Creat de Haji Ajmal Ali în anii 1960 în Mumbai, Ajmal Perfumes are în prezent peste 300 de produse în portofoliul său și peste 240 magazine de retail global.

În a doua jumătate a anilor 1940, un fermier de orez căuta, în junglele dese de pe lângă satul Hojai din Assam, India, prețiosul oud – un ulei parfumat cu o aromă luxuriantă provenit din lemnul arborelui de agar.

De la fermier la parfumier și un brand cu greutate în parfumurile orientale

Haji Ajmal Ali a crezut în astfel de momente că, dacă găsește destul oud, va putea începe o afacere în industria parfumurilor și va putea să schimbe norocul familiei sale.

Așa începe povestea unuia dintre cele mai iubite branduri de parfumuri arăbești: Ajmal. Da, în India, de pe lângă jungle cu posibile comori ascunse, în căutarea cărora mulți și-au dorit să pornească, dar prea puțini s-au încumetat de-a dreptul.

În 1950, și-a luat economiile sale slăbuțe de 500 de rupii indiene și niște oud și și-a părăsit tărâmurile natale din nord-estul Indiei cu destinația Mumbai. La sosirea în capitala comercială, a devenit furnizor de oud și lemn de agar, pe care îl obținea din Assam.

Dar acest lucru nu a fost de ajuns. El își dorea să fie un parfumier și nu doar un om de clasă mijlocie.

Așa că, în 1951, a început să amestece tipuri variate de uleiuri parfumate și a creat o gamă de parfumuri. Acest pas a completat transformarea inedită a lui Haji Ajmal Ali de la fermier la… un parfumier.

În anii 1960, a deschis primul său magazin și a dat numele său de familie gamei de produse tocmai create.

Să amestece parfumuri el însuși a fost flama care a determinat începutul imperiului Ajmal Perfume.

Parfumurile Haji Ajmal Ali au devenit atât de populare încât mica sa afacere de familie s-a dezvoltat într-una de parfumier mare cu peste 300 de produse în portofoliul său și peste 240 de magazine globale de distribuție pentru retail.

Ajmal – în plină ascensiune în rândul parfumurilor arăbești

În 2011, s-a raportat pentru companie o cifră de afaceri de 1,475 milioane de rupii indiene (200 de milioane de dolari). Cu toate acestea, compania nu a dorit să divulge date financiare actuale.

În schimb, susține că acum e prezent în 40 de site-uri de e-commerce și a devenit una dintre cele mai mari case de parfumuri single-brand din India.

Parfumurile sunt un rezumat al rafinamentului, cu o personalitate puternică și un impact semnificativ asupra corpului și minții. Și au, de asemenea, un loc special în moștenirea islamică și arabă.

Iar Ajmal Perfumes, o casă de parfumuri deținută de o familie din India, cu aproape 60 de ani de moștenire și expertiză în industria de parfumuri, are un nume cu rezonanță în arabă, semnificația sa fiind de „cel mai frumos”. Iată, așadar, un exemplu sclipitor de dedicare artei parfumurilor.

În prezent, Ajmal Perfumes este văzut drept unul dintre brandurile arabe în top 40 cu prezență în majoritatea piețelor de profil din zona arabă. Acum, compania este condusă de a doua și a treia generație a familiei Ajmal, un nume de gospodar în India și în Orientul Mijlociu.

Sursă foto principală: Pexels/Daria Shevtsova