TikTok este o sursă zilnică de inspirație pentru îngrijirea pielii, a părului, pentru machiaj și unghii, cu tendințele virale care scad și cresc săptămânal, nu lunar. Numai hashtagul #beauty are 124,9 miliarde de vizualizări.

Și platforma nu dă semne de încetinire.

Câteva dintre tendințele de beauty virale pe TikTok

Anul trecut, am văzut cum ne inundă feedurile procesul de „slugging” – aplicarea unui agent de etanșare pe piele, pentru a-i păstra umiditatea și nivelul de hidratare.

„Skin cycling”, o rutină prin rotație, de patru nopți, care include două nopți de tratamente, urmate de două nopți de recuperare, a fost la fel de populară.

@skin_cycling Skin cycling pro @Dr Whitney Bowe ♬ originalljud – skin_cycling

Între timp, tendințele bazate pe cultura pop, cum ar fi #EuphoriaHigh și #EuphoriaEye, care încurajează utilizatorii să aducă un omagiu dramelor de liceu, celebrând aspectul îndrăzneț al personajelor sale, arată doar cât de relevantă din punct de vedere cultural a devenit platforma.

Cu numărul mare de tendințe de frumusețe, în creștere, care se lansează continuu pe platformă, și cu cât de repede se estompează altele, merită mărcile și retailerii să încerce să se folosească de acest val?

Multe produse de înfrumusețare și-au găsit faimă virală pe TikTok anul trecut, ceea ce a dus la epuizarea stocurilor la retailerii principali.

Mascara Sky High de la Maybelline a strâns peste 3,4 milioane de „aprecieri”, după ce reacțiile la metoda influenceriței @ashleypjimenez pentru ridicarea genelor, în care folosea produsul, au făcut filmarea să devină virală.

@ashleypjimenez #greenscreenvideo #greenscreen tik tok do your job and find where the product is sold pls 🥺 #maybelline #maybellineskyhighmascara #vaseline #mascara ♬ original sound – ashley jimenez

Incapacitatea consumatorilor de a pune mâna pe produs nu face decât să-l facă mai dezirabil.

Maybelline Lash Sensational Sky High Mascara pentru volum si lungire_top tendințe TikTok

Între timp, uleiul de aderență pentru păr no. 7 Bonding Oil de la Olaplex se numără printre multele produse de frumusețe care s-au epuizat datorită tendinței #ThingsTikTokMadeMeBuy.

Olaplex Bonding Oil No. 7 ulei pentru păr în tendințe pe Tik Tok

Cum poți face diferența dintre o tendință virală pe TikTok și conținut de dragul conținutului?

O tendință reală se prezintă în cazul în care conținutul este revoluționar, prezintă ceva nou sau este o nouă interpretare, cu totul diferită, a unui aspect sau a unei tehnici preexistente.

Tendințele autentice pot veni și din a privi ceea ce se întâmplă în lume și de a accesa asta. De exemplu, căutând lucruri culturale care pot fi replicate pe platformă.

O adevărată tendință va avea, de asemenea, oameni care doresc să se implice imediat, în special creatori consacrați.

„Hairtok” – constând în videoclipuri care demonstrează tehnici ciudate de aranjare a părului, cum ar fi crearea de bucle fără căldură, cu eșarfe sau cordoane de la halat ori cu șosete lungi – a explodat recent pe platformă.

Acest lucru se datorează faptului că este mult mai puternic și convingător să vezi părul aranjat într-un conținut sub formă video, față de o imagine statică de la brand, iar această „arenă” va continua să crească.

De ce sunt brandurile tot mai prezente pe TikTok?

Permele Doyle, fondator și președinte al agenției globale de marketing cu influenceri creativi Billion Dollar Boy, consideră că mediul TikTok este propice pentru ca brandurile să aibă o influență.

După ce a colaborat cu L’Oréal, Bobbi Brown, Coach, Shiseido Group și Mulberry pe conținut și campanii din rețelele sociale, ea explică de ce TikTok este următoarea mare oportunitate pentru branduri și retaileri, dar numai atunci când tendințele sunt valorificate în mod autentic.

Zona de beauty este verticala TikTok care stă cel mai bine la stabilirea tendințelor – aici, sunt cu adevărat vizibile și, de obicei, aici rămân în top pentru o foarte bună perioadă.

Fiind reactive la „tendințe”, companiile nu numai că au șansa de a-și prezenta povestea, dar se pot alătura conversațiilor care le implică pe TikTok.

Dacă nu participi, uneori poate afecta reputația brandului. Un utilizator poate deveni dezinteresat de brand dacă acel brand nu oferă conținut pe o tendință care este perfectă pentru el.

Din punct de vedere istoric, tendințele TikTok au fost folosite pentru a crește gradul de conștientizare și implicare în privința anumitor branduri, dar acum încep să stimuleze puternic vânzările, ceea ce este un obiectiv de vis.

Mărcile și retailerii trebuie să interacționeze cu platforma, dedicând timp pentru a cunoaște algoritmul și cum funcționează lucrurile, deci sunt tot mai prezente pe această platformă, investind resurse.

Merită oare să încerci, ca brand, să accesezi o tendință populară de beauty pe TikTok? Da, dar tendința trebuie să fie fidelă mărcii tale. Nu sări pe o tendință doar pentru că este ceva popular la acea vreme. Acest lucru e valabil și personal, ca om obișnuit, dacă vrei să urmezi un astfel de trend: adoptă-l doar dacă te reprezintă.

