Am făcut un top al celor mai creative trenduri ale anului 2019 conform Shutterstock. Dincolo de culoarea anului – Living Coral, se impun tot mai multe patternuri, motive și teme în noul an, în modă și nu numai. Iată-le aici și… să le experimentăm!

Anul de a venit e de-a dreptul plin de tendințe creative, culoare, imprimeuri și motive de tot felul, de la cele mai luxoase până la cele mai ludice și copilăroase.

Iar Shutterstock, platforma cea mai importantă de furnizare de fotografii și video, de unde poți achiziționa cu drepturi de autor toate materialele artistice necesare pentru proiectele tale, a publicat o listă cu cele mai creative trenduri ale anului 2019.

Hai să le descoperim împreună!

Cultura Zine

Zine vine din englezescul magazine sau fanzine („publicație non-oficială și non-profesională produsă de entuziaști ai unui anumit fenomen cultural, din plăcere proprie sau pentru a servi celor cu același interes”). Un zine este și o mică revistă disponibilă online sau care circulă pe internet.

Sursă: flickr/Amelia Wells

De aici derivă și o cultură Zine, în care, într-o eră digitală, a unui set de valori destabilite de social media, creatorii independenți de conținut pot să împărtășească creațiile, iar grupuri din diverse nișe pot fi descoperite.

Stilul este unul nedefinit, unic, creând un look „necopt” care iese în evidență într-o lume digitală „poleită”. Acest trend este construit de principiile colajului, larg influențat de principiile fotocopiatorului, cu multe texturi țipătoare sau minuscule și cu margini nefinisate.

Pe mine mă duce cu gândul destul de mult la ideea de hipster și curentul de DYI.

Opulența anilor ‘80

Se tot menține încă moda anilor ‘80 în tendințe; anii aceștia au revenit bine și nu prea vor să plece! Sunt gata de petrecere, sunt foarte bogați în expresie și se remarcă prin: lanțuri aurii, animal printuri și muuultă atitudine.

Sloganurile Shutterstock în această privință sunt:

  • „Uită de bun gust, asta e despre vremuri bune.”
  • „Când fiecare element concurează pentru atenție, efectul este inexplicabil de armonios”.

Iar „ciocnirea” dintre texturi e un cuvânt-cheie pentru acest trend: imaginează-ți amestecul de imprimeuri ca piele de reptilă cu lanțuri aurii sau cu pene de păun, în proporții cât mai bogate și îndrăznețe.

De exemplu, ca să fii în ton cu această tendință, poți încerca să asortezi niște unghii cu imprimeu animal print la haine în orice alt imprimeu opulent.

Mâine cel de ieri sau ce e vechi e nou… din nou!

Un trend despre ideea de tehnologie și de ceea ce se credea de mult că va fi în zilele noastre reprezentativ, un fel de retro-futurism, în ideea acelui mâine pe care am încercat să-l antipicăm, „mâine cel de ieri”.

Culori neon, culori fosforescente, decoruri cu lumini dispuse geometric, sintetizatoare, duotonuri. De asemenea, violet și albastru, precum și duotonuri în gradient de roz, grafice vector de bază și muzică de sintetizator care predispune la visare – cam toate sunt din acest film.

Sursă foto: Pexels.com

Tendințele care „răsar” anul acesta încă de pe acum

O parte dintre trendurile anului care acum iau ființă, la început de an, sunt numite o „rapsodie a frumuseții și a bucuriei realizate cu scopul eliberării” (Shutterstock), în timp ce altele aduc realitatea înconjurătoare în atenție.

Uite ce tendințe vor lăsa cel mai mare impact în 2019!

Viața după plastic

Dacă nu ai observat până acum, ar cam fi momentul – consumerismul nostru începe să devină mai responsabil în era noastră. În sfârșit!

Iar cu o astfel de tendință, de consumerism conștient, rezonabil și cu grijă pentru natură, eco-friendly, o viață fără plastic începe să devină mult mai posibilă decât înainte. Se încearcă tot mai multe materiale organice, naturale, precum cânepa, inul, bumbacul, fără plastic, obiecte biodegradabile, se folosesc chiar periuțe de dinți din bambus, tot mai mult.

Clima se schimbă, Planeta suferă, iar noi trebuie să învățăm să ne schimbăm atitudinea privind consumerismul. Acum se pune problema alternativelor la materiale sintetice și dăunătoare mediului și vietăților.

