories sunt foarte mândri de această creație, care reprezintă o minune a formulării: produsele liniei sunt cele mai concentrate în ingrediente active, comparativ cu alte produse similare de pe piață. Rezultatele produselor din această linie sunt uimitoare. Un succes de necontestat!
Abia în anii 2000 se creează o nouă gamă de hidratare a dermei care conferă hidratare instantanee și de durată și previne uscarea dermei – numită „chintesența hidratării” și derivată din originala Hydraderm Cream.
Se creează 100% Hydraderm, o gamă de acțiune asupra pielii în 3 pași: hidratare instantă, hidratare de lungă durată și anti-deshidratare. Încă o dată, Académie e prima companie care înlocuiește apa conținută în fiecare formulă a acestei linii cu o apă 100% naturală: apă de măr originală, care prezintă o extraordinară afinitate cu pielea.
Anul 2006: după lansarea primei creme cosmetice pentru bărbați menite să trateze arsurile după ras, în anii 30, Académie Scientifique de Beauté dezvoltă o linie completă dedicată bărbaților – Académie Men, cu produse tip 2 in 1 în serviciul acelora care au o grijă aparte pentru pielea lor.
În 2008, continuă să se dezvolte primele cosmetice profesionale Académie pentru bărbați. Acestea sunt menite să calmeze iritațiile de după ras și să hidrateze pielea.
În 2009, brandul de cosmetice Académie mai adaugă o gamă de dermocosmetice colecțiilor sale și lansează Derm Acte – o întâlnire între dermatologie și cosmetologie, cu acid hyaluronic, colagen, acid glycolic și acid salicylic, un tratament foarte eficient pentru ten.
2011 e anul când Cyrille Therme și Jennifer Weinfeld, strănepoatele lui Georges Gay, se alătură Maison Académie Scientifique de Beauté ca Export Area Manager, respectiv Strategic Marketing Manager.
În 2012, Académie Laboratories sparge barierele cercetării și dezvoltării și oferă o nouă generație de seruri împotriva îmbătrânirii: „Formula Miraculoasă”. Secretul? Dincolo de posibilitățile științei chiar: un cocktail unic și minunat care include 57 de ingrediente.
Acest serum este un produs foarte concentrat în ingrediente active, până la 41,7% ! Asistam la o revoluție cosmetică care schimbă dramatic pielea și oferă rezultate excepționale.
2015, anul aniversării a 125 de ani de la înființarea firmei, este anul în care Académie Scientifique de Beauté creează o nouă ediție a „Princess Cream”, un produs de îngrijire a pielii emblematic, care arată povestea autentică, rară și surprinzătoare, a companiei de familie, care s-a scris de-a lungul anilor, decadelor, secolelor…
De altfel, asta determină multe femei să aleagă cosmeticele profesionale de la Académie: investiția în știință, aparatură și cercetare, alte și alte ingrediente active eficiente în tratarea problemelor de piele, de-a lungul cercetărilor care au evoluat cu anii.
Tu ce părere ai de cosmeticele profesionale de la Académie? Le-ai încercat până acum? Scrie-mi în secțiunea de comentarii din josul paginii experiența ta. Contează mult pentru noi.
Sursă de informare: academiebeaute.com – Our Story