Este vorba despre înțelegerea relevanței culturale și luarea în considerare a ciclului de viață al tendinței. Mesajul trebuie să se alinieze cu valorile acelui brand. Va fi pe termen lung sau de scurtă durată?

Din fericire, multe dintre tendințele de frumusețe TikTok au putere de rezistență. Partea grea este să găsești aceste tendințe din timp sau să te implici în ele înainte ca acestea să ajungă la vârf.

Un exemplu minunat de companie care a creat o tendință TikTok de frumusețe grozavă este marca de machiaj e.l.f. Cosmetics. Primul său program alfa de pe platformă și-a consolidat relevanța culturală.

Scopul său a fost să capteze atenția Generației Z și să obțină viralitate, așa că a colaborat cu creatori de top pentru a-și crea lookuri cu provocarea #EyeLipsFace.

@helinndoski How shaping your brows can give you a natural face lift! Using @elfyeah Brow Lift and Ultra Precise Brow Pencil #vegan #crueltyfree #eyelipsface #elfcosmeticsuk ♬ original sound – Helin Doski

Folosind cele trei elemente-cheie ale oricărui beauty look – „ochi, buze și față”, adică ceea ce e.l.f. reprezintă, brandul a activat un pilon-cheie al mărcii și a devenit viral.

produse de machiaj e.l.f. Cosmetics în ofertă

Cred că multe companii au tot încercat să reproducă asta de atunci.

Crearea a ceva original pe care oamenii să-l poată viziona și să-l facă ei înșiși (sau să-l poată reproduce) tinde să construiască cea mai puternică formă de implicare pe platformă.

Un exemplu de conținut de brand care s-a descurcat foarte bine pe TikTok este cel de când NARS Cosmetics și-a lansat canalul.

A creat conținut uimitor cu ruj de la brandul său, cu ASMR (din engl. „autonomous sensory meridian response”), care era o tendință populară pe platformă la acea vreme.

@narscosmetics Why does playing naughty feel so nice? @eileenamirian #NaughtyandNARS #oddlysatisfying #ASMRmakeup ♬ original sound – NARS Cosmetics

Marca a folosit sunete evocatoare, alături de imagini ale rujurilor sale care se topesc și picură. S-a simțit nativ în platformă, motiv pentru care oamenii s-au implicat în conținutul brandului.

Ce primește un categoric „nu” atunci când creezi conținut pentru un anumit trend pe TikTok?

Poate dăuna imaginii unei mărci sau a unui anumit influencer dacă sari cu conținut pe TikTok la finalul unei tendințe populare, în încercarea de a impulsiona o nouă lansare sau un nou program / serviciu. Mai bine sari peste ea dacă momentul aproape a trecut.

Să nu ai o strategie de conținut puternică în spatele a ceea ce faci sau să nu ai o cadență regulată de postări care să-ți susțină punctul de vedere asupra tendinței, poate fi, de asemenea, dăunător.

Mărcile care fac o campanie cu creatori/influenceri, dar nu au propriul profil plin cu conținut suplimentar pe acel trend, arată de parcă s-au chinuit și ele să creeze orice fel de conexiune cu publicul.

Nu este de bun augur nici atunci când brandurile sar pe o anumită tendință folosind conținut care nu este nativ pentru platformă – adică fac ceva produs la nivel înalt, de nivelul unei reclame.

În primele zile ale TikTok, casa de modă Ralph Lauren încărca reclame care prezentau ultima sa linie, care fuseseră în mod clar folosite în altă parte, și părea că se străduiau prea mult…

Cât de importantă e partea de audio când vine vorba de un trend pe TikTok?

Partea audio poate fi un atu puternic atunci când accesezi o anumită tendință, dar, din păcate, biblioteca audio actuală de pe TikTok este o barieră mare.

Dacă dorești să-ți conectezi conținutul cu un track audio popular pe TikTok, atunci trebuie să plătești pentru acea licență și este incredibil de scump.

Drept urmare, unele branduri își creează propriul conținut audio, dar acesta poate părea ca o reclamă, de regulă, trăgând acele branduri înapoi.

Platforma lucrează însă la extinderea bibliotecii sale audio.

Cum se traduc trendurile TikTok în offline?

TikTok nu doar că preia tendințele culturale, ci acum le stabilește și începe să se transforme, treptat, într-un canal de distribuție al lor.

Pentru retaileri, obiectivul final ideal în „offline” este ca oamenii să cumpere produse, dar este încă o mare speranță atunci când creează conținut pentru platformă.

Pentru ca un conținut să fie considerat o tendință virală pe TikTok, ai nevoie de un videoclip care are peste un milion de vizualizări, așa că gestionează-ți așteptările atunci când publici conținut pe această platformă.

Cu toate acestea, dacă intri cu acest obiectiv, atunci trebuie să investești în el, plătind pentru a-ți promova conținutul, astfel încât mai mulți oameni să îl vadă.

Acest lucru va obține mai multă atenție de la publicul-țintă pe videoclip și va crește posibilitatea ca acesta să devină viral în online. Poate chiar să intre în viața reală a consumatorilor dacă rezonează suficient, dar acest lucru nu este încă foarte comun.

Sursă info: cosmeticsbusiness.com

Sursă foto principală: Unsplash/Hello I’m Nik