Cei trei R – reduce, reutilizează, reciclează – începe să devină un motto de care vom tot auzi în anii ce vin.

Vezi detalii despre geaca din piele vegan a anului: pufa de la Nanushka

Kawaii sau cultura japoneză a drăgălășeniei

Originară din Japonia, cultura Kawaii s-a extins de fapt în toată zona Asiei Orientale, în special în Coreea de Sud și în China și depășește granițele continentului de baștină. Astăzi, e prezentă în toată lumea și face mari valuri ca o distracție a unor vremuri mai puțin sigure.

Shutterstock spune că, biologic vorbind, suntem dispuși să iubim și să îndrăgim personajele copilăriei sau care ne amintesc de această etapă, așa cum Kawaii o face.

911% din căutările pe platformă în acest trend au vizat cuvântul-cheie Kawaii, în timp ce 182% au fost căutări pe sintagma „ilustrații drăguțe” – adică exact ceea ce definește cultura japoneză Kawaii. Pe lângă imagini, destul de multe melodii specifice culturii Kawaii au devenit hituri pe Shutterstock.

Culori vioaie, pasteluri, obiecte neanimate cu figuri drăguțe și dulci sunt mărci distinctive ale acestui stil adorabil și pozitiv.

Ne atrage atenția într-un mod în care alte alte forme cultural-artistice nu pot, oferindu-ne un repaus cald de la viața cotidiană, destul de stresantă adesea. Iar dacă îți place Hello Kitty sau Pusheen the cat, de fel, acesta e un trend pe sufletul tău!

Arta indiană a imprimării pe materiale textile Kalamkari

Kalamkari, arta indiană a pictatului și imprimării pe textile oferă rezultate spectaculoase și acum începe să se impună prin motivele și creațiile specifice în lumea întreagă. Kalamkari e o metodă tradițională, adând înrădăcinată în cultura indiană.

Iar imprimeurile de tip Kalamkari se practică și în decorarea obiectelor de ceramică, acestea fiind, deopotrivă, urmărite mult și pe Shutterstock.

Surse foto: Pexels.com

Culorile cu care se pictează sunt naturale, iar imprimeurile sunt complexe, centrale pentru această formă de artă tradițională. Kalamkari presupune un procedeu manual de gravare și pictură ce folosește doar culori naturale, pure, precum indigoul, galbenul-muștar, verdele ca iedera. Se creează motive și tipare reprezentând flori și animale îndeosebi.

În ultima vreme, era tehnologiei a implicat și digitalizarea acestei proceduri naturale manuale de vopsire a textilelor și ceramicii. Dar se folosesc vopseluri și pigmenți la fel de naturali și frumoși.

Vezi mai multe detalii despre aceste bluze cu imprimeu indian tip Kalamkari

Stilul romantic Rococo

Un favorit de departe – al meu, da și al altor iubitori de istorie și artă, precum și de stilurile vechi, de influența vintage, stilul romantic Rococo este, după cum lasă să se deducă, desprins din ceea ce a însemnat perioada istorică a Rococo-ului: artă bogată și elaborată, multe tipare dramatice vintage, ornamente și coroane cu multe frunze aurii și supraîncărcarea cu flori și elemente florale.

Subtonurile romantice ale acestui curent derivă din pasteluri suave, jocuri de lumini și umbre senzuale, linii curbate elegante. Maximalismul artei este inspirat de această perioadă ornamentală distinctivă, de momentele ei teatrale.

Vezi aici piese de designer create în stil Rococo romantic

Stilul romantic Rococo traversează de la tablouri și muzică diafană, ca de îngeri, până la texturi și culori elegante ale designului interior, ajungând inclusiv în arta fotografică, iar, în zilele noastre, ia forme și în domeniul web designului chiar.

Prisma cromatică – printre trendurile anului

Trendul curcubeului și al culorilor lui nu pare a ieși vreodată din vogă. De fapt, cu fiece zi, pare să arate fiecare parte cromatică a curcubeului printr-o nouă „prismă”, într-o formă geometrică și o aură luminată nouă. Cam ca la caleidoscop, doar că fizicienii ia-u dat numele de prismă cromatică. 😉

O geometrie re-creată a curcubeului, precum și luminile disco au prezentat foarte mult interes și în căutările platformei Shutterstock.

