Reziliența globală a Hermès în sectorul de lux a fost ajutată de creșterea puternică a segmentului său de prêt-à-porter și de cererea continuă pentru articolele sale specifice din piele.

Veniturile consolidate ale Hermès de la an la an pentru anul fiscal 2023 au crescut cu 16%, până la 13,4 miliarde de euro, sau aproximativ 14,5 miliarde de dolari, la cursurile de schimb curente, potrivit unui comunicat de presă de vineri, 8 februarie.

În al patrulea trimestru, vânzările companiei au crescut cu 13%, până la 3,4 miliarde de la an la an, „în ciuda bazei de comparație deosebit de ridicate din America și Asia”, potrivit comunicatului. Creșterea a fost o continuare a creșterii vânzărilor de 17% a companiei în trimestrul 3 .

Compania a înregistrat o creștere de două cifre a vânzărilor, atât în retail, cât și angro, și în toate regiunile geografice pentru anul fiscal 2023. Aceasta a inclus o creștere de 19% în Europa, o creștere de 13% în Asia, o creștere de 17% în America și o creștere de 44% creștere în alte regiuni — deși ultimul segment cuprinde doar o mică parte din vânzările de grup.

Popularitatea continuă a genților Hermès a permis companiei cu sediul în Franța să rămână rezistentă, în timp ce alte branduri de lux se luptă cu o scădere în acest sector.

„În 2023, Hermès și-a cultivat din nou singularitatea și a obținut o performanță remarcabilă în toate domeniile și în toate regiunile, față de o bază înaltă”, a declarat Axel Dumas, președintele executiv Hermès, în comunicat. „Aceste rezultate solide reflectă dezirabilitatea puternică pentru colecțiile noastre și angajamentul și talentul oamenilor casei.”

Divizia de marochinărie și șelărie a companiei a crescut cu 12% de la an la an, iar compania a remarcat cererea consumatorilor pentru gențile Maximors, Della Cavalleria Élan și Arçon. Divizia de prêt-à-porter și accesorii, care include îmbrăcăminte pentru bărbați și femei, curele, bijuterii, mănuși, pălării și încălțăminte, a crescut și ea cu 23%.

Grupul Hermès a adăugat 2.400 de oameni în forța de muncă a companiei în 2023, ducând numărul total de angajați la 22.040, dintre care 13.700 în Franța, conform comunicatului. În ultimii trei ani, compania a declarat că a creat peste 5.400 de locuri de muncă, dintre care 3.300 în Franța. În conformitate cu anunțul din iunie 2023 privind un nou plan de alocare de acțiuni, Hermès va plăti un bonus anual de 4.000 de euro „tuturor angajaților săi din întreaga lume”.

Compania își va anunța câștigurile din primul trimestru pentru anul fiscal 2024 pe 25 aprilie.

Surse info: assets-finance.hermes.com; fashiondive.com

Sursă foto: Unsplash/nic chi