Sezonul acesta, designerii modei de lux își conectează ideile creative pentru a servi iterații sub formă de… mâncare, pentru a satisface foame de produse-cult ale clienților.

Sinergia dintre modă și gastronomie continuă să genereze un „bufet” nesfârșit de articole atemporale: de la genți sub formă de gustări, așa cum este ilustrată tendința de Balenciaga, transformând încă o dată „junkul” în lux, până la tot felul de versiuni actualizate pentru acest sezon inspirate de mâncare.

genți Balenciaga pungi

Brandurile high-end satisfac astfel foamea comunității din jurul lor, hrănindu-se mai mult ca niciodată cu referințe culinare pentru a-și lansa propriile versiuni dedicate consumului exclusiv, mai degrabă decât de masă.

Accesorii cu design comestibil

Proliferarea latentă a genților gourmet pe podiumul Săptămânii Modei de la Paris a fost o sărbătoare a strălucirii, creativității și stilului.

În primul rând, bagheta pariziană, ca sursă de inspirație neîncetată, a fost explorată de Moschino și UNDERCOVER, care și-au „copt” propriul design al mâncării într-o notă high-end.

genți cu aspect comestibil

Așa că, în timp ce Moschino producea clutch-uri în formă de pâine, modelele UNDERCOVER au urcat pe scenă cu genți ca de la piață, în care ții baghete, translucide.

Suprarealismul lui JW Anderson și reinterpretarea sa maiestuoasă a „trompe l’oeil”-ului (iluziilor) și a obiectelor de zi cu zi s-au materializat din nou în geanta LOEWE sub formă de… sparanghel. Directorul de creație al casei a sculptat legume delicioase pentru a le expune pe podium drept piese de colecție.

În același cadru, pentru sezonul toamnă/iarnă 2024, brandul Bottega Veneta s-a scufundat și el în profunzimea fenomenului pentru a-și prezenta propriul accesoriu cu aspect comestibil: un mic pește de piele, realizat în imprimeul său semnătură, intrecciato, care avea să defileze alături de paltoane de blană, de pluș și de cămăși de lână.

În paralel cu Săptămâna Modei de la Paris, sub lumina reflectoarelor designului independent, Tal Maslavi din Israel a prezentat o poșetă ingenioasă cu tăietură ca și cum ar fi un tort, inspirată din patiserie. O geantă de 1000 de dolari, stimulată creativ de propriii pantofi ca de prăjitură, care a invitat la degustare… vizuală.