De la design la modă la frumusețe, cromatica și colorimetria influențează în fiecare an echipele creative și de marketing ale brandurilor care sunt inspirate de cercetare și de așteptările consumatorilor pentru a-și perfecționa activările. Iar acum, în anul 2024, iată cinci culori la modă, conform unui raport Pinterest.

Roz Gummy. Mușchi verde. Moca Brown. Pentru prima dată, Pinterest lansează o paletă de culori anuală, inspirată de tendințele platformei pentru 2024.

În fiecare an, Pinterest publică Pinterest Predicts, un rezumat a peste 20 de predicții de tendințe viitoare, extrase din datele platformei. Dar anul acesta, au creat în plus o paletă de culori personalizată, inspirată de aceste tendințe emergente. Partea cea mai bună: paleta va fi reîmprospătată în fiecare an, în urma lansării raportului anual de tendințe al platformei.

Portocaliu Desert / Desert Orange – asemănătoarea cu Peach Fuzz, culoarea aleasă de Pantone pentru anul 2024

Western gotic, moda XXL, univers jazzy, funda ca accesoriu-cheie, estetica meduzei… În urmă cu câteva luni, platforma de partajare a fotografiilor a dezvăluit Pinterest Predicts 2024, raportul său anual de tendințe, întocmit din cercetările căutărilor utilizatorilor săi.

Însă pe lângă această evaluare, rețeaua de socializare a stabilit pentru prima dată culorile care ar trebui să fie în vogă anul acesta. Pentru a face acest lucru, Pinterest a distilat termenii legați de colorimetrie în tendințele sale generale și cuvintele-cheie căutate de utilizatorii săi. Echipele interne au analizat și tendințele estetice din industriile modei, designului interior și culturii.

Desert Orange Pinterest
Desert Orange – culoare dominantă în 2024 potrivit căutărilor în tendințe pe Pinterest

Printre culorile-cheie ale anului 2024 conform Pinterest, găsim Desert Orange: o nuanță soft și caldă. „Aura portocalie”, „Unghii de vară portocalii” sau chiar „Nunta retro” sunt toate expresii populare recente în rețea. Această nuanță este, de asemenea, asemănătoare cu Peach Fuzz, un amestec între roz și portocaliu pastel, care a fost votată culoarea anului de către Institutul Pantone.

Roz Gummy / Gummy Pink

O căsătorie subtilă între roz pudrat și violet ca de vinete, Gummy Pink este ales din căutările după „Pink grunge”, „Kitschy kitchen” sau „Bow crochet”. 

Gummy pink Pinterest
După roz fucsia determinat de tendința Barbie, Gummy Pink domină căutările pe Pinterest anul acesta.

Aceasta e o nuanță mai delicată decât rozul fucsia, care a galvanizat mulțimile în ultimii ani prin influența Valentino’s Pink PP și atracția în jurul filmului de mare succes Barbie. Pentru că rozul Millennial este atât de 2023, potrivit platformei Pinterest. 

Albastru Aqua / Aqua Blue

„Aspect de machiaj Aqua”, „Blue beauty” și „Blue jellyfish”, dar și „Hot Metals” au determinat echipa Pinterest să spună că Aqua Blue e una din culorile care va puncta anul acesta. 

Acest albastru își ia esența din suprafețele translucide ale mării și din adâncurile mării albastre profunde.

Aqua Blue Pinterest
Aqua Blue – una din cele 5 culori dominante în 2024, conform căutărilor pe Pinterest

Verdele mușchi / Moss Green

„Când măslinele se întâlnesc cu verdele tei, se face Moss Green”,  a menționat rețeaua de socializare în raportul său. 

Această culoare a plantelor a fost inspirată din căutările după „Tropical chic”, „Sage outfit” sau „Bretele verde lime”. 

Moss Green Pinterest
Verdele mușchi / Moss Green – la modă în 2024, potrivit Pinterest

Maro Moca / Mocha Brown

În cele din urmă, și nu fără surpriză, Mocha Brown își face prezența în listă. 

Această întâlnire între caramel intens și maro cenușiu este inspirată de căutările „Cafe aesthetic”, „Milk tea brown” și „Brown lip liner”.

Mocha Brown Pinterest
Mocha Brown – una dintre culorile care vor fi în tendințe în 2024, potrivit Pinterest

Ca și în cazul altor previziuni ale institutelor de specialitate, culorile la modă ale anului 2024 descrise de Pinterest intenționează să reflecte viitoarele mișcări estetice ale industriilor globale, de la modă, la frumusețe și decor, inclusiv bijuterii. 

Reflectând anumite aspirații ale clienților, aceste nuanțe pot fi adoptate de jucătorii de lux prin reclame direcționate pe platforma de fotografie sau pot fi sursa de inspirație pentru o multitudine de elemente creative.

În al doilea rând, ne putem imagina colecții și capsule cu nuanțele menționate mai sus și, mai pe larg, campanii de ambalare și comunicare care evidențiază aceste tonuri. Dovada că cel mai adesea consumatorii influențează direct operațiunile caselor, dornici să le fie satisfăcute cerințele cât mai repede.

Sursă foto & info: Pinterest