Surse foto: Unsplash.com/main și ASOS.com

Vezi AICI pe ASOS mai multe piese cu imprimeu sau în culorile curcubeului!

Tendința aceasta poate fi jucăușă, energică, diafană, suprasaturată sau foarte bine definită, capricioasă și plină de culori neon. Da, prisma cromatică e despre multicolor, toate culorile puternice la un loc, despre ROGVAIV.

Hipnoticul și noua tendință

Tiparele repetitive, spiralele, iluziile caleidoscopice, par toate desprinse din filmul trendului prismei cromatice, de care vorbeam mai sus. Toate acestea merg mână în mână cu epoca digitală cativantă, a tehnologiei 3D, 5D ș.a.m.d.

imprimeu hipnotic geometric în trend
Sursă main photos background: Pexel.com

Imprimeurile cu iluzii multicolorate, piesele multifațetate iluzorii creează un design de tip trance. Pot fi considerate elemente psihedelice care oferă o experiență ce poate stresa mintea, dar care depășesc abstractul și suprarealismul.

Hipnoticul și printurile de acest fel, ca de caleidoscop, sunt despre o nouă dinamică.

Futurismul de fiecare zi

Avansul tehnologic, incredibil adesea și care acum câțiva ani chiar părea imposibil, este acum parte din viețile noastre. Mai mult, tech-ul se reinventează și chiar reinventează lumea, prin roboți și inteligența artificială.

Realitatea virtuală și evenimentele de live-gaming în masă ale esporților (i.e. „jucători de sport electronic”), precum și scanarea biometrică în consumerism, sunt doar câteva mostre ale futurismului zilnic care conduc la o revoluție automatizată pe care o urmărim din mers.

Grafia atractivă, chiar delicioasă

Fonturile cât mai distractive, delicios realizate și care te fac să salivezi de-a dreptul, sunt, la propriu uneori, cireașa de pe tort a trendurilor creative care iau naștere acum. Literele „glazurate” cu ciocolată, creme, frișcă colorată și bombonele multicolorate tentante se joacă cu umbre, texturi și „glazurări”.

Grafia atractivă, cât mai cativantă este o tendință aparte în „tipografia” digitală și arată cât de dulce poate ajunge un design 3D să fie. A apărut din această realitate augmentativă care ne înconjoară, spre deliciul tuturor art directorilor și web designerilor.

Sursă foto: Pixabay.com

Cum s-au conturat trendurile în căutări pe Shutterstock în câteva din cele mai reprezentative țări?

Câteva dintre aceste trenduri s-au confirmat ca dezvoltându-se masiv în anumite țări, de aici decurgând teme noi  sau tot mai surprinzătoare, în tendințe.

Uite un top al căutărilor în trend pe Shutterstock, în câteva din țările de pe mapamond:

  • Canada: imprimeul cu motive de înghețată
  • Statele Unite ale Americii: arta desenelor animate multicolore
  • Mexic: ilustrația fragmentată
  • Brazilia: vintage-ul romantic
  • Argentina: tiparul cu pești
  • Marea Britanie: spațiul inteligent
  • Spania: imprimeul cu motive de șah
  • Franța: motocicleta
  • Germania: turism mondial
  • Italia: pepene verde
  • Polonia: velociraptor
  • Turcia: acuarele geometrice
  • Egipt: vopsirea textilelor
  • Africa de Sud: vortex alb-negru
  • Rusia: animal auriu
  • India: păun
  • Korea: retro-neon
  • Japonia: supererou
  • Malaezia: magnolia
  • Australia: elefant

Culorile vibrante, figurile de desene animate, imprimeurile animal print fac parte dintr-o subtendință foarte puternică a anului. Inspiră distracție, ludic și individualism îndrăzneț și ne arată cât de viu e designul.

Tendințele majore selectate s-au bazat pe creșterile în căutări an după an și au fost influențate de o eră a designului cu accent pe cele mai luminate și îndrăznețe amintiri.

Această listă de tendințe creative ale anului a fost creată în baza miliardelor de imagini și videoclipuri realizate prezente în Shutterstock, precum și a căutărilor și descărcărilor de teme muzicale și materiale creative din partea clienților platformei, în ultima vreme.